Oficial MT: Până la sfârşitul anului se va circula de la Ungheni la Târgu Mureş, pe 10 km, pe autostradă
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 23.04.2021

Oficial MT: Până la sfârşitul anului se va circula de la Ungheni la Târgu Mureş, pe 10 km, pe autostradă

GALERIE
horatiu-cosma
  • horatiu-cosma
- +

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Horaţiu Cosma a vizitat trei şantiere din Transilvania, ca să vadă dacă lucrările avansează conform programului, iar la final a afirmat că lucrările sunt ”la turaţie maximă”.

”Şantierele de autostradă din Transilvania au pornit la turaţie maximă în 2021! Vineri am făcut o vizită de lucru pe Autostrada A3 Transilvania - pe sectoarele de lângă Cluj-Napoca şi Târgu Mureş - şi pe Autostrada A10 Sebeş-Turda”, a scris, luni, pe Facebook, Horaţiu Cosma care a prezentat şi stadiul lucrărilor.

Potrivit acestuia, lângă Cluj-Napoca, ”constructorul român UMB a început în forţă mobilizarea pe cei 30 de km de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor, un proiect extrem de complex, contractat pentru 1,4 miliarde de lei”.

”Se lucrează cu 100 de utilaje la: organizarea de şantier, drumurile de acces, marcarea şantierului sau cercetarea arheologică. În perioada următoare vom finaliza exproprierile şi vom obţine toate autorizaţiile necesare pentru deblocarea completă a proiectului”, a mai scris Cosma.

De asemenea, acesta a precizat că, pe şantierul de aproape 10 km dintre Ungheni şi Târgu Mureş al Autostrăzii Transilvania, constructorul a ajuns la aproximativ 35% stadiu fizic, la 6 luni de la debutul lucrărilor.

”Zilele trecute, grinzile de beton au început să fie ridicate pe primele structuri şi vor continua şi în următoarele săptămâni. Cea mai mare parte a reţelelor de utilităţi au fost relocate. Suntem extrem de optimişti că, până la finalul anului, vom circula pe acest sector de autostradă”, a mai afirmat secretarul de stat.

În plus, Cosma a explicat că tronsonul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda a ajuns la 85% stadiu fizic, constructorul executând lucrări la viaductul peste calea ferată de la Teiuş, nodul rutier Teiuş, precum şi la terasamente, şanţuri betonate sau taluzări pe întreg proiectul.  

”Acesta şi-a asumat că va finaliza lucrarea în această vară. Nu suntem mulţumiţi de modul în care s-a derulat proiectul ce a fost contractat tocmai în anul 2014. Vom monitoriza în continuare extrem de serios mobilizarea antreprenorului”, a mai transmis Horaţiu Cosma.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a precizat că aceste vizite se fac pentru a verifica stadiul lucrărilor.

”Ne asigurăm că proiectele de infrastructură sunt pe drumul cel bun”, a declarat Drulă.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

Filmuletul zilei

opinii

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Alexandru CĂLINESCU

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri. 

pulspulspuls

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR. 

Caricatura zilei

A avea sau a nu avea amendamente

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.