Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
„Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one./ Realitatea este doar o iluzie, deşi una foarte persistentă” - Albert Einstein
Neurologul american Oiver Sacks* a descris în cărţile lui numeroase cazuri în care creierul uman, afectat de diverse boli, ajunge să ne ofere o imagine complet deformată a „realităţii”. Dar creierul este fix locul în care „realitatea” se formează şi există. Pentru omul din titlu realitatea era că soţia sa este o pălărie vorbitoare aşa cum pentru tine realitatea este că iarba este verde.
De mai puţin de 10 ani avem posibilitatea să ne construim o realitate socială paralelă celei fizice. Zece ani mai târziu este evident că cei mai mulţi dintre locuitorii acestei societăţi au ajuns să creadă că cele două lumi sunt identice şi se supun aceloraşi reguli. Din nefericire, această credinţă nu este doar incorectă, în cel mai bun caz, dar şi periculoasă. Un aspect în particular al celei mai populare, şi mai bine populate societăţi virtuale în acelasşi timp, este aparentul acord pe care îl primim prin „Like”. Atât de dependenţi am devenit de această confirmare a narcisismului personal încât am ajuns să îi acordăm puteri aproape mistice. Şi dacă sunteţi prinşi de frenezia „cât mai multor like-uri” e bine să ştiţi cât de mult valorează în viaţa fizică.
Ca şi voi, gigantul Pepsi a fost convins că noua societate virtuală este cel puţin la fel de valoroasă ca şi cea fizică. Prin urmare, au decis într-un an să renunţe complet la metodele „tradiţionale” de publicitate, în particular la reclamele extrem de eficiente din timpul finalei de fotbal american, şi să îndrepte toate fondurile (peste 20 de milioane de dolari) spre publicitatea pe Facebook şi Tweeter. Rezultatele virtuale au fost extraordinare: peste 80 de milioane de voturi online şi aproape 3,5 milioane de „Like”-uri pe lângă alte rezultate la fel de impresionante. Însă, când Wall Street Journal a analizat piaţa băuturilor răcoritoare la puţin timp după desfăşurarea acestei campanii cu un astfel de succes, a constatat că atât Pepsi-Cola, cât şi Pepsi Max (Diet Pepsi în America) au pierdut aproximativ 5% din piaţă (peste 350 de milioane de dolari), pierzând şi locul 2 în topul băuturilor răcoritoare.
Cum pot milioane de like-uri să însemne aşa un dezastru în lumea reală? Am atât de multe like-uri, sunt cel mai bun şi mai admirat şi mai influencer din univers. Un raţionament pe cât de greşit, pe atât de periculos. Se dovedeşte tot mai clar că like-urile de pe Facebook, sau numărul de „followersi” (un barbarism mai atroce decât fenomenul însuşi) de pe aceeaşi retea sau de pe Tweeter nu înseamnă clienţi mai mulţi sau mai devotaţi, nu înseamnă mai multe voturi sau mai mulţi simpatizanţi dispuşi să contribuie „de-adevăratelea” la orice întreprindere socială, caritabilă sau politică. De ce? Motivele sunt câteva extrem de profunde şi imposibil de întors decât prin strategii care să completeze activitatea virtuală cu activităţi în viaţa fizică. Le vom vedea, desigur, în materialul viitor.
Bogdan Iliescu este medic primar neurochirurg la Spitalul de Neurochirurgie din Iaşi şi preşedinte al Asociaţiei Creierului Iaşi
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Discriminarea persoanelor cu chelie devine infracțiune în Franța
Liviu Dragnea a mai înființat o firmă. Domeniul-cheie în care fostul lider PSD vrea să facă bani
Un tânăr motociclist a murit după ce s-a izbit de un cap de pod la Chicerea
VIDEO Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești/Suceava
Trei copii au ajuns la spital după ce un copac a căzut peste mașina în care se aflau
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |