Începem să învăţăm că avem şi drepturi în calitate de consumatori de servicii
OPC, asaltat de număr crescut de plângeri. E.ON şi RCS&RDS conduc clasamentul
Nici băncile nu stau rău în acest top negativ
E.ON şi RCS&RDS sunt primele două societăţi din topul celor care i-au pus cel mai mult la muncă pe inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC). Reprezentanţii CJPC şi-au prezentat ieri în cadrul Colegiului Prefectural rezultatele activităţii desfăşurate în primele şase luni ale acestui an.
Conform datelor prezentate, până la 30 iunie ieşenii au depus 1.849 de reclamaţii, faţă de 1.505 în primele şase luni ale anului trecut, şi 1.318 în aceeaşi perioadă a anului 2012. Dintre reclamaţii, 765 au fost considerate ca neîntemeiate, 128 au fost redirecţionate către alte comisariate judeţene, iar 146 au fost declarate nesoluţionabile, nefăcând obiectul atribuţiilor CJPC.
Grosul plângerilor, respectiv 1.645, au vizat bunuri şi servicii nealimentare, îndeosebi activităţi din domeniul alimentării cu electricitate şi gaz, furnizarea de servicii de cablu TV şi internet sau serviciile financiare.
Inspectorii CJPC au sancţionat E.ON de 183 de ori, în timp ce RCS&RDS a fost sancţionat de 138 de ori. „Nu ştiu în ce măsură cifrele reflectă într-adevăr problemele care apar în relaţia cu diverşii furnizori de servicii, mai ales în cazul celor care au monopol. Nu ai de ales şi semnezi contractul cu ei. Iar contractele sunt în aşa fel făcute, încât legal sunt acoperiţi. În schimb, tu stai şi aplauzi, că nu ai ce le face”, a apreciat şeful Direcţiei de Sănătate Publică, Lucian Indrei, prezent ieri la dezbaterile de la Colegiul Prefectural.
Publicitate și alte recomandări video