Organizarea și derularea stagiilor de practică pentru elevii de la Liceul Agricol Miroslava
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
Oala cu Gust
anunturi

Comunicat de Presă

Organizarea și derularea stagiilor de practică pentru elevii de la Liceul Agricol Miroslava

GALERIE
Liceul-MiroslavaMiroslava-1Miroslava-2
  • Liceul-Miroslava
  • Miroslava-1
  • Miroslava-2
- +

Liceul din Miroslava a semnat un acord de parteneriat cu Asociația Liga de Utilitate Publică, partenerul Școlii Fără Șomeri, în dezvoltarea proiectelor POCU pentru unitățile școlare. Proiectul a fost inițiat în cadrul conceptului #Școală Fără Șomer, concept care stă la baza dezvoltării școlii profesionale cu practică productivă,  în sistem dual.

Proiectul în valoare de 2.373.484,25 RON,  ce are ca beneficiar direct Liceul Tehnologic Agricol "M. Kogălniceanu" Miroslava, va fi finanțat prin   POCU, Axa prioritară 6, Prioritatea de investiție 10i, având ca obiectiv specific 6.14 Creșterea participării la programe de învățare la locul de muncă a elevilor și ucenicilor din învățământul secundar și terțiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI.

Acesta prevede organizarea şi derularea stagiilor de practică pentru 181 de elevi în învățământul ISCED 2-4 și presupune recrutarea, implicarea și menținerea în proiect a grupului țintă, programarea stagiilor de practică, desfășurarea, monitorizarea și evaluarea rezultatelor obținute de elevi și de partenerii de practică.

Rezultate

În ce privește rezultatele, se estimează că un procent de minim 76% din numărul persoanelor care beneficiază de sprijin, respectiv cel puțin 138 persoane își vor  îmbunătăți nivelul de pregătre profesională, urmare a sprijinului primit. 39 de elevi vor fi angajați la finalul proiectului iar 19 vor  urma studii sau cursuri de formare la sfârșitul proiectului.

 
Prezentare

În primele 3 luni de desfășurare a proiectului, se va realiza o analiză asupra oportunităților locale pe care elevii din instituțiile de învățământ selectate le vor putea fructifica urmare a participării la activitățile proiectului, intitulat ”Studiu de evaluare a oportunităților de învățare la locul de muncă”. Acest studiu va fi localizat în aria geografică de implementare efectivă a proiectului și se va baza pe interviuri și întâlniri ale experților din proiect cu stakeholderi - reprezentanți ai instituțiilor de învățământ, reprezentanți ai întreprinderilor, reprezentanți ai autorităților locale, în vederea identificării nevoilor de actuale și viitoare ale pieței muncii la nivel local sau regional. Aceștia vor fi consultați permanent în timpul desfășurării proiectului în vederea menținerii activităților în linia de dezvoltare vizată atât de instituțiile de învățământ cât și de întreprinderile de pe piață muncii, asigurând astfel consecvență și continuitate pentru dezvoltarea educațională și profesională a elevilor, viitori angajați sau antreprenori pe piața locală, regională sau națională, ca un beneficiu pe termen lung al participării în proiect. În urma analizei, se vor determina modulele de practică de specialitate care vor fi urmate, colaborările cu agenții economici interesați și o programare generală a elevilor la aceste stagii de practică.

Grupului țintă care va participa la stagiile de practică i se va oferi masă zilnică în locația de desfășurare a stagiilor de practică.  
Aceste persoane vor fi intervievate de către expertul de orientare și consiliere profesională pentru a se identifica trăsături de personalitate, elementele de competență profesională și elementele de motivație care pot contribui la succesul profesional. Menținerea grupului țintă se va realiza prin acordarea de burse (1200 RON/Luna) pentru fiecare persoană care a finalizat stagiul de practică, lansarea unui concurs de firme de exercițiu dotat cu 10 premii substanțiale prin organizarea unor workshopuri pentru toți elevii participanți, în locații turistice atractive, care vor da posibilitatea consolidării cunoștințelor teoretice și practice în diverse activități pentru care elevii se pregătesc zi de zi.

După finalizarea stagiilor de practică pentru fiecare elev sau grupuri de elevi în parte, vor avea loc întâlniri cu reprezentanții întreprinderilor participante la stagiile de practică prin care să fie validate rezultatele programelor de învățare la locul de muncă. Până la sfârșitul proiectului vor fi analizate feedback-urile primite din partea stakeholderilor (reprezentanții întreprinderilor și ai instituțiilor de învațământ), se vor evalua rezultatele stagiilor de practică și se vor integra în ghidul de bună practică ce va fi publicat pâna la sfârșitul proiectului în cadrul activităților. Ghidul de bună practică va constitui de asemenea un punct de pornire în vederea demarării unor activități noi de susținere a învățării la locul de muncă pentru elevi. Aceste activități vor fi susținute din surse proprii și din surse atrase.

Proiectul își propune să contribuie de asemenea la dezvoltarea de competențe digitale pentru membrii grupului țintă, în colaborare cu instituțiile de învățământ ce vor fi atrase în activitățile proiectului. Această condiție este esențială în economia de astăzi în vederea asigurării competitivității și productivității adecvate cerințelor specifice societății informaționale. Accentul pus pe utilizarea tehnologiei informației în cadrul cursurilor teoretice și practice pentru dezvoltarea aptitudinilor și competențelor în diverse domenii de specializare inteligentă, în cadrul workshopurilor- firme de exercițiu și în cadrul  serviciilor de consiliere și orientare profesională îmbunătățește transferul de competenţe de organizare, de desfăşurare şi evaluare a proceselor de lucru. Dorim ca viitorii angajați să iasă din capcana în care cad multe alte abordări care încearcă să integreze TIC în mediul educațional: nu este vorba doar de a lucra cu aplicații office sau de a fi capabili să își găsească informațiile și locul pe internet. Este vorba, în esență, de a crea și dezvolta produse folosind tehnologiile digitale și aplicații software specializate, pe care fiecare trebuie să le conștientizeze în funcție de specificul viitorului său loc de muncă (predicibil în urma profesiei pentru care se pregătește deja), dar pe care noi ne simțim datori să le scoatem în evidență în general și să le explicăm clar și fundamentat importanța. 

Urmărim, în acest mod, să asigurăm o pregătire complexă pentru cursanții din proiect, în vederea dezvoltării cu succes a competentențelor elevilor de azi, viitorii angajați sau antreprenori de mâine.

Furnizarea de servicii de consiliere profesională și orientare a carierei pentru elevi.
"Se va realiza metodologia de consiliere profesională și orientarea carierei pentru elevi, vor fi oferite servicii de consiliere și orientare profesională pentru întreg grupul țintă.

Oferirea de servicii de consiliere și orientare profesională cu accent pe identificarea calităților profesionale sau antreprenoriale pentru 181 persoane din grupul țintă. Aceste tipuri de servicii se referă la:

- furnizarea de informații privind piața muncii și evoluția ocupațiilor;
- evaluarea și autoevaluarea personalității în vederea orientării profesionale, aversiunea față de risc (element de personalitate important în antreprenoriat, în vederea identificării potențialului antreprenorial);
- dezvoltarea abilității și a încrederii în sine în vederea luării deciziei privind propria carieră.

Proiectul își propune să contribuie, de asemenea, la dezvoltarea de competențe digitale pentru membrii grupului țintă, în colaborare cu instituțiile de învățământ ce vor fi atrase în activitățile proiectului. 

În cadrul activității de furnizare a serviciilor de consiliere și orientare profesională, expertul de consiliere și orientare profesională va promova soluții menite să dezvolte capacitatea elevilor de a asigura unui echilibru în cadrul activității proprii între aspectele sociale, economice și ecologice, în vederea atingerii dezideratului de dezvoltare durabilă și sustenabilă a comunității locale. Acesta va face recomandări referitoare la dezvoltarea de competențe digitale, creșterea responsabilității față de mediul înconjurător, protejarea cadrului natural și respectarea prevederilor legale în domeniul egalității de şanse/nediscriminare/ egalitatea între femei și bărbați.

În vederea pregătirii elevilor și pentru activități antreprenoriale, legate evident de profesia lor, solicitantul va organiza sesiuni de firme de exercițiu în cadrul școlilor participante, care vor culmina cu 10 workshopuri de firme de exercițiu, în care vor participa cât mai mulți elevi din grupul țintă (maxim 181 persoane). Vor fi acordate 10 premii consistente celor mai buni concurenți.

In perioada urmatoare, la Miroslava se va infiinta un Centru de Excelenta privind Formarea Profesionala in Sistem Dual care va permite operatorilor economici sa-si pregateasca forta de munca bine calificata.
 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Sfânta mare naivitate

Cătălin ONOFREI

Sfânta mare naivitate

Liberalii nu au făcut niciodată reforme. Vreme de peste 30 de ani, au trădat, au minţit şi au furat! La fel ca PSD. De ce acum ar fi altfel?

Filmuletul zilei

opinii

Poveste cu vaccin

Briscan ZARA

Poveste cu vaccin

Ce legătură are cartoful cu vaccinul anti-Covid? Chiar nu se vede? Poate că cel din urmă nu o fi la fel de bun la gust, dar cu siguranţă este util cum puţini dintre cei care-l urăsc sau cărora le e frică de el îşi imaginează.

Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor - runda 2021: om cu om, casă cu casă!

Ciprian IFTIMOAEI

Recensământul Populaţiei şi Locuinţelor - runda 2021: om cu om, casă cu casă!

RPL-runda 2021 este un recensământ care va face istorie în statistica oficială românească deoarece este 100% digitalizat: de la culegerea datelor, verificarea, procesarea, analiza şi până la diseminarea acestora către utilizatorii de informaţii statistice. 

Regele Mihai. 100 de ani de la naştere

Mihai DORIN

Regele Mihai. 100 de ani de la naştere

Trăim vremuri urâte, întrucât suntem orfani de iubire şi de speranţă. Ne lipsesc spiritele înalte, dăruite cu iubire dezinteresată, credinţă neţărmurită şi curajul de a lucra împotriva risipirii. Vor fi fiind unii care cred că ne pot ei mântui. Dar eu sunt convins că doar un rege poate să o facă. El, regele taumaturg. De aceea îmi permit luxul să fiu pesimist şi să spun: ce mult ne-ai lipsit, ce mult ne lipseşti, Măria Ta!

pulspulspuls

Politichie de Bahlui cu mâinile înfinpte-n gât la adversari. Iată şpilul!

Politichie de Bahlui cu mâinile înfinpte-n gât la adversari. Iată şpilul!

Una scurtă dar vioaie pe astăzi despre îmbrânceala cu mâini înfinpte-n gât de la partidoiul ieşean, stimaţi telespectatori, dar şi câteva şpiluri despre ce a urmat acestui episod politic sângeros. 

Caricatura zilei

Certificate mall

Editia PDF

Bancul zilei

Cercetatorii ardeleni au descoperit ca oricâta mâncare le-ai da musafirilor, tot se îmbata.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Ar trebui închise școlile dacă se trece de 6 la mie?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.