
Pachet cu bunătăți transformat în dezastru: despăgubiri, miros pestilențial și un proces încă în derulare

Pachetul cu bunătăți pregătit de o ieșeancă pentru rudele plecate la muncă în străinătate a zăcut într-un depozit până nu s-a mai putut intra de miros. Firma de coletărie a despăgubit-o pe femeie pentru pagubă, dar tot s-a ales cu o amendă. Aceasta a fost contestată în instanță.
Coletul trebuia să ajungă la destinație în termen de șapte zile
Ieșeanca se prezentase la sediul Romfour Tur SRL pe 13 decembrie 2023, cu un colet conținând alimente, ce trebuia să ajungă în Marea Britanie. Conform contractului semnat, coletul trebuia să ajungă la destinație în termen de șapte zile. Numărul mare de pachete adunate la sfârșit de an dăduse însă peste cap organizarea internă a firmei. Pachetele fuseseră împărțite, în locul unui singur transport urmând să fie organizate mai multe. Cumva, coletul nu a ajuns în niciunul dintre ele.
După Anul Nou, pe 4 ianuarie, expeditoarea a fost anunțată că pachetul nu putuse fi livrat. Femeia și l-a cerut înapoi. Deja însă alimentele conținute erau depreciate, iar Romfour Tur a achitat contravaloarea acestora, de 340 lei. Firma primise însă ulterior și o amendă din partea Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor. Sancțiunea de 2.000 de lei a fost contestată în instanță.
Reprezentanții firmei au apreciat ca inadmisibil ca, după ce femeia fusese despăgubită așa cum solicitase, ea să se adreseze și Protecției Consumatorului, cerând sancționarea societății. La rândul lor, inspectorii apreciaseră simplist situația, fără a lua în considerare faptul că firma depusese toate diligențele pentru a soluționa amiabil situația. Nu fuseseră luate în considerare nici circumstanțele proprii contravenientului, respectiv faptul că dacă firma se afla la prima abatere sau nu ori conduita reprezentanților acestora pe parcursul derulării controlului.
Despăgubirile s-au dat abia după verificările autorităților
Magistrații Judecătoriei au fost însă și ei de neclinitit. Firma fusese sancționată pentru faptul că nu respectase „condiţiile prescrise sau declarate, precum şi clauzele prevăzute în contracte”. Se angajase să ducă un colet la destinație în maxim 7 zile și nu o făcuse. Faptul că sfârșitul anului era o perioadă aglomerată nu avea nicio relevanță. Era de notorietate faptul că de sărbători crește numărul coletelor expediate.
Faptul că o despăgubise pe expeditoare nu conta nici el din perspectiva respectării legii. De altfel, despăgubirea fusese plătită abia pe 12 ianuarie. „Despăgubirea s-a realizat abia după ce consumatorul a sesizat ANPC , precizând că nu a fost livrat coletul ce conţinea produse perisabile riar operatorul economic a refuzat să îi achite contravaloarea acestora”, au subliniat judecătorii. Aceștia au respins plângerea ca neîntemeiată.
Romfour Tur SRL a contestat sentința, dosarul intrând pe rolul Tribunalului. Nu a fost încă stabilit primul termen de judecată a apelului.
Publicitate și alte recomandări video