Pe o piață în care clienții caută să se distingă, o parfumerie de nișă este una dintre afacerile care poate să acopere nevoia de originalitate. Un astfel de business este centrat pe ideea că fiecare parfum spune o poveste aparte, iar o parfumerie de nișă își propune să ofere clienților nu doar un simplu produs, ci o veritabilă experiență de lux și individualitate.
Elemente neobișnuite precum oud-ul (lemn rășinos din arbore de agar), ambergris-ul (substanță rară produsă de balene), note gurmande precum trufe, alcool, cafea şi ciocolată, sau molecule surprinzătoare de praf de pușcă, ozon, note marine, iarbă – taote sunt blenduri care sfidează convențiile. Prima parfumerie de nişă din regiunea de nord-est este Obsentum, inaugurată la finele anului trecut, în Palas.
Ce este o parfumerie de nișă?
Parfumeria clasică, asociată cu branduri de patrimoniu, reprezintă pilonul tradițional al industriei parfumurilor. Acestea sunt concepute pentru a atrage un public larg, cu compoziții care echilibrează complexitatea și „purtabilitatea” şi aderă la familii olfactive consacrate – florale, orientale, lemnoase și chypre. Semnul distinctiv este accentul pe rafinament și consistență, parfumurile fiind realizate meticulos pentru a obține o anumită atemporalitate.
Citiți aici integral Ziarul de Business nr. 23
În contrast, nișa reprezintă o rebeliune împotriva curentului. Apărută la sfârșitul secolului al XX-lea, parfumeria de nișă se caracterizează prin concentrarea pe originalitate, artă și exclusivitate. Parfumurile sunt adesea îndrăznețe, în combinații neobișnuite de note sau concentrații de ingrediente care nu se regăsesc, de obicei, într-un parfum clasic. Producția se face la o scară mai mică, permițând mai mult spațiu de experimentare și utilizarea ingredientelor rare sau foarte rare, de înaltă calitate. A purta un parfum de nișă este adesea o expresie personală ce accentuează individualitatea.
Ieșenii – din ce în ce mai interesați de parfumurile de nișă
Printre cei care apreciază parfumurile de nișă sunt și ieșenii care, conform datelor parfumeriei „Obsentum” din Palas, cumpără esențe cum sunt „Greenley” și „Layton” semnate de casa pariziană Parfums de Marly, „Guidance” – o compoziție orientală compusă de prestigioasa casă Amouage, „Naxos” semnat de ilustra casă italiană Xerjoff, „Portrait of a Lady”, cel mai adorat parfum de la Frederic Malle.
Obsentum aduce în atenţia consumatorilor din Iaşi o listă de branduri exclusiviste precum Jo Malone London, Initio, Parfums de Marly, Frederic Malle, Tiziana Terenzi, V Canto, Memo, Jul et Mad, Laurent Mazzone, Atelier des Ors. În plus, iubitorii de parfumuri de nişă pot găsi şi alte branduri deja cunoscute precum Creed, Kilian, Tom Ford, Amouage, Xerjoff, Casamorati. Magazinul oferă o zonă dedicată de beauty (make-up, grooming şi skin care) susţinută de branduri de lux: La Mer, Tom Ford, 111 Skin, cât şi de arome, precum Dr. Vranjes,Tiziana Terenzi Candles, Jo Malone London.
De la ingrediente la preparare
Parfumeria de nișă este recunoscută pentru utilizarea ingredientelor rare și neconvenționale, acordând prioritate materialelor naturale, de înaltă calitate, care oferă profunzime și unicitate compoziției.
Ingredientele vedetă includ flori exotice, cum ar fi tuberoza și osmanthus-ul, care sunt apreciate pentru buchetele bogate, stratificate. Rășinile precum tămâia și smirna dau o calitate mistică esențelor moderne. Elemente neobișnuite precum oud-ul, un lemn rășinos din arbore de agar, și ambergris-ul, o substanță rară produsă de balene, sunt apreciate pentru aromele lor complexe, care nu pot fi replicate sintetic. În plus, parfumierii de nișă experimentează cu note gurmande – trufe, alcool, cafea, ciocolată, popcorn, gem, fructe – sau cu molecule surprinzătoare – praf de pușcă, ozon, note marine, de iarbă – pentru a crea blenduri care sfidează convențiile.
Această abordare artizanală permite parfumurilor de nișă să rezoneze cu cei care caută o experiență olfactivă mai personală și chiar excentrică, iar astfel, sticla nu rămâne doar un simplu parfum, ci devine o piesă de artă.
Parfumeriile de nişă selectează brandurile de pe rafturile boutique-ului luând în considerare nu doar parfumul, ci și povestea din spatele acestuia – istoria sa, tradițiile pe care le onorează și originalitatea pe care o aduce în narativul olfactiv.
Publicitate și alte recomandări video