Reprezentanţii asociaţiilor pro-autostradă erau foarte optimişti ieri că în câteva săptămâni putem avea un răspuns în acest sens de la Bruxelles.
Autostrada A8 are încă şanse să fie finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, deşi solicitările au depăşit deja cu mult suma alocată.
Cătălin Urtoi, lider al sociaţiei „Împreună pentru A8“, a anunţat aseară care ar fi paşii ce trebuie făcuţi pentru ca proiectul să prindă totuşi banii europeni din exerciţiul financiar care se încheie anul acesta.
Astfel, instituţia beneficiară, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, formulează o scrisoare de intenţie în care e nominalizată inclusiv încadrarea proiectului (POIM 1) şi care trebuie să fie avizată de Ministerul Transporturilor. Ministerul Fondurilor Europene este cel care o va remite, sub forma cererii oficiale de finanţare, către Comisia Europeană.
Cătălin Urtoi se arată convins că „răspunsul (pozitiv) va veni în cinci zile, dacă cererea şi documentaţia sunt întocmite corect“.
„În maxim două săptămâni putem avea răspunsul final al Comisiei“, s-a arătat optimist liderul asociaţiei, care a menţionat atât sprijinul ministrului Transporturilor, – care ar putea rămâne în funcţie în aceste două săptămâni de guvernare interimară -, cât şi pe cel al preşedintelui Comisiei pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor.
Adrian Covăsnianu, de la „Moldova Vrea Autostradă“, a adăugat câteva precizări tehnice după discuţiile din ultimele două zile. Astfel, tronsonul care abia a ieşit de sub parteneriatul public privat, DN2 (Soci)-Leţcani, a fost completat cu segmentul Leţcani-Vânători.
Pentru amplasamentul podului peste Prut urmează să fie anunţată soluţia în zilele următoare, în timp ce studiul de fezabilitate pentru segmentul dintre Vânători şi pod are deja o ofertă la licitaţia lansată în august trecut. Dincolo de DN2/E85, este segmentul montan al autostrăzii, aflat, după cum se ştie, în stadiul revizuirii şi completării studiului de fezabilitate.
În schimb, faza de pregătire a studiilor de fezabilitate în care se află segmentele A7, Ploieşti-Paşcani, a fost prelungită cu patru până la şase luni. Practic, segmentul de la Bacău spre nord va fi gata în primăvara anului 2021, ne-a mai spus Adrian Covăsnianu.
Publicitate și alte recomandări video