miercuri, 12.08.2020

Pas important către obţinerea în laborator a ţesuturilor pentru tratarea pacienţilor umani

tesut
  • tesut

Medicii sunt cu un pas mai aproape de momentul în care vor putea utiliza ţesuturi regenerate pentru tratarea pacienţilor umani, datorită unei descoperiri importante în domeniul celulelor stem, potrivit unui studiu recent, citat joi de Press Association.

O echipă internaţională de cercetători a dezvoltat un nou gel din ţesut intestinal de la porci pentru a creşte în laborator ţesut sub formă de organoide, acestea urmând să fie utilizate în tratamentele aplicate pacienţilor umani.

Organoidele sunt structuri cultivate în laborator din celulele stem umane, ce imită forma şi funcţia ţesutului, cum ar fi muşchiul.

Gelurile folosite în prezent pentru cultura organoidelor umane au potenţial pentru utilizarea în vederea înlocuirii şi reparării ţesutului deteriorat sau bolnav, însă s-au dovedit nepotrivite pentru utilizarea pe pacienţi umani.

Cercetătorii conduşi de un profesor din cadrul Institutul Naţional de Cercetări în Sănătate (NIHR) din Marea Britanie, Paolo De Coppi, alături de profesor Nicola Elvassore de la Institutul pentru Sănătatea Copilului (ICH) din Marea Britanie, au dezvoltat un hidrogel matrice-extracelulară (ECM).

Utilizarea ţesutului intestinal decelularizat de la porci oferă posibilitatea ca organoidele să fie potrivite pentru tratamentul aplicat pacienţilor umani.

Publicat în jurnalul ştiinţific Nature Communications, studiul sugerează că noul hidrogel îndeplineşte standardele de bune practici, astfel încât poate fi utilizat în cadru clinic, notează Press Association.

Noul gel oferă acelaşi nivel de susţinere celulelor stem din cultura organoidă ca şi gelurile sintetice, au explicat oamenii de ştiinţă.

Gelurile utilizate în dezvoltarea organoidelor joacă un rol important în determinarea ţesutului final care este crescut în laborator.

Cercetătorii au descoperit că noul hidrogel ECM ar putea fi utilizat pentru susţinerea dezvoltării celulelor nu doar în cazul ţesutului de intestin subţire, ci şi al celui hepatic, stomacal şi pancreatic.

Oamenii de ştiinţă au declarat că această reuşită marchează un avans important către momentul în care medicii vor putea utiliza organoide dezvoltate în laborator, în cadru clinic.

''Organoidele au un potenţial uriaş de a contribui la extinderea şi avansul medicinii regenerative pentru tratarea afecţiunilor complexe. Constatările noastre marchează un pas major către momentul în care ţesutul crescut din celulele stem va fi utilizat în cadru clinic pentru tratarea pacienţilor'', a declarat profesor De Coppi.

''Acest lucru ar putea deschide posibilitatea de a furniza transplanturi de organoide pentru pacienţii afectaţi de boli devastatoare, precum sindromul de intestin scurt pentru îmbunătăţirea funcţiei intestinale'', a adăugat cercetătorul.

Studiul a fost efectuat de o echipă de la ICH, Institutul Francis Crick, Universitatea Tehnică din Shanghai, Academia Regală de Arte şi Ştiinţă din Olanda, Centrul Medical Universitar din Utrecht, Centrul de Oncologie Pediatrică Prinţesa Maxima din Olanda şi Institutul Telethon de Genetică şi Medicină din Italia.AGERPRES

Otravă şi prostie veche (I)

Cătălin ONOFREI

Otravă şi prostie veche (I)

Recurgeţi la următorul experiment mental: închipuiţi-vă că, în mai 1990, Ion Iliescu şi FSN au luat decizia istorică de a nu mai intra în lupta electorală.

Într-o bună zi…

Într-o bună zi…

Anii trec, corpul îmbătrâneşte, voinţa se diminuează şi mai mult, iar la un moment dat chiar spui fără să îţi dai seama că nu mai poţi fizic face lucrurile pe care le-ai tot amânat. Nu te mai ţin balamalele. Nu mai poţi urca pe munte, nu mai poţi alerga, nu mai poţi înota, nici măcar nu mai poţi sta treaz mai târziu de ora 23, nimic. Ai amânat până ce le-ai anulat.

Conflictualitatea elitelor şi consolidarea democraţiei

Ciprian IFTIMOAEI

Conflictualitatea elitelor şi consolidarea democraţiei

Consolidarea democraţiei reprezintă un proces eminamente focalizat pe îndeplinirea unor standarde politice: alegeri libere şi corecte, independenţa mass-media, guvernare democratică (stat de drept, eficienţă, transparenţă, corectitudine în alocarea şi cheltuierea fondurilor publice, echidistanţă, imparţialitate), societate civilă, justiţie independentă, combaterea eficientă a corupţiei.

A doua pângărire a Hagiei Sophia (Sfânta Înţelepciune) (II)

Mihai DORIN

A doua pângărire a Hagiei Sophia (Sfânta Înţelepciune) (II)

Sau cum Turcia sfidează lumea creştină.

Vă mai amintiţi de ghinărarul Plaicuboi? Iacătă-l, biznisman!

Informaţii interesante ne parvin recent din lumea biznisului ieşean, stimaţi telespectatori.

Cu Satelitu