Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Patronul Remar Paşcani a rămas singur în cursa pentru CFR Marfă

Asocierea dintre TFG - Donau Finanz şi OmniTRAX s-a retras de la privatizarea operatorului român de transport.

GALERIE
remar(1)
  • remar(1)
- +

Privatizarea CFR Marfă continuă doar cu Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras. "Am depus oferta de cumpărare pentru CFR Marfă", a declarat omul de afaceri Gruia Stoica.

 

GFR este implicată şi în procesul de privatizare a operatorului de transport feroviar de marfă BDZ din Bulgaria. Compania a accesat recent o linie de credit de 54 milioane de euro de la EximBank destinat acestei achiziţii. Grup Feroviar Român, ce deţine pachetul majoritar de acţiuni al firmei Remar Paşcani, este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România şi face parte din grupul Grampet, controlat de Stoica. Grupul este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România şi unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale şi de Sud-Est, asigurând servicii de transport şi logistică în mai multe ţări europene. Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunţat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura la instituţiile abilitate. Consorţiul a precizat că, având în vedere complexitatea procesului şi volumul semnificativ de informaţii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare, acestea fiind respinse. Totodată, americanii de la OmniTRAX au ieşit din cursă în urmă cu două săptămâni, în condiţiile în care nu au depus oferta preliminară şi neangajantă. Compania americană a contestat procesul de privatizare şi a cerut reluarea procedurii, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă. OmniTRAX a depus contestaţii la Tribunalul Bucureşti, Ministerul Finanţelor, Ministerul Transporturilor şi Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Termenul pentru depunerea ofertelor de cumpărare a expirat miercuri, la ora 12:00, câştigãtorul urmând sã fie desemnat joi. Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Licitaţia pentru privatizarea companiei porneşte de la 180 milioane de euro. Premierul Victor Ponta şi-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acţiuni era introdusă de la început în procedură, "altfel nu venea nimeni" la licitaţie. "Vreau să spun public că nu mă derobez de responsabilitate, am ştiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte - poate că o companie americană e nemulţumită, dar nu le-am stabilit chiar noi, aşa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot în America", a afirmat ieri Ponta, la începutul şedinţei de guvern.
 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum a ajuns libertatea academică să devină problematică în Occident?

Alexandru LĂZESCU

Cum a ajuns libertatea academică să devină problematică în Occident?

Politicile de diversitate, echitate și incluziune adoptate în multe universități din Occident riscă să afecteze sever competitivitatea acestuia în actuala competiție geopolitică.

opinii

Despre statistică şi bilanţuri literare

Nichita DANILOV

Despre statistică şi bilanţuri literare

Oare când vom înţelege că un critic nu e nici mămuca, nici tătucul care să-ţi oblojească rănile la nevoie. Spiritul critic se întrupează greu într-un climat literar care nu are nimic sfânt în el. De aceea, când apare trebuie să-l protejăm. Căci el trăieşte, vorbesc de persoana criticului literar, într-o singurătate mult mai mare decât poetul sau scriitorul despre care îşi exprimă opiniile.

Probleme structurale: PISA şi perspectivele elevilor din România pe piaţa muncii

Ciprian IFTIMOAEI

Probleme structurale: PISA şi perspectivele elevilor din România pe piaţa muncii

Oare între sărăcie, analfabestism funcţional şi părăsirea timpurie a şcolii este vreo legătură? Dar între cheltuielile pentru educaţie ca pondere în PIB şi performanţele şcolare ale elevilor?

Noi, sălbaticii de azi

Michael ASTNER

Noi, sălbaticii de azi

Însemnări mai mult sau mai puţin (ne)însemnate

pulspulspuls

Se anunţă o posibilă mare bombiţă la partidoiul ieşean? Aşa spun cei cu antenele îndreptate spre Capitală

Se anunţă o posibilă mare bombiţă la partidoiul ieşean? Aşa spun cei cu antenele îndreptate spre Capitală

Aşa cum anunţat încă de ieri, am zic că pe astăzi, zi cu dezlegare la peşte, vin şi undelemn fiind, plus că e Zămislirea Sfintei Fecioare Maria în cărindariul ortodox, să vorbim olecuţă despre ce se mai întâmplă la partidoiul ieşean. 

Caricatura zilei

Chirica și banii aruncați pe Campionatul Esports

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Intrebarea zilei

Credeti ca autoritatile au fost pregatite pentru prima zapada care a cazut in judetul Iasi in aceasta toamna?

vezi raspunsuri