Patronul unei firme de pariuri s-a fript cu 10.000 de euro din cauză că nu a fost atent la spațiul închiriat
Neatenția l-a costat pe patronul unei firme de pariuri 10.000 de euro. Suma reprezintă totalul investițiilor făcute în renovarea spațiului închiriat pentru un nou punct de lucru. Chiriașul a făcut greșeala de a nu verifica situația juridică a spațiului.
În aprilie 2022, firma încheiase cu Vasile Giurgiuveanu, om de afaceri și consilier local în Tătăruși, un contract prin care închiria un fost apartament, în suprafață de 98 mp cu destinația bar, sală de jocuri și pariuri sportive. Firma constituise o garanție de 800 de euro.
Ce prevedea contractul de închiriere?
Conform contractului, firma beneficia de o perioadă de grație de 37 de zile în care era scutită de plata chiriei. Urma ca în acest interval să-și amenajeze spațiul. Firma s-a apucat de treabă. A reamenajat spațiul, cheltuind pentru aceasta 50.226 de lei. A depus la Registrul Comerțului actele necesare deschiderii punctului de lucru. A depus la Biroul Avize Mici Întreprinzători din cadrul Primăriei documentația cerută de autorizarea activității. De aici, i s-au cerut o copie a actului de proprietate, un extras de carte funciară din care să rezulte funcțiunea spațiului de alimentație publică, contractul de închiriere autentificat la notariat, autorizația sanitar-veterinară, certificatul constatator eliberat de Registrul Comerțului pentru punctul de lucru și autorizația de construire pentru schimbarea destinației din spațiu de locuit în spațiu de alimentație publică.
De aici au început problemele. O bună parte din acte ar fi trebuit furnizate de proprietar, dar acesta nu a făcut-o. În plus, firma a constatat că spațiul nu avea destinația de alimentație publică, așa cum ar fi trebuit, conform contractului. Mai mult, era grevat de sarcini, fiind în curs de executare silită, dar și pus sub sechestru asigurător de către DNA.
Pentru lucrările de renovare este necesar acordul proprietarului
Ca urmare, societatea s-a adresat instanței, cerând anularea contractului și restituirea garanției și a banilor cheltuiți pentru reamenajarea spațiului. Reprezentanții firmei au invocat dolul, faptul că fuseseră înșelați cu privire la situația reală a imobilului închiriat. „Instanţa reţine că declararea în fals făcută de proprietar cu privire la lipsa sarcinilor asupra imobilului închiriat, constituie dol asupra consimţământului locatarului. Acesta din urmă a încheiat un contract de locaţiune pe perioada de 3 ani, scopul convenţei a fost de realizare/amenajare a unui spaţiu optim pentru sala de jocuri/pariuri sportive”, au fost de acord magistrații Judecătoriei.
Aceștia nu au recunoscut însă decât parțial pretențiile firmei. Judecătorii l-au obligat pe Giurgiuveanu să returneze firmei cei 800 de euro reprezentând garanția. Banii cheltuiți pentru reamenajare însă au rămas pierduți. Conform legii, proprietarul are dreptul de a păstra lucrările efectuate asupra imobilului pe durata închirierii și nu poate fi obligat la despăgubiri decât dacă locatarul a efectuat lucrările cu acordul său prealabil. Or, firma nu ceruse acordul lui Giurgiuveanu înainte de a se apuca de lucrări.
Firma păcălită mai are șansa apelului, pentru a încerca să-și recupereze cei 50.000 de lei deja cheltuiți. Contestația depusă a fost înregistrată pe rolul Tribunalului, urmând ca această instanță să stabilească primul termen de judecată.
Citește și:
Publicitate și alte recomandări video