anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 26.09.2020

Pe autostradă până la Bacău şi Târgu Neamţ în 2022?

GALERIE
autostrada
  • autostrada
- +

In 2020, cel mai târziu 2022, ieşenii ar putea circula pe autostradă de la Paşcani la Bacău, potrivit ultimei variante a Strategiei de Implementare a marilor proiecte rutiere. Documentul include printre priorităţi şi o autostradă de la Iaşi la Târgu Neamţ. Continuarea peste munţi, spre Târgu Mureş, nu apare în planurile Guvernului pentru următorii 7 ani.

Master Planul pe Transport şi Strategia de Implementare - documentul care stabileşte prioritizarea proiectelor - au fost modificate pentru a ţine cont de observaţiile Comisiei Europene şi sunt aproape gata să fie retransmise oficialilor europeni pentru o aprobare finală. Potrivit unei analize publicate hotnews.ro, lista de proiecte prioritare pe rutier a fost "finisată", cu modificări importante faţă de prima variantă a Strategiei de Implementare adoptată de Guvern în martie. Astfel, după aplicarea recomandărilor Comisiei, pe primul loc apare de data această autostrada Sibiu - Piteşti, drept prioritatea maximă, cu un punctaj de 112,2 puncte. Pe doi apare autostrada Bacău - Paşcani (97,85 puncte), tronson ce înainte ocupa prima poziţie. Rocada s-a făcut după ce punctajul a fost ajustat ca urmare a aplicării criteriului de "missing link" (legătură lipsă). Astfel, Sibiu - Piteşti a primit un punctaj mai mare pentru că reprezintă legătura lipsă în cazul unei infrastructuri deja existente (A1 Piteşti - Bucureşti la un capăt şi A1 Sibiu - Deva la celălalt), în timp ce Bacău - Paşcani e o legătură lipsă în cazul unor proiecte care încă nu au fost demarate.
Lista autostrăzilor considerate prioritare în următorii 5-7 ani include, de asemenea, Târgu Neamţ - Paşcani - Iaşi, Sibiu - Braşov, Braşov - Ploieşti, Piteşti-Craiova şi Borş - Suplacu de Barcău – Nădăselu. De remarcat că, faţă de varianta iniţială, din Strategia de Implementare a dispărut autostrada Braşov - Bacău ca prioritate pentru viitorul apropiat.
În schimb, la categoria drumuri expres, lista priorităţilor consemnează proiecte care vizează în special regiunea Moldovei, mai exact ruta Ploieşti-Buzău-Focşani-Bacău.

De unde ar trebui să vină banii

Pentru întreg sectorul rutier, până în 2020 - perioada care se suprapune cu actualul exerciţiu financiar european (perioada ce s-ar putea prelungi şi până în 2022), necesarul de bani pentru toate investiţiile propuse ajunge la circa 12,6 miliarde de euro (autostrăzi, drumuri expres, transregio şi euro-trans), conform calculelor finale din Master Plan. Din aceştia, circa 4,8 miliarde de euro ar veni din fonduri europene şi cofinanţările naţionale aferente acestora. Pentru restul, România ar trebui să apeleze la împrumuturi. Practic, întregul plan financiar pentru proiectele de infrastructură rutieră în următorii cinci ani depinde de două aspecte economice esenţiale: unul ce trebuie aprobat de către Comisia Europeană şi altul care trebuie să vină sub forma aprobării unui spaţiu fiscal suplimentar necesar pentru împrumuturile din anii următori. Şi în a două situaţie, e nevoie că oficialii europeni să aprobe un ajustor de deficit pentru România. Mai exact, pe lângă deficitul naţional, ţările membre au dreptul la un ajustor de deficit de maxim 0,5% din PIB dacă derulează proiecte de infrastructură din fonduri structurale, iar acest ajustor se negociază cu Comisia, au explicat surse pentru hotnews.ro.




 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Spinoasa problemă a jucătorului U21

Nicolae GRECU

Spinoasa problemă a jucătorului U21

FRF trebuie să schimbe urgent modificarea de acum doi ani pentru a se evita situaţiile tragicomice din Liga!

Filmuletul zilei

opinii

Despre smerenia necesară a celor care ne cer votul

Eugen MUNTEANU

Despre smerenia necesară a celor care ne cer votul

Suntem în campanie electorală. Ni se solicită, cu aparentă deferenţă, votul! Pe cei care ne cer votul îi invit la mai multă decenţă, sau chiar la oarecare smerenie, adică umilinţă.

Ale lui Dumnezeu şi ale Cezarului

pr. Constantin STURZU

Ale lui Dumnezeu şi ale Cezarului

Ne întrebăm adesea: până în ce punct suntem datori să facem ascultare? Limitele ascultării de orice fel de autoritate, bisericească sau lumească, sunt păcatul şi apostazia (lepădarea de credinţă). Este extrem de important să avem aceste repere mai ales astăzi, când suntem chemaţi să evităm două extreme. 

Vocea de înger

Alex VASILIU

Vocea de înger

Ar fi interesant de cercetat destinele unor muzicieni marcate de cel mai sensibil, mai dificil, mai înşelător, mai frumos instrument - vocea. Un instrument ce nu îţi promite întotdeauna succesul imediat, pe viaţă, chiar dacă ai talent uriaş, exersezi în fiecare zi cât este nevoie şi norocul e de partea ta în clipa/ clipele esenţiale. Un instrument prevăzut încă din faza „proiectării” cu senzorul ce dezvăluie exact configuraţia psihică, arhitectura umană a interpretului. Elena Moşuc este un caz plin de învăţăminte.

pulspulspuls

Tractoristul dipotatului Moş Vilă

Tractoristul dipotatului Moş Vilă

Băbăeţi băă, oare de unde a scos dârvarul ăsta deştept Grămadă (zis şi Moş Vilă), încă dipotat de Iaşi vreo două-trei luni în trupa marinerului, tot felul de specimene ciudate de pus pe liste, că-ţi vine să-ţi pui mâinile-n cap, nu alta, când vezi atâta tupeu ghiolbănesc şi nesimţire crasă? 

Caricatura zilei

Afiș

Editia PDF

Bancul zilei

Îi datoram multe coronavirusului. A reusit sa-i aduca pe români înapoi în tara si a putut sa le înve (...)

Linkuri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.