
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că a finalizat documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie aferentă secţiunii Târgu Neamţ-Leţcani, parte din Autostrad Unirii A8, iar documentaţia va fi analizată miercuri, 18 decembrie 2024 în şedinţa Consiliului de Administraţie. După primirea aprobării, până la sfârşitul săptămânii, documentaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 va fi transmisă, spre validare, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP).
”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a finalizat documentaţia pentru licitaţia de proiectare şi execuţie aferentă secţiunii Târgu Neamţ-Leţcani, parte a Autostrăzii Unirii A8. Documentaţia va fi analizată miercuri, 18 decembrie 2024 în şedinţa Consiliului de Administraţie. După primirea aprobării, până la sfârşitul săptămânii, documentaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 va fi transmisă, spre validare, către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP)”, anunţă CNIR.
Pentru tronsonul 1 (27 km), CNIR a inclus în documentaţie (cerinţele beneficiarului) acordarea punctajului suplimentar constructorului care îşi asumă finalizarea înainte de termen a sectorului de Autostradă de aprox. 5 kilometri între Moţca şi Autostrada Moldovei A7 (nodul turbion de lângă Paşcani), iar pentru tronsonul 2 (28,6 km) a segmentului din Autostrada A8 care va deservi ca variantă ocolitoare localitatea ieşeană Podu Iloaiei.
Pentru a asigura corelarea proiectului Autostrăzii Unirii cu Podul peste Prut de la Ungheni, CNIR lucrează la o nouă lotizare, care să permită conexiunea Podului la viitoarea Autostradă şi la reţeaua rutieră existentă.
Secţiunea A8 Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni are o lungime de 89 de kilometri, o valoare estimată de peste 25 miliarde lei şi prezintă o complexitate tehnică ridicată. Pe traseu sunt prevăzute peste 110 poduri şi pasaje cu o lungime de 26 kilometri şi 16 tuneluri cu o lungime totală de 6,7 km. Prin urmare, pregătirea documentaţiei pentru lansarea licitaţiilor de proiectare şi execuţie este tratată cu profesionalism şi responsabilitate.
”Având în vedere complexitatea proiectului pentru secţiunea Leţcani-Iaşi-Ungheni (33 km), analizăm şi pregătim temeinic documentaţiile pentru lansarea licitaţiilor de proiectare şi execuţie. Dorim să prezentăm antreprenorilor un caiet de sarcini riguros întocmit care să asigure dezvoltarea proiectului autostrăzii la cele mai înalte standarde de calitate”, a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
De asemenea, CNIR a anunţat luni că asocierea SA&PE Construct SRL (Lider de Asociere/România) – Tehnostrade SRL- Spedition UMB SRL -Euro-Asfalt (Bosnia şi Herţegovina) a depus singura ofertă la contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 C Sărăţeni-Joseni de pe traseul secţiunii montane a Autostrăzii Unirii A8.
Contractul are o valoare estimată de 6,1 miliarde lei (fără TVA). Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţia lucrărilor.
Lotul 1 C Sărăţeni-Joseni, care se desfăşoară în judeţele Mureş şi Harghita are o lungime de 32,4 kilometri, include 39 de poduri şi pasaje, 3 tuneluri unidirecţionale, 4 polate şi 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor şi a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri reprezentând 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1.736 metri (pasajul peste DN 13 A şi calea ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri). Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice. Lotul Sărăţeni-Joseni va avea şi descărcări provizorii pentru a asigura funcţionarea independentă. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi de la bugetul de stat.
CNIR a impus, prin documentaţie (cerinţele beneficiarului) obligativitatea viitorului antreprenor de a pune la dispoziţia autorităţilor publice locale sau a oricăror alte Autorităţi Publice cu titlu gratuit, cantităţi de material excavat din surplusul de material, pentru a fi utilizat în cadrul proiectelor locale.
Lungimea totală a benzii pentru vehicule lente (camioane) este de 15,2 km.
Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 are o lungime de 116 kilometri şi include patru loturi.
- Lotul 1C Sărăţeni-Joseni (32,4 km): Ofertă depusă luni, 16 decembrie 2024
- Lotul 1D Joseni-Ditrău (14,4 km): Ofertele se deschid miercuri, 18 decembrie 2024
- Lotul 2A Ditrău-Grinţieş (37,9 km): Ofertele se deschid joi, 19 decembrie 2024
- Lotul 2B Grinţieş-Pipirig (31,5 km): Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 15 ianuarie 2025.
Pentru următoarea secţiune, Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni (89 kilometri), conducerea executivă a CNIR aşteaptă aprobarea documentaţiei în Consiliul de Administraţie. Documentaţia pentru lansarea licitaţiilor de proiectare şi execuţie aferentă primelor două loturi dintre Târgu Neamţ şi Leţcani cu o lungime de 55,6 kilometri a fost transmisă Consiliului de Administraţie încă din data de 29 noiembrie 2024.
UPDATE – Compania Națională de Investiții Rutiere începe demersurile pentru lansarea licitațiilor de proiectare și execuție pe secțiunea Târgu Neamț (Moțca)-Lețcani a Autostrăzii ,,Unirii” -A8.
Consiliul de Administrație al CNIR a aprobat, astăzi, demararea procedurii de atribuire a contractelor de proiectare și execuție pentru tronsoanele Moțca-Târgu Frumos, respectiv Târgu Frumos-Lețcani. Secțiunea de autostradă din județul Iași are o lungime de 55,6 kilometri, include două tronsoane, iar termenul de realizare este de 46 de luni (pentru fiecare tronson în parte), din care 10 luni etapa de proiectare și 36 de luni pentru execuție. Pe traseul primului tronson (27 km) sunt prevăzute 36 de poduri/pasaje cu o lungime totală de aproape 9 kilometri, 4 tuneluri (lungime 1,7 km) și 3 noduri rutiere. Pentru tronsonul II (28,6 km), în cadrul Studiului de Fezabilitate au fost prevăzute 33 de poduri și pasaje cu o lungime de 7,7 kilometri, 2 tuneluri și trei noduri rutiere.
Conducerea executivă a CNIR va transmite, spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația necesară investiției.
Publicitate și alte recomandări video