Impact FM regional

Pe Terra nu mai există locuri neafectate de activitatea umană

terra
  • terra

În cadrul unui nou studiu, o echipă internaţională de cercetători susţine faptul că pe Terra nu mai există locuri neafectate de activitatea umană şi mai mult, se pare că această consecinţă nu a apărut ca urmare a efectelor Revoluţiei Industriale, ci s-a produs încă de acum câteva mii de ani.

Cercetătorii spun că descoperirea acestui impact ar trebui să fie considerat drept un semnal de alarmă pentru omenire, notează Descoperă.

Nicole Boivin, cercetător în cadrul Universităţii Oxford şi Institutului Max Planck din Germania, a examinat împreună cu colegii săi studii arheologice realizate pe parcursul a circa 30 de ani, ultimele baze de date care conţin informaţii referitoare la ADN-ul antic şi microfosile, dar şi modele statistice.

Oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că impactul omului asupra Terrei nu a fost declanşat odată cu schimbările din tehnologie şi societate apărute în timpul Revoluţiei Industriale, ci a început să apară cu mii de ani înainte, la sfârşitul Epocii Pleistocenului. În acest sens, s-a constatat că primele specii au dispărut din cauza activităţii umane încă de acum 195.000 de ani.

Dezvoltarea agriculturii începând cu Epoca Neolitică a avut ,,un impact deosebit de puternic asupra distribuţiei speciilor", spun cercetătorii. Această influenţă nu a provocat doar extincţia anumitor specii de animale sălbatice, ci a provocat şi o creştere masivă a celor domestice, cum sunt câinii, oile, vacile sau găinile.

De asemenea, colonizarea umană a insulelor a făcut ca ecosistemele din aceste zone să difere foarte mult de cele continentale. Specialiştii spun că acest fenomen s-a datorat faptului că pe parcurs ce unele specii au fost introduse pe insule, cele indigene dispăreau. Dezvoltarea comerţului pe parcursul Epocii Bronzului a amplificat aceste efecte, cu mult timp înainte de declanşarea Revoluţiei Industriale.

Cercetătorii spun că descoperirea acestui impact ar trebui să fie considerată drept un semnal de alarmă pentru omenire. În acest sens, specialiştii susţin că oamenii au distrus natura dintotdeauna, iar dacă ar dori să îşi remedieze greşeala, ar trebui să ia măsuri realiste pentru a salva planeta.

Testamentul PNL, un nou certificat de naştere pentru PSD

Cosmin PAȘCA

Testamentul PNL, un nou certificat de naştere pentru PSD

Vetuşti, incompetenţi, poate uşor retardaţi, dar în orice caz, mai puţin mizerabili decât liberalii. Or, tocmai această reinventare a PSD ca partid frecventabil, aparent onest, e cel mai toxic testament pe îl lasă PNL după epoca Ciucă-Iohannis.

Fuga, lupta şi a treia variantă

Fuga, lupta şi a treia variantă

Nimeni nu se gândeşte ce se întâmplă exact în momentul acela, momentul groazei, momentul instinctului maxim de fugă sau luptă, în care niciunul dintre combatanţi nu mai este raţional, când eşti în stare să muşti cu dinţii din carnea celuilalt pentru a nu muri. Atunci nu ştii ce faci, nu mai eşti tu însuţi, ci un criminal în devenire, singurul tău gând fiind să supravieţuieşti, nu te interesează nimic altceva. Nimic.

Cu Pareto, la serviciu şi în pat

Cristina DANILOV

Cu Pareto, la serviciu şi în pat

Una dintre marile probleme ale secolului este, firește, stresul. Și cine nu a fost niciodată stresat de solicitări excesive, aflându-se în imposibilitatea de a îndeplini toate sarcinile pe care și le-a propus într-o zi? La finalul unei zile adeseori ne gândim câte lucruri în orele ce tocmai au trecut au fost de prisos? Cât timp petrecem făcând activități sau lucrări care nu sunt cu adevărat importante? Și, mai ales, câtă energie am folosit pentru a rezolva probleme care nu sunt ale noastre? Și acest lucru se întâmplă pentru că este o mare diferență între ceea ce ar trebui să faci și ceea ce tu, realmente, poți face.

Unificatori şi dezbinatori (II)

Mihai DORIN

Unificatori şi dezbinatori (II)

Când noul război era la porţile cetăţii, România era mai izolată şi mai slabă chiar decât în pragul celuilalt război. Politicienii de strânsură le-au spus românilor că duşmanul e înafară. Şi aşa credem şi azi, din naivitate şi prostie. Din păcate, duşmanii cei mai aprigi ai unităţii României sunt chiar înlăuntrul ei.

Iar a ajuns ciuca miştourilor naţionale un ales al ieşenilor

Băbăeţ, haidaţ’ bă, dar nici chiar aşa, băă... Iacătă mai jos poza care circulă cu mare frenezie prin mediul online, şi de care se râde cu mare poftă!

Unt securizat precum coroana regală a Imperiului Britanic

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Un raport al Universitatii “Babes Bolyai” din Cluj Napoca a stabilit ca teza de doctorat a ministrului de Interne este plagiata. Credeti ca Lucian Bode trebuie sa demisioneze?