anunturi
grandchef
Mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 04.12.2022

Pe unde va trece traseul pistei de biciclete de la Agronomie în Tudor. Strada Lascăr Catargi va fi cu sens unic

GALERIE
pista-bicilete-iasi
  • pista-bicilete-iasi
- +

Primăria a stabilit traseul pistei pentru biciclişti pe axa nord-sud, între zonele Copou şi Tudor Vladimirescu. Municipalitatea a publicat ieri un proiect de hotărâre în acest sens. Traseul stabilit este rond Agronomie – Gheorghe Asachi – Lascar Catargi – Vasile Conta – Piaţa Independenţei – bld. Independenţei – str. Sărăriei – str. Elena Doamna – str. Pădurii – bld. Tudor Vladimirescu. 

Pista ar urma să fie realizată atât pe trotuar, cât şi pe carosabil, iar, în intersecţii, vor fi traversări speciale pentru biciclete. Potrivit proiectului, partea carosabilă îşi va păstra lăţimea existentă şi nu se propun lucrări de construcţie asupra străzilor, ci doar refacerea sau completarea indicatoarelor şi marcajelor rutiere.

„Se va completa semnalizarea rutieră verticală şi orizontală. Va fi evitată circulaţia pe liniile de tramvai. Traversarea intersecţiilor se va face pe trecerile speciale amenajate. Vor fi respectate toate cerinţele de asigurare a siguranţei circulaţiei pietonilor, bicicliştilor şi rutiere”, se precizează în proiect.

Potrivit sursei citate, cel mai frecvent, jumătate din călătoriile făcute cu maşina sunt mai scurte de 5 km, iar un sfert dintre acestea sunt de 3 km sau chiar mai scurte, în condiţiile în care, de regulă, emisiile de dioxid de carbon ale autoturismelor sunt foarte ridicate în primii kilometri care sunt parcurşi. Astfel, traficul generează poluare care ar putea fi redusă substanţial, dacă ar exista şi o infrastructură funcţională pentru biciclete.

„În general, călătoriile de până la 5 km pot fi uşor parcurse cu bicicleta. Pe o distanţă de până la 1 km, pietonii ajung mai repede la destinaţie decât şoferii. Pe distanţe de până la 3 km, bicicliştii sunt mai «rapizi» decât şoferii”, se mai precizează în proiectul de hotărâre. În prezent, documentul este în consultare publică şi va intra în dezbaterea consilierilor locali într-o şedinţă viitoare.

Viceprimarul Daniel Juravle, iniţiatorul proiectului, a declarat ieri că o serie de consultări au existat deja cu asociaţii de biciclişti, inclusiv în teren, discuţii la care au participat şi reprezentanţi ai Poliţiei Rutiere.

„Astfel de discuţii au contribuit la stabilirea traseului final de către proiectant. Intenţia noastră este ca pista de biciclete pe axa nord-sud să fie un proiect pilot, iar ulterior să realizăm un Master Plan la nivelul oraşului pentru infrastructura de biciclete. Am identificat surse de finanţare pentru astfel de proiecte, recent a fost publicat în Monitorul Oficial un ghid pentru accesarea de fonduri în cadrul programului naţional pentru dezvoltarea insfrastructurii velo. Primăria Iaşi poate obţine o sumă de până la 37 milioane lei”, a adăugat viceprimarul. Schița detaliată a pistei de biciclete pe axa nord-sud poate fi descărcată aici.

Principalele informaţii despre traseul pistei pe axa nord-sud:

1. Pista de biciclete va începe începe din Rond Agrononomie şi va continua pe trotuarul de pe partea stângă sens de mers coborâre către Strada Gheorghe Asachi.

- În acest segment va fi înfiinţată o trecere de pietoni, retrasă, amplasată pe şoseaua Ştefan cel Mare şi Sfânt;

- Pista de biciclete va fi amplasată pe trotuar marcată, delimitată prin borduri denivelate;

- Pe Strada Mihai Costăchescu trecerea de pietoni va fi retrasă, se va institui sens unic de intrare dinspre Bulevardul Carol I până la intersecţia cu Strada Codrescu, tronsonul cuprins între Strada Codrescu şi Strada Sărărie va rămâne cu sens dublu;

- În zona Super Copou pista de biciclete va fi amplasată pe trotuar prin spatele alveolei şi a staţiei de transport în comun, se vor muta stâlpii şi panoul publicitar, parcarea autovehiculelor nu va fi desfiinţată.

2. Pista de biciclete va continua pe Strada Gheorghe Asachi (stradă cu sens unic) unde parcarea autovehiculelor va fi eliminată, astfel una din benzile de deplasare a autovehiculelor va fi transformată în bandă cu dublu sens destinată bicicletelor.

3. Strada Lascăr Catargi devine stradă cu sens unic de la intersecţia cu Strada Gheorghe Asachi sens de mers coborâre către intersecţia cu Strada Vasile Conta.

- Se vor amplasa elemente suplimentare de delimitare a pistei de biciclete în zona Grădiniţei cu Program Prelungit numărul 8.

- Una din benzile de circulaţie destinate autoevhiculelor de pe Strada Lascăr Catargi va deveni bandă dublu sens pentru circulaţia bicicletelor, amplasată pe partea stângă coborâre.

4. În intersecţia Strada Lascăr Catargi cu Strada Vasile Conta pista de biciclete va fi amplasată pe carosabil urmând ca aceasta să fie amplasată pe esplanada Parcului Independenţei şi nu pe carosabil, către Bulevardul Independenţei. Se va folosi trecerea de pietoni din dreptul Monumentului Independenţei pentru a traversa pe partea dreaptă a Bulevardului Independenţei.

5. În intersecţia Bulevardul Independenţei – Strada Mihai Eminescu se va retrage geometria intersecţiei astfel benzile destinate circulaţiei la stânga ale autovehiculelor vor fi amplasate cap în cap.

6. Pista de biciclete va continua pe Bulevardul Independenţei către Strada Sărărie pe partea dreaptă sens de coborâre către intersecţia Strada Sărărie – Strada Cucu – Strada Elena Doamna, intersecţie ce va fi semaforizată, astfel pista de biciclete va fi amplasată pe trecerea de pietoni, va continua pe banda 1 de decelerare din faţa Palatului de Justiţie Iaşi, după care va intra prin parcul din apropierea Sinagogii Merarilor şi se va continua pe Strada Pădurii pe partea dreaptă sens de mers coborâre către intersecţia cu Bulevardul Tudor Vladimirescu. Tronsonul de pistă de biciclete de pe Strada Pădurii va fi cu dublu sens.

7. De la intersecţia Strada Pădurii – Bulevardul Tudor Vladimirescu până în intersecţia Bulevardul Tudor Vladimirescu - Strada Elena Doamna - Strada Vasile Lupu pista de biciclete în dublu sens va fi amplasată pe partea dreaptă între limita bordurii şi locurile de parcare reamenajate de-a lungul acestui tronson. Circulaţia bicicletelor va fi protejată de circulaţia autovehiculelor de pe banda 1 prin amplasarea locurilor de parcare de-a lungul Bulevardului Tudor Vladimirescu.

8. În intersecţia Bulevardul Tudor Vladimirescu - Strada Elena Doamna - Strada Vasile Lupu pista de biciclete va fi amplasată pe trecerile de pietoni semaforizate şi va continua pe partea stângă sens de mers dinspre intersecţia menţionată către pod Tudor Vladimirescu.

- Se vor elimina butonii cu aprindere solară de pe linia de tramvai a aceluiaşi sens de mers, se va amplasa un panou de preselectare benzi de circulaţie şi se va permite accesul auto pe aceasta.

- Banda 1 de circulaţie a sensului de mers menţionat anterior va fi transformată în pistă de biciclete cu dublu sens.

 

9. Între pod Tudor Vladimirescu (intersecţia Bulevardul Profesor Doctor Dimitrie Mangeron – Bulevardul Chimiei – Bulevardul Tudor Vladimirescu) şi intersecţia Bulevardul Tudor Vladimirescu – Aleea Profesor Gheorghe Alexa pista de biciclete va fi amplasată pe carosabil până la trecerea de pietoni din faţa complexului comercial Iulius Mall.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Râde ciob de oală spartă

Nicolae GRECU

Râde ciob de oală spartă

Înfrângerea Germaniei în faţa Japoniei a fost un accident, cea a Spaniei în faţa aceluiaşi adversar este dubioasă.

opinii

Gh. Ivănescu. O poveste de iubire de odinioară (III)

Eugen MUNTEANU

Gh. Ivănescu. O poveste de iubire de odinioară (III)

Din ce în ce mai neliniștit, tânărul învățat în devenire Gh. Ivănescu formulează către fata de care se îndrăgostise, o serie de misive pe care se pare că nu a avut curajul să le expedieze.

China şi „stabilitatea socială”

Alexandru CĂLINESCU

China şi „stabilitatea socială”

China are o frumoasă tradiţie: în timpul aşa-zisei „revoluţii culturale”, fotografiile „duşmanilor poporului” erau lipite pe toţi pereţii şi pe toate gardurile. Regimul a reuşit să insufle teama de decădere socială, eficient şi pervers mijloc de coerciţie. Aşa stând lucrurile, orice mişcare de protest împotriva dictaturii partinice este un act de mare curaj.

George „Gogu” Constantinescu (2)

Neculai SEGHEDIN

George „Gogu” Constantinescu (2)

Integrala invenţiilor lui George Constantinescu a fost scrisă la Cluj, editată şi tipărită la Iaşi şi donată Muzeului Politehnicii din Bucureşti. Asta şi pentru ca legătura între cele trei oraşe să fie şi alta decât cea din butada conform căreia legile se gândesc la Cluj, se scriu la Bucureşti şi se aplică la Iaşi.

pulspulspuls

Încă o poză care face cât o mie de cuvinte, de astă dată de la USR Iaşi

Încă o poză care face cât o mie de cuvinte, de astă dată de la USR Iaşi

Iată o poză care face cât o mie de cuvinte, stimaţi telespecatori şi veţi vedea imediat de ce. Avem aici o desfăşurare de forţe a echipei USR cu ocazia sărbătoririi Zilei Naţionale, prilej după cum ştim de defilare pentru public cu armată, avioane şi tromboane, dar, în acelaşi timp, este şi un prilej pentru partide ca să-şi arate muşchii. 

Caricatura zilei

Motorul Iubi

Editia PDF

Bancul zilei

Tata, tata! Avem lupi în bloc? Nu, puiule, vecinii îsi citesc facturile la curent si gaze!

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.