Pensionarii pot obține recalcularea și alte drepturi fără a merge la Casa de Pensii. Cum se pot rezolva unele cereri de acasă

sâmbătă, 12 aprilie 2025, 04:44
2 MIN
 Pensionarii pot obține recalcularea și alte drepturi fără a merge la Casa de Pensii. Cum se pot rezolva unele cereri de acasă

Pensionarii care au acces la e-mail pot rezolva multe dintre problemele legate de pensii fără a fi nevoie să se deplaseze la sediul casei de pensii. Prin poșta electronică, cererile pot fi trimise direct la adresa corespunzătoare casei de pensii teritoriale, adică cea din județul în care locuiește pensionarul.

Pentru a folosi acest serviciu, pensionarii trebuie să descarce de aici formularele necesare de pe site-ul oficial al Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). După ce s-au descărcat toate documentele, trebuie doar să fie completate cu informațiile cerute și să fie semnate manual. După semnarea documentelor, formularele trebuie trimise prin e-mail la adresa de contact a casei de pensii de care pensionarul aparține.

Este important ca documentele să fie trimise în formate acceptate precum .PDF, .JPEG, .JPG sau .PNG, .XML și .CMS, iar în e-mail trebuie adăugat și un număr de telefon la care solicitantul poate fi contactat pentru eventuale clarificări, menționează CNPP.

Ce se poate solicita prin e-mail de la casa teritorială de pensii

Prin acest sistem electronic, pensionarii pot solicita o gamă variată de prestații, printre care recalcularea pensiei, schimbarea modalității de plată, acordarea ajutoarelor de deces, soluționarea drepturilor neîncasate sau suspendarea și reluarea plății pensiei. De asemenea, pot solicita bilete de tratament balnear sau rambursarea cheltuielilor pentru aparate auditive, ochelari ori proteze oculare în cazul unui accident de muncă sau al unei boli profesionale. Pensionarii pot, de asemenea, să solicite indemnizații pentru incapacitate temporară de muncă sau despăgubiri în caz de deces, toate aceste servicii fiind disponibile printr-un simplu e-mail.

Este important de menționat că, deși cererile pot fi trimise rapid și simplu prin e-mail, decizia finală privind soluționarea acestora nu va fi trimisă prin același canal. În schimb, răspunsul va fi comunicat prin poștă sau, în anumite cazuri, printr-o programare prealabilă, pentru a ridica documentele personal de la casa teritorială de pensii.

Etichete: CNPP, pensii, recalculare

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii