anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Peste 350.000 lei pentru “păianjenul de trafic” al Iaşului. Analiză pentru următorii 10 ani

GALERIE
trafic_Iasi
  • trafic_Iasi
- +

O firmă din Bucureşti va face “păianjenul de trafic”, cu diagrama de penetraţie şi tranzit.

 

Traficul din oraş va fi analizat, în detaliu, în următoarele şase luni, de o firmă din Capitală. În acest sens, Primăria a semnat, zilele trecute, un contract în valoare de 350.000 lei, fără TVA, cu FIP Consulting.

Compania are o experienţă relevantă în domeniu având contracte similare şi în alte zone ale ţării: Tîrgu Mureş, Deva, Sibiu, Giurgiu, Cluj, Timişoara, Craiova, Piteşti etc. La Iaşi, firma are primul contact cu autoritatea locală: la licitaţia organizată de către municipalitate s-au prezentat două societăţi, iar FIP Consulting şi-a adjudecat contractul după ce a licitat 70% din valoarea estimată iniţial de Primărie.

Prognoză de trafic pentru un deceniu

Analiza de trafic care va fi realizată de FIP Consulting va fi inclusă în noul Plan Urbanistic General (PUG) al Iaşului. „Obiectivul principal al studiului îl constituie elaborarea propunerilor de dezvoltare a reţelei stradale astfel încât să poată prelua în condiţii optime traficul de viitor”, este tema generală prevăzută în caietul de sarcini.

Studiul va fi efectuat în întregul oraş, dar zonele de interes pentru Primărie sunt: Centru, Mănăstirea Galata, Mănăstirea Cetăţuia, Mănăstirea Frumoasa, Copou, Sărărie, Socola şi Bucium. Aceste zone vor fi tratate „cu prioritate” întrucât ele vor face obiectul şi unor planuri urbanistice zonale (PUZ) pentru care Primăria organizează o licitaţie distinctă. Studiul va cuprinde mai multe capitole, pornind de la o analiză critică a traficului actual şi până la o prognoză a dezvoltării circulaţiei în următorii 10 ani.

„Vor fi efectuate matrici de trafic şi de prognoză (tabele), matrici de penetraţie şi tranzit aplicând şi corecţii necesare includerii traficului localităţilor periurbane (eventuale autostrăzi, centuri etc.), matrici de trafic interior, evoluţia traficului (pe tipuri de vehicule şi tipuri de trafic). Centralizatoarele vor conţine cel puţin valorile fluxurilor de trafic exprimate în vehicul etalon/oră de vârf, sens de mers, viteză medie pe sens, viteze medii de deplasare pe barele respective exprimate în km/h şi timp mediu de parcurgere”, se mai precizează în caietul de sarcini.

Se solicită elaborarea unui „păianjen de trafic”

În ceea ce priveşte situaţia existentă, consultantul va analiza inclusiv reţeaua de transport în comun şi va propune soluţii de optimizare astfel încât „toate zonele din oraş să aibă acces la cel puţin o linie”. Un alt punct important din analiză va consta în studiul zonelor generatoare de trafic şi a celor polarizatoare. Astfel, firma va împărţi oraşul în sectoare de trafic şi va trebui să propună noi zone de mobilitate urbană, soluţii care vor face parte din noul PUG.

„Va fi stabilită reţeaua majoră de circulaţie, sub forma unui graf format din bare (străzi) şi noduri (intersecţii). Vor fi detaliate sistemele de transport, nodurile intermodale de transport, zonele de parcare publică, traseele pietonale, piste de biciclete. Va fi elaborat «păianjenul de trafic», respectiv schema de trafic şi diagrama de penetraţie şi tranzit”, este o altă cerinţă a Primăriei. Printre sarcinile consultantului se numără inclusiv propunerea unor investiţii strategice pentru dezvoltarea sistemelor de transport: nemotorizat, auto, transport public, transport marfă şi căi ferate. În acest sens, investiţiile vor face obiectul a minimum două scenarii de optimizare a traficului într-o concepţie unitară la nivelul întregului oraş.

De o astfel de analiză poate depinde în mare măsură şi portofoliul de proiecte pe care Primăria vrea să-l propună pentru finanţare UE şi cu finalizare în 2030.

Primăria a anulat licitaţia pentru PUZ – zona centrală

Dacă procedura privind studiul de trafic a avut un final fericit, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre o altă procedură importantă a municipalităţii: Primăria a anulat licitaţia pentru întocmirea planului urbanistic aferent zonei centrale. Procedura a fost lansată în ianuarie 2022, dar singura ofertă depusă, a firmei Synergetics Corporation SA (Bucureşti), a fost considerată drept „inacceptabilă”.

Valoarea contractului era estimată la 3,1 milioane lei. Cel mai probabil, municipalitatea va relua licitaţia. De altfel, zilele trecute, Primăria a anunţat că vor fi lansate noi proceduri de licitaţie pentru întocmirea de PUZ-uri, în special în zonele care trebuie tratate „cu prioritate” în studiul de trafic. Valoarea totală a achiziţiilor se ridică la aproape 10 milioane lei, fără TVA.

„Prin Planurile Urbanistice Zonale ale Construcţiilor Protejate se vor stabili obiectivele, acţiunile, priorităţile, reglementările de urbanism (permisiuni şi restricţii) necesare a fi aplicate în utilizarea terenurilor şi conformarea construcţiilor din zona studiată, reprezentând o fază premergătoare realizării investiţiilor, prevederile acestuia realizându-se etapizat in timp, funcţie de fondurile disponibil”, se arătat într-un comunicat al Primăriei de zilele trecute.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ultimele decizii și declarații ale Moscovei anunță o escaladare majoră a conflictului din Ucraina (II)

Alexandru LĂZESCU

Ultimele decizii și declarații ale Moscovei anunță o escaladare majoră a conflictului din Ucraina (II)

Mobilizarea generală decisă la Kremlin și mai ales așa-zisele „referendumuri”, un preambul la anexarea unei mari părți din Ucraina, la pachet cu amenințarea cu lovituri nucleare, cu efecte potențial incontrolabile, sunt privite cu îngrijorare nu doar în Occident, ci și la Beijing.

opinii

Experimentul Închisorii de la Stanford

Briscan ZARA

Experimentul Închisorii de la Stanford

Transformarea noastră odată cu evenimentele este inevitabilă. Vorbim despre destin? Nici vorbă, aşa îşi explică doar unii naivi neputinţa în faţa Marelui Val, atâta tot. E doar natura din care facem parte, nimic mai mult, trebuie să ne intre bine în cap asta.

Fascinanta şi invincibila prostie

Cristina DANILOV

Fascinanta şi invincibila prostie

Mulţi cred că naivitatea este un sinonim pentru prostie. Există o părere că prostia înseamnă a nu şti şi a nu înţelege ceva. De asemenea, atunci când vorbim despre prostie, vorbim despre un grad scăzut de inteligenţă, lipsă de inteligenţă, ilogicitatea acţiunilor unei persoane sau a cuvintelor sale. Dar credem că prostia este, în primul rând, lipsa de dorinţă a unei persoane de a gândi. Deci, un fel de lenea minţii.

Moş Ghiţă şi economia de piaţă

Mihai DORIN

Moş Ghiţă şi economia de piaţă

De când se ştiu, moş Ghiţă şi mătuşa Ileana au muncit în gospodărie, la pământ şi îngrijirea animalelor. Deşi amândoi au sărit binişor de 80 de ani, ei continuă să facă acelaşi lucru. 

pulspulspuls

Boala lui Calache face ravagii în partidoiul local. Iată ultimul exemplu

Boala lui Calache face ravagii în partidoiul local. Iată ultimul exemplu

Să tot fie vreo câteva luni, stimaţi telespectatori, de când unii observatori mai atenţi ai politichiei locale au început a semnala comportamentul ciudat al unui veteran al partidoiului, lăsat la vatră între timp, fost purtător de cuvânt al primarilor din comune, gură mare şi spartă la vremea sa, cu relaţii la Bucale şi alte celea. 

Caricatura zilei

Trafic

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.