Peste 900 de profesori cer eliminarea programelor „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde” – raport al Ministerului Educației

luni, 13 ianuarie 2025, 20:45
2 MIN
 Peste 900 de profesori cer eliminarea programelor „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde” – raport al Ministerului Educației

Peste 900 de profesori și directori de școală propun renunțarea la cel puțin unul dintre programele Școala Altfel și Săptămâna Verde, arată studiul „Evaluarea măsurilor de implementare a structurii anului școlar pe intervale de cursuri (module)”, publicat pe 31 decembrie de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), fără a fi promovat în vreun fel de Ministerul Educației. Studiul este reprezentativ la nivel național, au participat aproape 7.000 de profesori. Unii profesori spun că ar trebui implementate măsuri cum ar fi gratuitatea intrării la muzee și a transportului pentru activitățile din afara școlii, potrivit EduPedu.ro

  • Alte concluzii ale studiului: Ultima săptămână a fiecărui modul este cea mai solicitantă, am primit lucrări în fiecare zi, spun peste jumătate dintre elevii chestionați într-un studiu al Ministerului Educației. Mai mult de două treimi dintre ei preferă modulele
  • Metodologie: Culegerea datelor (completarea chestionarelor auto-administrate, completate online) s-a desfășurat în perioada octombrie-noiembrie 2023 și a fost realizată pe un eșantion de unități de învățământ reprezentativ la nivel național, pe o bază de selecţie de 9.264 școli și licee publice și private. metoda anchetei pe bază de chestionar
  • Au răspuns chestionarului în total 6.840 de învățători, profesori de gimnaziu, de licee teoretice și pentru învățământ profesional din diferite arii curriculare, cu grade diferite de vechime și nivelul de învățământ și consilieri școlari. Cei mai mulți respondenți au fost profesori de gimnaziu.

„Profesorii au fost rugați ca, în urma experienței personale privind contextul organizării pe
intervale de cursuri/ module a anului școlar, să noteze câteva recomandări/ propuneri pentru o bună desfășurare a activităților în școli pe următoarele arii (distinct, în limita a 50 de cuvinte pentru fiecare categorie)”. Cele mai frecvente propuneri sunt legate de renunțarea la unul sau la ambele programe, cel puțin în ultimii doi ani de liceu (peste 13% dintre profesori, reprezentând cel mai ridicat procent dintre cei intervievați). 13% din numărul de profesori intervievați, 6840, înseamnă 930 de profesori.

Motivele sunt legate de lipsa banilor pentru a desfășura acțiuni, dificultăți de gestionare a programelor sau lipsa de relevanță a activităților în raport cu curriculumul.

Unii profesori consideră aceste programe ca fiind benefice, dar sunt de părere că ar trebui să se implementeze unele măsuri de susținere financiară a acestora sau asigurarea unor facilități. De exemplu, gratuitatea intrării la muzee și a transportului pentru activitățile din afara școlii.

Aproximativ unul din zece profesori doresc un program de studiu mai riguros și modalități prin care să se evite fragmentarea anului școlar, întrucât acest lucru afectează negativ achiziția de cunoștințe și ritmul învățării, dar și pregătirea elevilor pentru examene. Câteva dintre aceste modalități de evitare a fragmentării ar fi, în opinia profesorilor respondenți comasarea acestor două programe sau scurtarea lor, ori înlocuirea unui astfel de program cu una dintre vacanțe“.

O altă propunere ar fi ca școala să aibă autonomie în a decide perioada desfășurării acestor programe în funcție de gradul de solicitare al elevilor, de condițiile meteorologice sau de suprapunerea cu perioadele de simulări sau probe de aptitudini pentru admitere în învățământul vocațional.

Citește mai mult pe EduPedu.ro 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii