Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Pierderi uriașe la Aeroport: pe pistă mai aterizează doar păsările și vreo două avioane

GALERIE
aeroport iasi
  • aeroport iasi
- +

Avioanele Blue Air vor rămâne la sol începând de vineri, iar Austrian Airlines şi-a suspendat cursa spre Viena pe termen nelimitat. Pierderile Aeroportului pe luna în curs sunt uriaşe.

„Urmare a decretului emis de Preşedintele României, care instalează starea de urgenţă pe întreg teritoriul României până la data de 14 aprilie inclusiv, Blue Air îşi suspendă zborurile regulate începând cu data de 21 martie şi până la încheierea perioadei în care starea de urgenţă este activă”, a anunţat ieri operatorul aerian român.

„Toţi pasagerii care au zboruri rezervate cu data de călătorie până pe 31 mai 2020 (inclusiv) şi doresc să îşi reprogrameze călătoria, pot beneficia de rebooking gratuit sau de restituirea sumei sub formă de voucher, ce va putea fi folosit pentru călătoriile viitoare”, precizează anunţul afişat pe pagina de internet a companiei.

Dintre destinaţii, Iaşul pierde Barcelona, München, Koln, Liverpool şi Bruxelles (rămâne Charleroi). De altfel, ultimul avion spre Barcelona a decolat ieri, înaintea sistării zborurilor spre Spania, impusă de autorităţile de la Bucureşti. Celelalte aeroporturi pe care operează Blue Air – Bucureşti, Londra şi Paris – sunt acoperite de alţi operatori.

Practic, din weekendul următor, dacă nu apar alte interdicţii, Aeroportul Iaşi mai rămâne cu doar doi operatori: Tarom, care menţine circa jumătate din cursele spre Bucureşti şi, cu o frecvenţă redusă, pe cele spre Timişoara şi Cluj-Napoca, şi Wizz Air, care a pierdut temporar cursele spre Italia şi spre Israel.

Austrian Airlines, companie din grupul Lufthansa, a anunţat suspendarea tuturor zborurilor începând de mâine, însă ultimul avion a plecat de la Iaşi spre Viena la sfârşitul săptămânii trecute.

Prin urmare, în unele zile, pe Aeroportul Iaşi vor fi doar 6 perechi de zboruri (aterizare-decolare), faţă de maximul de peste 20 din zilele cele mai aglomerate. Dar ce înseamnă acest lucru din punct de vedere aconomic?

Directorul general al Aeroportului a lansat recent propunerea închiderii traficului civil aerian, motivând pierderile foarte mari pe care trebuie să le suporte autorităţile aeroportuare.

„În acest moment, toate companiile aeriene înregistrează pierderi deosebite. Cât priveşte aeroportul, pierderile sunt semnificative. Dacă pe bugetul lunii martie am luat în calcul o reducere cu 40 la sută a veniturilor, acum, după anularea curselor de Italia, trecerea pe zonă galbenă sau roşie a Spaniei, Franţei şi Germaniei ar face ca pierderile noastre să fie mult mai mari”, a explicat Cătălin Bulgariu.

Prin închiderea spaţiului aerian civil, se limitează cheltuielile şi nu se mai produc pierderi, adăugat el. Fără inclusiv cursele spre Londra, aceste pierderi ar putea să depăşească 85 la sută din veniturile pe pasager. Or, în primele 12 zile ale lunii, traficul de călători scăzuse de la nivelul estimat de 50.000 de oameni la 26.290 de pasageri.

Pe Aeroport, este percepută o taxă de 5 euro pentru fiecare pasager. Dacă presupunem că, în luna în curs, aerogara ar fi tranzitată de 105.000 de oameni, cum arăta prognoza iniţială de trafic, acum cifrele de trafic ar putea scădea la doar o treime. Un calcul simplu arată că Aeroportul pierde peste 350.000 de euro.

„Cu cât se încasează acum, abia se acoperă cheltuielile de funcţionare a întregii infrastructuri aeroportuare”, ne-a declarat aseară directorul aerogării.

Dar luna viitoare va începe pe zero, a avertizat Cătălin Bulgariu, estimând şi o reluare lentă a vânzării biletelor după ridicarea stării de urgenţă. Decizia închiderii aeroporturilor din România aparţine însă Guvernului, respectiv Ministerului Transporturilor.

Blue Air plusează înainte să suspende cursele

„Te aducem acasă” este un program anunţat de Blue Air pentru perioada 17-20 martie 2020, înainte de a supenda toate zborurile regulate. Compania vizează în acest fel repatrierea celor surprinşi departe de casă de instalarea situaţiei de urgenţă.

„Destinaţiile acoperite de programul «Te aducem acasă»  includ aeroporturile operate de Blue Air care nu fac obiectul restricţiilor de călătorie impuse de autorităţile locale şi unde a fost înregistrat un număr important de solicitări ale românilor care îşi doresc să revină în ţară”, se precizează pe pagina de start a companiei, acolo unde sunt afişate formularele şi contactele pentru cei care vor să prindă, practic, ultimul avion spre ţară.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri