Planuri de modernizare la Aeroport: unirea terminalelor T2 şi T3 şi supraînălţarea lor
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 06.03.2021

Planuri de modernizare la Aeroport: unirea terminalelor T2 şi T3 şi supraînălţarea lor

GALERIE
aeroport iasi
  • aeroport iasi
- +

Noul director al Aeroportului poate să spună că a păşit cu stângul la prima sa întâlnire cu reprezentanţii mass-media în această calitate. Cătălin Bulgariu a reproşat titluri pe care le-a catalogat „minciuni“, legate de scurgerea unor substanţe folosite la curăţarea de gheaţă şi zăpadă a avioanelor - pe care conducerea aerogării le-a numit „biodegradabile“, iar jurnaliştii, „poluante“. În ciuda acestui început nepotrivit, el a spus că doreşte „o relaţie foarte bună cu mass-media“ şi că cel puţin o dată pe lună va prezenta activitatea de pe Aeroport.

„Nu intenţionam să particip la acest concurs“, şi-a început Bul­gariu prezentarea, încercând să răs­pundă întrebărilor privind moralitatea parcurgerii etapelor unei competiţii la care, iniţial, a fost în comisia de selecţie.

„N-am văzut să întrebaţi dacă dl. Anghel (Ale­xandru Anghel, fostul director al regiei aeroportuare, suspendat şi apoi eliberat din funcţie înainte de finalul mandatului, n.r.), care a aprobat procedura de selecţie ca membru al Consiliului de Admi­nistraţie, a avut voie să se înscrie la procedura de concurs“, a spus Bulgariu.

Proaspătul director a recunoscut însă că, spre deosebire de el, Anghel nu a făcut parte din comisia de selecţie. „Faptul că, la primul concurs (la care au fost cinci candidaţi pentru mandatul de director general, n.r.), nu am găsit o persoană determinată în a face investiţiile de care are nevoie Aeroportul Iaşi m-a făcut să candidez la acest concurs“, a adăugat el.

Curse mai numeroase şi spaţiu pentru pasageri

„Dorim să dezvoltăm numărul de rute şi numărul de operatori“, a trecut Bulgariu la capitolul in­vestiţii.

Vara aceasta mai apar încă nouă curse (şase Wizz Air în iulie, două Ernest şi una Blue Air în iunie) şi dispare una (spre Madrid, operată de Tarom). Se poartă dis­cuţii cu Turkish Airlines, Luft­hansa şi cu ceilalţi operatori, ex­ceptând Austrian Airlines. Dintre acestea, „sperăm să avem curse Luft­hansa până la sfârşitul anului“

„Îmi propun să fac acel aeroport mare de peste pistă“, a spus Cătălin Bulgariu.

El a trecut în revistă şi proiectele de extindere a infrastructurii existente, cum ar fi unirea terminalelor T2 şi T3 şi supraînălţarea lor pentru mărirea capacităţii de operare. „E foarte important să prioritizăm aceste lucrări, ca să vedem care sunt li­mitele acestui aeroport şi ce ar trebui făcut“, a admis el.

Regia se încadrează în categoria „50 la sută fonduri nerambursabile“ şi, practic, va trebui găsită finanţare pentru jumătatea oricărei investiţii. Costul unui aeroport complet nou, cum e cel vizat de noul director (terminale de pasageri şi de mărfuri, turn de control, platforme de garare/ îmbarcare), se ridică la aproximativ 120 de milioane de euro, iar jumătate din această sumă este mult prea mare pentru ce are astăzi regia.

Chiar dacă un aeroport nou este un obiectiv îndepărtat, proiectul vechi de aproape zece ani al acestuia urmează să fie actualizat. Con­siliul de Administraţie al aerogării a fost de acord cu alocarea a nu mai puţin de patru milioane de lei pentru revizuirea lui, o sumă destul de mare, dar pe care Cătălin Bulgariu o găseşte justificată. Mai uşor şi mai rapid de realizat va fi extinderea platformei de îmbarcare pentru aeronave - cu încă cinci locuri până anul viitor. 

„Din această vară, după ce vin toate agrementele de la toate instituţiile care colaborează cu noi pe acest Aeroport, se va deschide Ter­minalul T1 pentru cursele in­terne“, a anunţat directorul ae­ro­gării.

În prezent, T1 găzduieşte administraţia şi câteva servicii, care ar urma să fie mutate. T2 va fi transformat în terminal interna­ţional. „La Iaşi, 70 la sută din zboruri sunt externe“, a fost explicaţia. T3 va fi dotat cu un nou sistem de climatizare, cu un cost estimat la 80.000 de euro.

Un drum lung până la terminalul cargo

În ceea ce priveşte amenajarea fostului sediu al Aviaţiei Utilitare pentru a găzdui un terminal cargo, „putem să o facem, dar nu avem drum“. Cătălin Bulgariu a invocat astfel necesitatea construirii unei noi căi de acces - cerute, de altfel, şi de conducerea Consiliului Ju­deţean şi luate în discuţie de conducerea Primăriei Iaşi. Actuala cale de acces spre Aeroport este impo­sibil de parcurs pentru tirurile lungi de 20 de metri. Din acest motiv, preconizatul terminal cargo din fostul sediu al Aviaţiei Utilitare poate îndeplini cel mult funcţia de coletărie.

În condiţiile în care pe Aeroport nu s-a mai făcut investiţii după 2015, timp în care conducerea instalată la CJ în la alegerile din 2016 a acuzat fosta administraţie a aerogării că nu face nimic, la fel cum opoziţia a acuzat conducerea CJ că „ţine la sertar“ proiectele înaintate spre avizare, rămâne de văzut dacă obiectivele enumerate de noul director general al Aeroportului vor fi atinse. Un plan de management detaliat urmează să fie prezentat peste o lună în plenul Consiliului Judeţean.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Nicolae GRECU

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Atunci, când Politehnica va fi un club puternic, când Copoul va fi un punct de atracţie pentru fotbaliştii din toată Moldova, atunci ne putem gândim şi la antrenorul necesar pentru a râvni la performanţă.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

Eugen MUNTEANU

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

În foiletonul de faţă autorul evidenţiază rolul pe care l‑a jucat proiectul MLD la trezirea printre tinerii cercetători a interesului pentru studiile biblico-filologice.

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

pr. Constantin STURZU

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

Mâine va fi hirotonit noul Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, Nichifor Botoşăneanul, ales de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în şedinţa sa din 25 februarie 2021. Acest post de Episcop-vicar era vacant după ce, anul trecut, Preasfinţitul Părinte Calinic Botoşăneanul a fost ales şi întronizat Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor. Vorbim, aşadar, despre un eveniment rar, un moment istoric. În Catedrala Mitropolitană din Iaşi, precedenta hirotonie de episcop săvârşită a fost tocmai cea a Preasfinţitului Calinic Botoşăneanul, în urmă cu 30 de ani, pe 25 martie 1991.

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Azi vă voi familiariza cu câteva dintre ideile şi teoriile unui om de ştiinţă, eseist, filozof şi fost trader, unul dintre cei mai cunoscuţi şi urmăriţi specialişti în înţelegerea probabilităţii, incertitudinii şi riscului. Fie că vorbim de lebădă neagră, (anti)fragilitate, sisteme complexe, stresor, şoc, criză, instabilitate, volatilitate sau predictibilitate, aceste noţiuni sunt extrem de criticate de către multe gulere scrobite ale orgolioşilor scientişti.

pulspulspuls

Suferinţele discrete ale madamei

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

Caricatura zilei

Dosar clasat

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.