EXCLUSIV: Blocul groazei din Copou a fost vândut pentru 530.000 de euro
Licitatia organizata ieri de compania Delgaz Grid SA, în proprietatea careia se afla imobilul, (...)
citeste totsambata, 06.03.2021
Noul director al Aeroportului poate să spună că a păşit cu stângul la prima sa întâlnire cu reprezentanţii mass-media în această calitate. Cătălin Bulgariu a reproşat titluri pe care le-a catalogat „minciuni“, legate de scurgerea unor substanţe folosite la curăţarea de gheaţă şi zăpadă a avioanelor - pe care conducerea aerogării le-a numit „biodegradabile“, iar jurnaliştii, „poluante“. În ciuda acestui început nepotrivit, el a spus că doreşte „o relaţie foarte bună cu mass-media“ şi că cel puţin o dată pe lună va prezenta activitatea de pe Aeroport.
„Nu intenţionam să particip la acest concurs“, şi-a început Bulgariu prezentarea, încercând să răspundă întrebărilor privind moralitatea parcurgerii etapelor unei competiţii la care, iniţial, a fost în comisia de selecţie.
„N-am văzut să întrebaţi dacă dl. Anghel (Alexandru Anghel, fostul director al regiei aeroportuare, suspendat şi apoi eliberat din funcţie înainte de finalul mandatului, n.r.), care a aprobat procedura de selecţie ca membru al Consiliului de Administraţie, a avut voie să se înscrie la procedura de concurs“, a spus Bulgariu.
Proaspătul director a recunoscut însă că, spre deosebire de el, Anghel nu a făcut parte din comisia de selecţie. „Faptul că, la primul concurs (la care au fost cinci candidaţi pentru mandatul de director general, n.r.), nu am găsit o persoană determinată în a face investiţiile de care are nevoie Aeroportul Iaşi m-a făcut să candidez la acest concurs“, a adăugat el.
Curse mai numeroase şi spaţiu pentru pasageri
„Dorim să dezvoltăm numărul de rute şi numărul de operatori“, a trecut Bulgariu la capitolul investiţii.
Vara aceasta mai apar încă nouă curse (şase Wizz Air în iulie, două Ernest şi una Blue Air în iunie) şi dispare una (spre Madrid, operată de Tarom). Se poartă discuţii cu Turkish Airlines, Lufthansa şi cu ceilalţi operatori, exceptând Austrian Airlines. Dintre acestea, „sperăm să avem curse Lufthansa până la sfârşitul anului“.
„Îmi propun să fac acel aeroport mare de peste pistă“, a spus Cătălin Bulgariu.
El a trecut în revistă şi proiectele de extindere a infrastructurii existente, cum ar fi unirea terminalelor T2 şi T3 şi supraînălţarea lor pentru mărirea capacităţii de operare. „E foarte important să prioritizăm aceste lucrări, ca să vedem care sunt limitele acestui aeroport şi ce ar trebui făcut“, a admis el.
Regia se încadrează în categoria „50 la sută fonduri nerambursabile“ şi, practic, va trebui găsită finanţare pentru jumătatea oricărei investiţii. Costul unui aeroport complet nou, cum e cel vizat de noul director (terminale de pasageri şi de mărfuri, turn de control, platforme de garare/ îmbarcare), se ridică la aproximativ 120 de milioane de euro, iar jumătate din această sumă este mult prea mare pentru ce are astăzi regia.
Chiar dacă un aeroport nou este un obiectiv îndepărtat, proiectul vechi de aproape zece ani al acestuia urmează să fie actualizat. Consiliul de Administraţie al aerogării a fost de acord cu alocarea a nu mai puţin de patru milioane de lei pentru revizuirea lui, o sumă destul de mare, dar pe care Cătălin Bulgariu o găseşte justificată. Mai uşor şi mai rapid de realizat va fi extinderea platformei de îmbarcare pentru aeronave - cu încă cinci locuri până anul viitor.
„Din această vară, după ce vin toate agrementele de la toate instituţiile care colaborează cu noi pe acest Aeroport, se va deschide Terminalul T1 pentru cursele interne“, a anunţat directorul aerogării.
În prezent, T1 găzduieşte administraţia şi câteva servicii, care ar urma să fie mutate. T2 va fi transformat în terminal internaţional. „La Iaşi, 70 la sută din zboruri sunt externe“, a fost explicaţia. T3 va fi dotat cu un nou sistem de climatizare, cu un cost estimat la 80.000 de euro.
Un drum lung până la terminalul cargo
În ceea ce priveşte amenajarea fostului sediu al Aviaţiei Utilitare pentru a găzdui un terminal cargo, „putem să o facem, dar nu avem drum“. Cătălin Bulgariu a invocat astfel necesitatea construirii unei noi căi de acces - cerute, de altfel, şi de conducerea Consiliului Judeţean şi luate în discuţie de conducerea Primăriei Iaşi. Actuala cale de acces spre Aeroport este imposibil de parcurs pentru tirurile lungi de 20 de metri. Din acest motiv, preconizatul terminal cargo din fostul sediu al Aviaţiei Utilitare poate îndeplini cel mult funcţia de coletărie.
În condiţiile în care pe Aeroport nu s-a mai făcut investiţii după 2015, timp în care conducerea instalată la CJ în la alegerile din 2016 a acuzat fosta administraţie a aerogării că nu face nimic, la fel cum opoziţia a acuzat conducerea CJ că „ţine la sertar“ proiectele înaintate spre avizare, rămâne de văzut dacă obiectivele enumerate de noul director general al Aeroportului vor fi atinse. Un plan de management detaliat urmează să fie prezentat peste o lună în plenul Consiliului Judeţean.
Cuvinte cheie: + terminal aeroport
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)
Ce înseamnă finisajele și cât de mult contează detaliile pentru confortul unui apartament nou (P)
Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)
Zeci de permise reţinute unor şoferi care au trecut calea ferată
O nouă amânare pentru licitaţia de proiectare a tronsonului A8 Ungheni-Tg.Neamţ
Audi Q7, radiat în Italia şi neînmatriculat, depistat pe străzile Iaşului
Cearta a doi iubiți din Iași a ajuns pe masa Înaltei Curți a României: „ce i se poate reproşa”
Atenție unde parcați! Au apărut hoții de catalizatoare. Operează pe sub masina
Bătaia de joc de la Gara mare, oprită după articolul ZDI. Se redeschide parcarea pentru public
Licitaţii pentru locuri de parcare în mai multe zone din Cantemir, Tătăraşi sau Mircea cel Bătrân
Ieşenii care vând o maşină se vor putea programa online la Primărie
Judecarea contestaţiei depuse de Beatrice Rancea s-a amânat pe luni
Viata la ţară este destul de complicată: cum te poate băga la pușcărie apa de ploaie?
Un hoţ de buzunare din Dobrovăţ opera în autobuzele din municipiu
Ce planuri are noua conducere a Operei ieşene. Se întoarce corul de copii
Cinci persoane, între care doi copii, rănite după ce două autoturisme s-au ciocnit
Renate Weber este convinsa că demiterea sa loveşte în instituţia Avocatului Poporului
Twitter testează un buton de „anulare” în timp ce se trimite un tweet
Celebrele trucuri de memorie ale lui Sherlock Holmes sunt într-adevăr eficiente
A fost actualizată lista statelor considerate cu risc epidemiologic
Canada a autorizat vaccinul Johnson & Johnson: “există dovezi puternice care arată beneficiile”
Poliţişti cercetaţi, după ce au agresat jurnaliştii unui post de televiziune
Mikloş Andrea s-a calificat în finală la 400 metri, la CE de atletism indoor, de la Torun
VIDEO: Lider AUR, fost candidat la Camera Deputaţilor, arestat într-un dosar de proxenetism
Elevii din anii terminali vor merge la şcoală fizic chiar şi în localităţile din scenariul roşu
Un camion a spulberat patru autoturisme. Ce s-a întâmplat cu pasagerii
Balerinul francez Patrick Dupond a murit la vârsta de 61 de ani
China face obligatorii testele anale pentru COVID-19 pentru toţi turiştii
Hacker reţinut de procurorii ieşeni pentru o lovitură de 620.000 de euro
Operațiune fără precedent în SUA. Poliția a găsit 150 de copii care erau dați dispăruți
Universitățile din România schimbă strategia de examinare, după scandalul de la Drept
Beatrice Rancea află abia luni dacă scapă de controlul judiciar
Papa Francisc a sosit in Irak intr-o vizita istorica de trei zile
Iașul urcă în clasamentul județelor cu multe cazuri noi de COVID: 143 în 24 de ore
Se înrăutățește situația. 4.342 cazuri noi și 101 decese în 24 de ore
Pacient cu arsuri, transportat la Bruxelles cu o aeronava a Fortelor Aeriene Romane
Un student din București s-a aruncat de pe cămin, după ce a amenințat că se sinucide
Iliescu, mai radical decât Ceaușescu la cenzurat filme. Cazul „Reconstituirea”
Sindicalistul care s-a plâns că premierul l-a făcut hoț câștigă mai mult decât Cîțu
Zeci de profesori au murit de COVID. Numărul lor exact însă nu se știe
A murit după o oră de sport la sală fosta șefă a Inspectoratului Școlar București
Udrea: Nu se pune problema în acest moment să fie un risc ca eu să plec undeva
Chuck Norris nu poate fi vaccinat anti-COVID, fiindcă nu există în lume un ac atât de tare!
Situație critică în Republica Moldova. Spitalele Covid nu mai au locuri
Nicolae GRECUProiectele, iluzii în fotbalul ieşean |
Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)
Eugen MUNTEANUMonumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV) |
pr. Constantin STURZUHirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul |
Aurelian-Petruș PLOPEANUCe înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I) |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.