Meta, compania care deține Facebook, Instagram, Threads și WhatsApp, nu mai permite din data de 7 octombrie „difuzarea reclamelor legate de probleme sociale, alegeri sau politică” în Uniunea Europeană. Expertul media și antreprenorul Dragoș Stanca și experta în cercetare digitală Mădălina Voinea au explicat, pentru publicul HotNews, că, în opinia lor, această decizie va duce la scăderea campaniilor politice transparente și va crește campaniile ascunse. Iar ONG-urile vor fi reduse la tăcere, notează hotnews.ro.
Decizia Meta vine după ce Uniunea Europeană a introdus în 2024 regulamentul privind Transparența și Direcționarea Reclamelor Politice (TTPA), care intră în vigoare din 10 octombrie. El vizează o mai mare transparență a publicității de pe social-media și vorbește despre prevenirea expunerii cetățenilor europeni la dezinformare, arată hotnews.ro.
Regulamentul UE nu interzice, însă, efectiv publicitatea politică sau pe teme sociale, dar aduce reguli noi pentru acestea. Fiecare reclamă trebuie să fie însoțită de mai multe detalii care vor fi publice.
TTPA impune ca toate reclamele politice să fie etichetate clar, să includă cine le finanțează, cât au costat și cum au fost targetate, iar targetarea pe bază de opinii politice sau religioase este interzisă.
Mai mult pe hotnews.ro.
Publicitate și alte recomandări video