Podul nou peste Prut, până la sfârșitul lui 2026. Va fi construit de firma care lucrează acum la SRU Iași. Contractul poate fi semnat
Licitația pentru proiectarea și construirea podului peste Prut – de fapt a perechii de poduri identice, câte unul pe fiecare sens – s-a încheiat. Miercuri, ultima zi în care mai puteau să fie înregistrate contestații la nominalizarea câștigătorului, a trecut fără să fi fost înregistrată vreuna. „Cale liberă pentru semnarea contractului de proiectarea și execuție. A fost transmisă către antreprenor solicitarea de a pregăti documentele în vederea semnării contractului”, a precizat Cătălin Urtoi miercuri seară.
Câștigătoarea licitației, firma Ness Proiect Europe SRL (aceeași care lucrează acum și la Spitalul Regional de Urgență, va avea la dispoziție doi ani (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru construire) să finalizeze cele două poduri lungi de 261 de metri. În total, cu tot cu spațiile de vamă și control la frontieră, complexul de traversare a Prutului de la Golăiești-Ungheni va avea o lungime de aproximativ 1 km. Fiecare pod va avea două benzi, respectiv o parte carosabilă de 8 metri lățime, la care se adaugă trotuare. Cea mai mare parte a costului de peste 150 de milioane de lei al proiectului va fi acoperită din fonduri europene, respectiv prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF).
Ce urmează pe traseul A8
Săptămâna următoare, dacă nu vor fi anunțate noi amânări, se va încheia perioada înscrierii la licitațiile pentru două segmente ale tronsonului A8 montan. Este vorba de Miercurea Nirajului-Sărățeni/Sovata, respectiv Leghin/Tg. Neamț-Pipirig. Procedurile au fost lansate astă-primăvară.
Dacă nu săptămâna viitoare, atunci imediat după minivacanța de la jumătatea acestei luni va fi emis acordul de mediu pentru tronsonul ieșean al Autostrăzii Unirii. Consecința imediată va fi încheierea actualizării studiului de fezabilitate pe cei 93 km ai A8 ieșeană. „Urmează procedura de pregătire a emiterii hotărârii de guvern pentru indicatorii tehnico-economici”, precizează Cătălin Urtoi. Administratorul Companiei Naționale de Investiții Rutiere mai spune că investiția va fi preluată de CNIR și că finanțarea va fi asigurată prin Programul european Transport 2021-2027 (40 la sută fonduri nerambursabile, respectiv 60 la sută de la bugetul de stat).
Primul șantier de pe Autostrada Unirii
În fine, până la sfârșitul lunii în curs trebuie să înceapă lucrările pe segmentul Moțca-Tg. Neamț. Va fi primul șantier deschis pe traseul de 311 km al Autostrăzii Unirii, cu excepția intersecției A8 cu A7 în apropiere de Pașcani, intersecție care a fost inclusă în proiectul Autostrăzii Moldovei.
Celălalt capăt, Tg. Mureș-Miercurea Nirajului, va intra în șantier până la sfârșitul toamnei. Ultimele patru loturi de pe secțiunea montană, de la Pipirig la Sărățeni, au fost preluate de către CNIR, urmând ca în perioada octombrie-decembrie să fie scoase etapizat la licitație pentru proiectare și execuție. Finalul de an ar trebui să consemneze și emiterea hotărârii de guvern cu indicatorii tehnico-economici ai A8 în județul Iași, document care deschide calea lansării în licitație a acestui tronson de autostradă.
Citiți și:
- Pas important pentru construcția podului peste Prut. Proiectul ajunge pe mâinile firmei Ness Proiect Europe SRL
- Pod nou plus drum nou egal trafic greu nou prin Iași? După ce vor trece Prutul, tirurile vor intra prin oraș
- Patru noi poduri peste Prut. Iaşul va avea încă unul, al treilea, la Răducăneni. S-au depus şase oferte
- S-a lansat licitaţia pentru podul peste Prut
Publicitate și alte recomandări video