Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Podul peste Siret de pe drumul european intră în reparaţii. Pe unde se face devierea?

GALERIE
reparatii pod
  • reparatii pod
- +

Maşinile mici vor putea să circule alternativ, pe câte o bandă, dar traficul greu va fi deviat. Lucrările vor dura opt luni. DRDP vizează şi lărgirea unui pod de pe acelaşi drum european.

Peste câteva zile, podul peste râul Siret de pe DN 28/ E583 va intra în reparaţii. Este vorba de podul din apropierea satelor Şcheia, Miclăuşeni şi Butea. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi a încheiat contractul cu asocierea SC Maristar Com SRL (lider) - SC Crobo Stone SRL privind execuţia lucrărilor de întreţinere periodică la acest pod. Suma alocată depăşeşte cu puţin 4 milioane de lei fără TVA, iar durata şantierului este de 8 luni de la data emiterii ordinului de începere. Podul, care va împlini 60 de ani în 2023, are o lungime de 237 de metri şi este prevăzut cu o bandă pe sens.

HARTA INTERACTIVA:

Lucrările vizează reparaţii la infrastructură şi suprastructură, la calea de pod şi rampele de acces, informează DRDP. O expertiză a constatat degradări la structura de rezistenţă a suprastructurii podului, la structura metalică şi la platelajul din beton.

De asemenea, „la nivelul suprastructurii podului a fost constatată coroziunea avansată a structurii metalice şi a grinzilor principale, în vreme ce la elementele care susţin calea podului, compuse din dala de beton armat şi trotuare, se pot menţiona degradarea betonului prin carbonatare, armături la vedere, puternic corodate, pete de rugină, fisuri şi crăpături atât la nivelul grinzii, cât şi al suprastructurii“, precizează Direcţia.

Lucrările vor începe după aprobarea Managementului de trafic de către CNAIR şi IGPR - Direcţia Rutieră, pentru că este vorba de un sector de drum european (E583).

Lucrările la nivelul structurii de rezistenţă a suprastructurii se vor face pe jumătate din lăţimea căii pe pod, prin devierea alternativă, semaforizată, a circulaţiei rutiere pe câte o bandă de circulaţie. În schimb, traficul greu va fi deviat pe DN 28A, Tg. Frumos - Paşcani - Moţca - intersecţie DN 2 cu DN 28 (Castelul de Apă). (VEZI HARTA MAI JOS)

Pe de altă parte, aşa cum am mai relatat, DRDP intenţionează să lărgească şi podul de la Sârca, rămas la o bandă pe sens după ce segmentul din DN 28 Iaşi-Tg. Frumos a fost modernizat cu mai bine de 15 ani în urmă la o bandă şi acostament lărgit pe sens. Extinderea podului depinde însă dacă CNAIR va aloca banii necesari. Ea figurează însă în planul de intervenţii al Regionalei ieşene pentru acest an.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cine profită de madam Şoşoacă

Pavel LUCESCU

Cine profită de madam Şoşoacă

Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

opinii

Distrugerea statuilor

Alexandru CĂLINESCU

Distrugerea statuilor

Frenezia negatoare woke e urmarea obscurantismului, a fanatismului şi a inculturii. Ideologii woke au cale liberă în mass-media, au pătruns în universităţi şi în şcoli. Acţiunile lor n-au nimic comun cu adevărul istoric. Ei pretind că fac dreptate celor ai căror strămoşi au fost umiliţi şi exploataţi, în realitate manipulează istoria şi adâncesc fracturile sociale.

De ce este atât de aspru Postul Mare?

pr. Constantin STURZU

De ce este atât de aspru Postul Mare?

Faţă de celelalte posturi de peste an, Postul Mare (care precede Sfintele Paşti) este considerat unul aspru, atât din punct de vedere alimentar, cât şi din alte puncte de vedere. De ce este – sau ni se pare a fi – Postul Mare atât de aspru? De ce, în genere, ne este atât de greu să postim? Din mulţimea de posibile răspunsuri, să reflectăm azi la trei dintre ele.

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

pulspulspuls

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri