Polemică pe Facebook între Marius Dangă, vicepreședintele CJ Iași, și Ionel Apostol, fondatorul „Împreună pentru A8”

joi, 06 februarie 2025, 15:55
3 MIN
 Polemică pe Facebook între Marius Dangă, vicepreședintele CJ Iași, și Ionel Apostol, fondatorul „Împreună pentru A8”

O postare făcută de Marius Dangă, vicepreședintele Consiliului Județean Iași, pe rețelele de socializare, în legătură cu autostrada A8, a iscat reacții aprinse.

„Trăim astăzi un moment pentru a cărui existență niște oameni a trebuit să facă mai mult decât să viseze. A trebuit ca ei să le «vadă» înfăptuindu-se. Primele lucrări pe secțiunea Leghin – Târgu Neamț, parte a Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, au fost demarate astăzi, 3 februarie 2025, în urma ordinului de începere a lucrărilor emis de CNAIR SA”, a scris Dangă (stânga) pe Facebook la începutul săptămânii.

„Este modalitatea de a «scurtcircuita» sistemul”

Ionel Apostol (dreapta), fondator al asociației „Împreună pentru A8”, l-a întrebat pe Marius Dangă dacă știe că sectoarele menționate în postare nu au finanțare certă.

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

„Da, într-adevăr, ordinul de începere a lucrărilor de execuție, dat cu șase luni întârziere, pentru un segment din A8 de 29 km, finanțat din PNRR, este o mare realizare. Trebuia să mergem toți la Leghin să facem metanii și să mulțumim coaliției de guvernare pentru promptitudinea cu care se mișcă lucrurile!

Dle Dangă, cunoașteți faptul că cele două sectoare de care sunteți direct interesat, Târgu Neamț – Târgu Frumos și Târgu Frumos – Lețcani, au fost lansate cu clauză suspensivă, adică fără o finanțare certă? Vi s-a transmis faptul că sectorul Lețcani – Ungheni nu va fi lansat anul acesta, din diverse motive ce țin de CJ și Guvern?”, a întrebat Apostol în postarea sa.

Marius Dangă i-a dat următorul răspuns fondatorului asociației „Împreună pentru A8”:

„CNIR nici nu avea cum să aibă toți banii aceștia în buget atunci când le-a dat drumul. Clauza suspensivă este modalitatea de a «scurtcircuita» sistemul de angajare a cheltuielilor publice. Și la T4, Aeroportul tot cu clauză suspensivă i-au dat drumul, neavând finanțarea certă la momentul demarării, dar previzibilă.

Gândește-te că doar Moțca – Târgu Frumos este estimat la 7,1 miliarde de lei + TVA, adică aproape 1,7 miliarde de euro. Important este ca finanțarea să existe la momentul semnării contractului pe suma rezultată din licitație. Cât despre Lețcani – Ungheni, nu ni s-a semnalat că ar fi o problemă la CJ sau la Guvern. Eu sunt încredințat că documentația va fi înaintată spre ANAP în perioada următoare”, a scris Dangă.

„Ai uitat să amintești și asociațiile civice”

Istoricul Dorin Dobrincu a lăsat și el un comentariu la postarea vicepreședintelui CJ Iași:

„Mi se pare mie, Marius, sau ai uitat să amintești și asociațiile civice Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei și Împreună pentru A8, care, prin membrii lor, au făcut pentru această autostradă mai mult decât vor unii să recunoască? Trecerea cu vederea a acestor fapte nu schimbă realitatea, ci doar spune ceva despre valori și practici”, a scris Dobrincu.

Dorin Dobrincu este istoric, cercetător la Institutul de Istorie „A.D. Xenopol” din Iași, Academia Română – Filiala Iași

„Dorin Dobrincu, nu am nominalizat pe nimeni. Sunt mulți oameni și entități care au contribuit, mai mult sau mai puțin. I-am tag-uit pe cei de la MVA pentru că au meritul decisiv în ideea cu capetele sectorului montan în PNRR. Nu uită și nu neagă nimeni rolul societății civile ieșene în acest efort”, i-a răspuns Dangă.

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii