Posibila reintroducere a cursei aeriene Iaşi -Timişoara. Se vorbeste si de Iaşi - Cluj
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

sambata, 22.01.2022

Posibila reintroducere a cursei aeriene Iaşi -Timişoara. Se vorbeste si de Iaşi - Cluj

GALERIE
marius bodea
  • marius bodea
- +

Marius Bodea pare să viseze cu ochii deschişi: acesta a mărit ieri numărul-ţintă de pasageri pe 2016 la 850.000, de la estimarea precedentă, oricum foarte optimistă, de 700.000. Traficul actual este sub 350.000 de pasageri.

Aeroportul ieşean se pregăteşte să joace în prima ligă a aerogărilor regionale. Directorul Aeroportului, Marius Bodea, a estimat numărul de pasageri care va fi înregistrat în acest an la 835.000, de aproape două ori şi jumătate mai mare decât cel înregistrat anul trecut. În estimările precedente, Bodea menţiona un trafic pe 2016 de 700.000 de pasageri.

„În acest an vor fi înfiinţate mai multe curse, pe care noi le-am anunţat pe măsură ce au apărut. În plus, pentru Timişoara avem cereri exprese de înfiinţare a unei curse şi mizăm pe transformarea ei în realitate în vară sau toamnă. Până la sfârşitul anului vom avea o cursă operaţională spre Madrid. De asemenea, traficul est-vest se anunţă în creştere, pe măsură ce legăturile Iaşului cu vestul devin tot mai necesare, iar altă infrastructură nu avem. Ne gândim şi la o cursă Iaşi - Cluj“, a declarat Bodea.

Chiar dacă estimarea de 835.000 de pasageri se va confirma la sfârşitul acestui an, Iaşul se va afla în continuare la mai mult de cinci ani în urma Clujului. Astfel, Aeroportul „Avram Iancu“ a depăşit un milion de pasageri încă din 2013, iar în 2012 a înregistrat un trafic de 932.000 de pasageri.

Bugetul aeroportului ieşean va fi supus aprobării plenului Consiliului Judeţean în cadrul şedinţei acestuia de mâine. Proiectul de buget din acest an este primul în care la capitolul „venituri din subvenţii“ nu este trecută nicio sumă, Aeroportul urmând să se bazeze în funcţionare exclusiv pe veniturile proprii. Deşi estimarea numărului de pasageri este optimistă, a fost prevăzută o creştere a veniturilor din exploatare de doar aproximativ 20%.

„În fundamentarea bugetului se merge pe o estimare pesimistă când vine vorba de venituri şi pe un maxim când este vorba de cheltuieli. Am trecut creşterea veniturilor la un nivel minimal, care va fi cert realizat, practic pe traficul din 2015“, a precizat Bodea.

Aeroportul şi-a planificat angajarea a încă 11 salariaţi în acest an, urmând să ajungă la un total de 105, cu un salariu mediu brut pe angajat de 3.150 de lei. Pentru acoperirea salariului lui Bodea şi al indemnizaţiei membrilor consiliului de administraţie se prevede în buget o sumă de 410.000 lei, faţă de 140.000 lei cheltuiţi anul trecut.

„În 2015 a fost aceeaşi situaţie. Suma de 410.000 lei ar trebui să acopere şi diverse beneficii acordate pentru îndeplinirea criteriilor de performanţă, prevăzute de lege. La noi, acestea au fost îndeplinite în fiecare an, dar nu s-a plătit nimic în plus. Legea permite, dar nu obligă CJ să acorde aceste sume. Şi în acest an se vor prevedea 400.000 şi se vor cheltui 140.000“, a explicat Bodea.

Directorul Aeroportului are un salariu net de aproximativ 4.200 de lei lunar.

În acest an, bugetul Aeroportului prevede investiţii de 16,1 milioane lei. Urmează să se finalizeze lucrările de construire a drumului perimetral şi a remizei PSI. Pentru cumpărarea unei autospeciale de degivrare, a uneia pentru îmbarcarea pasagerilor cu dizabilităţi, a unui sistem de parcare cu plată automat şi a altor echipamente se prevăd cheltuieli de 8 milioane lei. Pe lista de investiţii se află şi realizarea unui studiu de fezabilitate privind unirea celor două terminale construite la aeroport în ultimii ani.

„Dacă dinamica numărului de pasageri continuă, T2 trebuie regândit, în linie cu T3. Avem în vedere extinderea T2 şi unificarea cu T3, astfel încât să rezulte un singur terminal, cu două fluxuri. Altfel, consumul de resurse ar deveni mult prea mare pentru toate instituţiile implicate în gestionarea şi securitatea Aeroportului“, a precizat Bodea.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primarul Chirica şi limbajul de mahala

Toni HRIŢAC

Primarul Chirica şi limbajul de mahala

Duritatea de limbaj, libertatea indecentă în apreciere sunt arme politice, dar nu pot fi folosite împotriva unor persoane care nu fac politică. Chiar şi în retorica electorală o asemenea exprimare este de obicei apanajul unor extremişti. Faptul că primarul Iaşului le foloseşte este un derapaj care trebuie sancţionat.

Filmuletul zilei

opinii

Pericolul extremismului

Alexandru CĂLINESCU

Pericolul extremismului

Am întâlnit în ultima vreme mai multe luări de poziţie care atribuiau „intelectualilor” vina pentru ascensiunea extremei drepte. Care intelectuali?

Spaţiile pentru artă din Iaşi. O nouă galerie

George PLEȘU

Spaţiile pentru artă din Iaşi. O nouă galerie

Orice deschidere a unei noi galerii este un act de curaj care trebuie salutat şi sprijinit. O scenă cât mai efervescentă, care va căuta să scape de conservatorism şi provincialismul care au dominat mult prea multă vreme cultura ieşeană, şi care va dori să fie conectată la trendurile globale, va atrage atenţia şi asupra potenţialului creativ local şi va genera mai multe puncte de diseminare a artei contemporane şi educare a publicului.

Critica „de întâmpinare”?

Nicolae CREŢU

Critica „de întâmpinare”?

Nu se mai vorbeşte prea mult, de deja destul de multă vreme, despre o critică de întâmpinare. Ceea ce nu înseamnă, totuşi, că ea ar fi dispărut cu totul, poate, mult mai curând şi de înţeles într-o măsură, doar că a suferit, în noi „contexte”, nu puţine mutaţii, deformări, probabil şi pervertiri. Faţă de ce era ea cel mai adesea, deşi nu lipseau nici atunci simulacrele de „critică”, doar fardate cu aşa o etichetă indulgentă, sub regimul comunist şi controlul lui (nu numai cenzura) asupra activităţii editoriale.

pulspulspuls

Ce Harvard, ce Princeton, ce universităţi de top: uitaţi aicea diplomă, băbăeţ!

Ce Harvard, ce Princeton, ce universităţi de top: uitaţi aicea diplomă, băbăeţ!

Mişcare magistrală, de maestru emerit (nu spunem în ce anume) a rectorul de la „Cuza”, dom’ Tudorel, în aceste zile de plin scandal al pagiatului lucrării de doctorat a premierului Ciucă: a scos şi el la bătaie una din diplomele din sertar, şi nu una oarecare. 

Caricatura zilei

Din cauza Omicron, se lasă cu penalizări

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X