anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

vineri, 12.08.2022

Povestea regizorului care a plecat pe urmele tatălui său, călugăr la Muntele Athos

GALERIE
calugar-athos-tata
  • calugar-athos-tata
- +

Regizorul Andrei Dăscălescu a povestit cât de greu i-a fost să-și filmeze încercările, multe dintre ele eșuate, de a avea o discuție deschisă cu tatăl său înstrăinat, călugăr la Muntele Athos. A pornit pe urmele lui cu multe temeri și întrebări. Nu crede că a găsit răspunsurile pe care le căuta, dar a rămas cu o poveste dulce-amară - „filmul unor generații”, cum îi place să-l numească.

Pe 18 februarie 2018, Andrei Dăscălescu, 37 de ani, și iubita lui, Paula Niculescu, 28 de ani, deveneau părinții unei fetițe. Când au aflat că vor avea un copil, nu se simțeau pregătiți din niciun punct de vedere. Erau împreună de puțin timp și aveau un bagaj emoțional care apăsa greu pe umerii lor – amândoi provin din familii destrămate. Și-au asumat însă responsabilitatea și au hotărât că, indiferent de cum va evolua relația lor, vor crește copilul împreună.

Andrei a simțit însă că pentru a putea fi un părinte bun trebuie să-și rezolve problemele cu propriul tată, care și-a lăsat în urmă familia și s-a călugărit, retrăgându-se la Muntele Athos pe când regizorul avea doar 6 ani. Andrei avea la dispoziție nouă luni și, cu naivitate, a crezut că îi vor fi de ajuns pentru a găsi răspunsuri la toate întrebările care îl măcinau. A hotărât să-și ia camera de filmat și să documenteze vizita din nord-estul Greciei, vizită în care spera că va putea vorbi deschis despre motivele pentru care tatăl său l-a părăsit. A rezultat Holy Father, un documentar pe alocuri greu de privit, în care un fiu încearcă din răsputeri să lege o conexiune cu tatăl său, astăzi părintele Calinic, însă sfârșește prin a se izbi, din nou și din nou, de un zid.

– Cum l-ai convins, totuși, să se lase filmat?

– L-am luat ușor și i-am explicat că pe mine mă interesează mai mult relația noastră decât viața la mănăstire, ceea ce poate crezuse inițial. A fost un întreg proces – nu i-am cerut o permisiune expresă din prima clipă, dar nici nu i-am pus camera în față în mod ostentativ. Am început să-l filmez din ce în ce mai mult, dar încercând să păstrez un echilibru, pentru că nici nu voiam să-l enervez până în punctul în care să-mi zică: „nu mai filma deloc” sau „du-te acasă”.

Citiți interviul pe libertatea.ro.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Liviu Dragnea să ne ierţi

Liviu Dragnea să ne ierţi

Dosarele deschise cu greu de procurori împotriva suspecţilor de abuz şi alte infracţiuni se tot înfundă. Unele se închid, mai nimeni nu e vinovat de nimic. După fumul gros de la gazele jandarmilor din 10 august, peste evenimentele din piaţă se aşază ceaţa unei justiţii inerte. Ceaţa persistă şi azi, dar azi ştim deja multe şi lucrurile deja nu mai par ceea ce păreau pe-atunci.

opinii

O limbă din prefabricate

Alexandru CĂLINESCU

O limbă din prefabricate

Un fenomen frapant care se petrece astăzi este ceea ce aş numi proliferarea prefabricatelor. Nu e ceva nou, dar devine tot mai accentuat şi, pentru cine ţine la expresivitatea limbii, tot mai supărător. Spun „prefabricate” pentru că e vorba de cuvinte şi formule luate de-a gata şi puse uneori în cele mai neaşteptate contexte. Au făcut de pe acum o glorioasă carieră la televiziune, politicienii şi jurnaliştii le rostesc cu o voluptate solemnă, convinşi că impresionează publicul printr-un limbaj elevat.

Tehnologie şi muzică (2)

Neculai SEGHEDIN

Tehnologie şi muzică (2)

Chitarele electrice au pătruns în România în anii '50-'60, odată cu muzica rock-and-roll, devenită, apoi, muzica rock. Bineînţeles că limitările ideologice ale vremii nu permiteau o dezvoltare pe scară largă a culturii rock, un curent muzical care era o expresie a libertăţii de exprimare şi care utiliza mijloace de expresie artistică nemaivăzute până atunci. Însă, cu toate barierele de comunicare cu vestul, tinerii din România, în special studenţii, erau la curent, atât cât se putea, cu noile orientări muzicale occidentale. Pe lângă aceste constrângeri, mai apărea o problemă, aceea a instrumentelor muzicale, care presupuneau o tehnologie nouă, aveau costuri ridicate, se procurau greu şi nu se fabricau în ţară.

Nebuna de la Rhornfield Hall

Codrin Liviu CUȚITARU

Nebuna de la Rhornfield Hall

Meritul „intertextului” lui Jean Rhys este acela de a reconfigura un personaj schematic (în forma sa iniţială) şi de a-i conferi dimensiune psihologică. Fantoma lunatică „Bertha” devine, în acest roman postmodern, sensibila şi nevropata „Antoinette”, victima unui univers rigid şi extrem de neconcesiv cu inadaptaţii.

pulspulspuls

Zilele trecute am celebrat patru ani de la această semnătură istorică a premarelui. Fie primit (ştiţi voi unde)!

Zilele trecute am celebrat patru ani de la această semnătură istorică a premarelui. Fie primit (ştiţi voi unde)!

Iacătă, stimaţi telespectatori, că, graţie unei vigilenţe sporite a unui amic de la presa concurentă din târg, am intrat şi noi în posesia unei fotografii document. 

Caricatura zilei

Isărescu și calul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.