Prêt-à-lutter la Art+Design și Borderline Art Space
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

miercuri, 16.06.2021

Comunicat de presă (P)

Prêt-à-lutter la Art+Design și Borderline Art Space

GALERIE
Pret-a-lutter de Cătălin Rulea
  • Pret-a-lutter de Cătălin Rulea
- +

Vineri, 11 iunie 2021, începând cu ora 18:00, la Borderline Art Space are loc deschiderea expoziției „Prêt-à-lutter” a artistului Cătălin Rulea. Expoziția are două părți, cea de-a doua fiind instalată la librăria Art+Design (Carol I nr. 4, Iași), acolo unde va avea loc și lansarea publicației care a documentat procesul de construcție a proiectului. Lucrările expuse vor rămâne în cele două spații până în data de 15 iulie 2021.

„Hainele ne vorbesc prin canale diferite despre practici sociale complexe, despre identităţi individuale şi colective, despre moduri de înţelegere diferită a aceluiaşi semn (în sensul în care fiecare element al unei haine cât şi haina în întregime constituie semne) şi, în consecinţă, despre baza ideologică a celui care poartă o haină, dar şi a celui care descifrează, în cheie proprie, acel port. Astfel, hainele, ca orice alt fel de semn, pot să contribuie la înţelegere reciprocă sau la neînţelegeri fundamentale justificate doar de forma interpretării şi nu neapărat de intenţia purtătorului. De exemplu, nu orice femeie care poartă un batic musulman este militantă islamistă, însă, pentru un “cititor” apriori anti-musulman şi puţin informat, ea poate deveni asta în timpul “actului citirii”. Acelaşi lucru se poate întâmpla cu orice alt tip de haine sau semne, iar de aceea Googleia este un bun punct de plecare într-o meditaţie vizuală pe această temă.” (Alexandru Bălășescu, antropolog) 

„Proiectul “Prêt-à-lutter” şi-a dorit de la început să pună mai mult întrebări decât să aducă răspunsuri. Arta mi s-a părut mereu mai interesantă atunci când lăsa variante de răspuns şi posibilităţi de interpretare. Un film care are un final categoric, previzibil, oricât de bine făcut ar fi fost, întotdeauna mi-a lăsat un gol deprimant. Demersul a pornit de la o observaţie destul de simplă: în timp ce trăim o globalizare de facto, prin avansarea tehnologică, a comunicării şi posibilităţilor de deplasare, conceptul de popor şi naţiune rămâne încă puternic sau poate, dimpotrivă, se agaţă cu disperare de ultima geamandură pentru a supravieţui.

Există viaţă după naţiune? Globalizarea va duce la o comunitate globală (un popor al Terrei, ca să-l denumim poetic) sau, din contră, va duce la mici comunităţi, descriind un proces care în fizică şi astronomie este definit de Big Bang, un proces al expansiunii şi coagulării repetitive? “Imagine all the people” spune cântecul. Ne putem imagina? Vor supravieţui tradiţiile? Este rău sau este bine că aderăm la nişte valori europene şi mai apoi globale? Cât de deschişi trebuie să fim cultural? Cât de importantă este identitatea? Care identitate este mai importantă? Ne definesc cultura, statutul financiar, educaţia, familia, convingerile politice, astfel încât să generăm comunităţi în cadrul naţiunii sau transcendem naţiunea prin felul în care ne identificăm?” (Cătălin Rulea, artist)

Cătălin Rulea (n. 1979) este artist și muzician, membru fondator al Centrului de Introspecție Vizuală / Asociația PPLUS4 (activ între 2008-2013). Este activ pe scena de muzică alternativă și implicat în proiecte de teatru contemporan. A co-curatoriat Ars Telefonica în 2008, a expus la MNAC în 2016 proiectul „Totul e regizat” împreună cu regizoarea Ioana Păun. A realizat scenografii şi coloane sonore pentru piese ca Produse Domestice, Inamicul Poporului, Voi n-aţi văzut nimic, Capete înfierbântate, Nu ne-am născut în locul potrivit, Declar pe proprie răspundere. A realizat designul şi a participat în proiecte editoriale precum „Evacuarea Fantomei”, Ion Grigorescu „Omul cu o singură cameră”, precum și pentru Platforma de Teatru Politic.

Cătălin Rulea a studiat la Universitatea de Arte, secția Grafică, unde a făcut și Masterul. A avut numeroase expoziții atât în țară, cât și în afara țării. Este autorul proiectelor UNCUT,  VIDEO CONTENT, Ars Telefonica şi al expoziţiilor “Totul e regizat”, “Imaginarul colectiv ca rezultat al selecţiei naturale”, “Limitele raţiunii în imaginarul colectiv”,  “Subtitled”, ”Momente în timp”.

Proiectul face parte din programul curatorial „Librărie – galerie - artotecă”, derulat de Art + Design și co-finanțat de AFCN. Parteneri media: Wink, Radio România Cultural, RFI, Ziarul de Iași, Modernism.ro.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Pesedistul bun, pesedistul rău

Cătălin ONOFREI

Pesedistul bun, pesedistul rău

În viitor, se vor înmulţi cazurile în care înţeleptul Vasile se va contra cu ţăranul Marcel! 

Filmuletul zilei

opinii

Din ce în ce mai buni

Briscan ZARA

Din ce în ce mai buni

Ideea pensionării la 70 de ani mi se pare bună, însă doar ca idee, nu ca lege. Pentru că se ştie faptul că românii sunt extrem de buni la interpretarea oricărui text, fie el biblic, politic sau legislativ, şi vor fi în stare să scoată din asta ceva cu totul şi cu totul diferit decât ce s-a intenţionat, chiar pervers.

Glose la Eminescu

Nicolae TURTUREANU

Glose la Eminescu

* „E ochiul lui/ atotcuprinzător,/ scăldându-ne-n lumină/ preacurată.// Poeţi ce-au fost,/ poeţi ce au să vină,/ traşi pe a poeziei sale roată.”

Eminescu - în vremea lui şi a noastră

Mihai DORIN

Eminescu - în vremea lui şi a noastră

În vremea lui, Eminescu a fost de puţini înţeles, de unii iubit, de mulţi urât. Nimic nou sub soare. Să înţelegi un om care venea din adâncul timpului, de la „izvoarele veşnice” din care, vorba lui Iorga, se nutresc „naţiile şi secolele”, nu era la îndemână decât spiritelor alese. Iar acestea erau puţine, într-un timp anomic, în care regulile le făceau parvenţii, năimiţii, patrioţii de profesie, speculanţii „frazei”, adică ai vorbelor fără duh, învăţate pe de rost, pentru a camufla adevărul vieţii. Cronicarul acelui timp e perceput a fi Caragiale, întrucât râsu-plânsu are mai mare trecere decât tragicul eminescian. Cei doi se întâlnesc însă în pasiunea de a devoala adevărulşi a vitupera impostura.

pulspulspuls

Vizitele de dimineaţă ale lui Mihăiţă care i-au scos din minţi pe procurori

Vizitele de dimineaţă ale lui Mihăiţă care i-au scos din minţi pe procurori

Of, of, că grele vremuri am mai ajuns să trăim la Iaşi, stimaţi telespectatori, încât iote că nu trec două zile şi iar ne năpădesc informaţiile pe surse toate una şi una despre dosarele mai marilor zilei, fie Mihăiţă, fie dom’ Costel. 

Caricatura zilei

City manager

Editia PDF

Bancul zilei

De acum, la internarea în spital pacientii sunt obligati sa aiba: extinctor, trusa de prim ajutor si lanterna (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.