
Primarul comunei Ţibana a contraatacat în instanţă vânzarea sediului instituţiei de către lichidatorul judiciar al societăţii care a deţinut-o până în urmă cu opt ani. Primul termen al procesului are loc chiar astăzi, edilul Gheorghe Rotaru solicitând obligarea la încheierea contractului de vânzare – cumpărare prin care instituţia publică a achiziţionat clădirea de la firma Grizzly, aparţinând lui Laurenţiu Popescu.
Primăria susţione că a plătit suma integrală solicitată de Popescu, dar după intrarea în insolvenţă, administratorul judiciar a considerat că tranzacţia nu putea fi încheiată şi a înscris instituţia publică la masa credală pentru a-şi recupera banii. Luna trecută, după mai multe licitaţii, lichidatorul Lichidator Company 2003 a reuşit să vândă unei persoane fizice, Florin Ştefan, clădirea de 384 mp şi terenul aferent de 5.131 mp cu 490.000 lei fără TVA. „Este incredibil ce se poate întâmpla cu justiţia din România. Noi am plătit toată suma solicitată în 2007 şi am semnat atât un antecontract de vânzare cumpărare, în luna mai, cât şi un contract în luna decembrie. Cum să ne vândă clădirea noastră? Vă daţi seama în ce situaţie ne aflăm acum? Cum să plătim chirie, clădirea e imensă. Am făcut şi investiţii în aceşti ani, este incredibil unde s-a ajuns”, a precizat, într-o discuţie anterioară, primarul Gheorghe Rotaru.
Pe de altă parte, lichidatorul Elena Diaconu a precizat că imobilul era ipotecat în favoarea BRD tot din anul 2007, potrivit cărţii funciare, astfel că nu putea fi perfectat contractul dintre Primărie şi Grizzly. „Drept urmare, pentru că Primăria a plătit imobilul, a fost acceptată la masa credală cu suma de 800.000 lei, pe care urmează să îi recupereze în cazul în care firma va avea încasări”, a spus Diaconu. După încasarea banilor pe clădire, lichidatorul a realizat un raport privind distribuirea fondurilor, din care reiese că a fost achitată integral creanţa de 121.668 lei către BRD, 178.000 lei către bugetul de stat din totalul de 1,18 milioane lei, 121.000 lei către CL Ţibana din totalul de 802.000 lei şi câteva sute de lei către ITM şi Primăria Iaşi.
Publicitate și alte recomandări video