anunturi
grandchef
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Primele concluzii la „Ghiuleaua pe roţi” din Centru: frânele tramvaiului erau funcţionale

GALERIE
accident tramvai d
  • accident tramvai d
- +

Asta este concluzia primarului Mihai Chirica, „ca inginer”, după ce a discutat cu cei care se ocupă de verificarea tramvaiului implicat în incidentul de alaltăieri. „Vatmanul s-a uitat în dreapta puţin cam lung, să vadă dacă s-a întâmplat ceva cu prima maşină avariată, şi nu şi-a dat seama că vehiculul îşi va continua mişcarea”, adaugă edilul şef n ancheta nu s-a finalizat încă

Sistemul de frânare a tramvaiului implicat în accidentul de alaltăieri era în stare de funcţionare. Aceasta este una dintre concluziile primarului Mihai Chirica, care a comentat ieri cauzele care au dus la incidentul de pe Anastasie Panu de alaltăieri. Edilul a precizat că este părerea lui personală, dar care este confirmată de unele precizări ale CTP. Între timp, de ieri-dimineaţă, la depoul operatorului de transport se fac verificări tehnice la tramvai, verificări supravegheate de experţi şi Poliţia Rutieră. „Cred că a fost o conjunctură de factori care a dus la producerea acestui accident. Din punctul meu de vedere, lucrurile sunt foarte clare, ca inginer vorbesc: la începutul accidentului vedeţi că primul vehicul taie calea tramvaiului şi se aşază transversal pe linia de tramvai, complet neasigurat, lucru care l-a făcut şi al doilea vehicul. Din punctul meu de vedere, vatmanul şi-a pierdut puţin firea, pentru că în ultimii mai puţin de 6 metri a frânat, deci frânele funcţionau, şi asta explică şi ce spuneau colegii de la CTP, că toate manetele de frânare erau pe poziţia de funcţionare”, a declarat primarul.

Citește și: Accident bizar în Iași: 6 maşini lovite, 7 controverse și tot atâtea întrebări

El a adăugat că vatmanul s-ar fi speriat după impactul cu primul vehicul care a intrat pe calea de rulare fără să se asigure. „Nu sunt poliţişt, nu am făcut eu cercetări privind mecanica accidentului, dar cred că (vatmanul, n.r.) s-a uitat în dreapta puţin cam lung, să vadă dacă s-a întâmplat ceva cu prima maşină avariată, şi nu şi-a dat seama că vehiculul îşi va continua mişcarea dacă nu frânează la timp”, a mai spus Mihai Chirica. Edilul-şef al Iaşului a precizat că ieri-dimineaţă au început verificările tehnice la vehicul, verificări realizate sub monitorizarea Poliţiei Rutiere. „Vor trage o concluzie pe care o vom prezenta cât mai curând. În orice caz, se vede foarte clar că indisciplina în trafic este una majoră, şi cel care a provocat accidentul este cel care a tăiat calea tramvaiului neasigurându-se deloc în momentul în care a sărit, efectiv, în faţa mijlocului nostru de transport”, a conchis primarul.

Citește și: Un consilier local, printre șoferii loviți de tramvaiul - ghiulea pe A. Panu

În accidentul de pe strada Anastasie Panu au fost implicate şase autoturisme (unul dintre şoferi fiind chiar un consilier local) şi un tramvai. În urma accidentului, o singură persoană a fost rănită. 

Citește și: Accident teribil: Un mort dupa ce un tramvai fara frane a spulberat mai multe masini in Fundatie

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

O reformă care nu se va face (II)

Cătălin ONOFREI

O reformă care nu se va face (II)

Poveste cu doi înecaţi.

opinii

Mahalaua digitală

Florin CÎNTIC

Mahalaua digitală

Deşi nu prea îmi pierd timpul cu comentariile sterile de pe social media, nu încetez să mă minunez de ticăloşia, prostia delirantă şi reaua credinţă care parazitează până la sufocare opiniile articulate, chiar dacă uneori provocatoare din bula mea, ale lui Dan Alexe, Sorin Ioniţă sau Mădălin Hodor. Când scriam acest text, în urmă cu foarte mulţi ani, credeam că se va atenua în timp cotcodăceala otrăvită a smintiţilor care intervin obraznic şi contondent pe internet. După cum vedem azi, maladia s-a agravat.

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Ioan Alexandru TOFAN

A plecat ministrul. Ce ne facem?

Aşadar, o lege scurtă şi clară (150 de pagini sau chiar 120 este deja prea mult), generală şi fără elanuri civilizatoare, împreună cu o responsabilitate mare acordată celor care predau şi învaţă. Nu ştiu dacă este soluţia potrivită. Dar măcar ne putem gândi la ea, ca alternativă la începuturile care nu se mai termină ale reformelor din educaţie şi la legile care vor să fie săpate în piatră cu mina de la pix.

Despre copilărie (I)

Radu PĂRPĂUȚĂ

Despre copilărie (I)

Copilăria mea a coincis cu primii ani ai deschiderii „domniei” lui Ceauşescu, când se instaurase o efervescenţă în societatea românească. M-am gândit să povestesc despre perioada aceea, fiindcă este bine să nu uităm învăţămintele de atunci. 

pulspulspuls

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Amantele dezvoltatorilor imobiliari din târg. Scurt ghid erotic pentru developeri

Astăzi vom trece în revistă câte ceva din comportamentul hormonal de vârsta aproape septuagenară a unor dezvoltatori imobiliari din târgul nostru, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Tractorul

Editia PDF

Bancul zilei

Un sofer de TIR opreste la un popas, comanda un sandwich, o cafea si o placinta. Intra trei motociclisti rai, unul îi man&ac (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.