Primele curse de la Terminalul T1 vor decola duminică
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

sambata, 06.03.2021

Primele curse de la Terminalul T1 vor decola duminică

GALERIE
Aeroportul Iasi
  • Aeroportul Iasi
- +

Redeschis ieri, el va prelua câteva curse de la T3 timp de trei zile pe săptămână. Au apărut însă voci care cer investiţii consistente pe Aeroportul Iaşi.

Moş Crăciun a fost primul pasager care a trecut prin Terminalul T1 al Aeroportului Iaşi, redeschis după trei ani şi jumătate. Nu e o glumă: Moşul a ajuns la Iaşi cu două săptămâni mai devreme, cu o cursă inaugurală a Blue Air, respectiv cu aeronava Regele Ferdinand I, încărcată şi cu darului – pentru copiii de care are grijă Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Iaşi. Momentul se înscrie într-o suită de evenimente prin care Aeroportul Internaţional Iaşi marchează Centenarul Marii Uniri. Acestea au început ieri cu prezentarea celui mai vechi aparat de zbor din Iaşi – YAK-17 UTI, un avion de antrenament cu motor cu reacţie, pe care ieşenii l-au putut vedea din 1960 încoace într-una din cele două curţi interioare ale Palatului Culturii. În ultimii doi ani, aparatul s-a aflat la Bacău, în halele Aerostar, unde a fost restaurat.

Aparatul este ultimul supravieţuitor din seria sa. De producţie sovietică (1948), aceste avioane s-au aflat nu doar în dotarea flotei aeriene române (9 aparate), ci a celor din Polonia, China şi, bineînţeles, din fosta Uniune Sovietică. Aparatul se află acum din nou în curtea Palatului Culturii. La Aeroport, odată cu aterizarea unui avion mai mare, cel care poartă efigia lui Ferdinand Întregitorul, a fost marcată redeschiderea Terminalului T1 pentru curse externe de pasageri. Cel mai vechi terminal al Aeroportului, proiectat la începutul anilor ’90, T1 are o capacitate mică faţă de celelalte două existente acum. El va opera în zilele de duminică, luni şi marţi, iar „din martie va prelua tot ce înseamnă suplimentările de frecvenţe pe care le au companiile în orele de vârf, astfel încât volumul traficului pe T3 să rămână relativ constant”, a precizat directorul general al Aeroportului, Cătălin Bulgariu. „Cu cele trei porţi de îmbarcare de pe T3 şi cu cele două redeschise pe T1, sperăm să facem faţă şi să descongestionăm orele de vârf ale Aeroportului Iaşi”, a adăugat el. Orele de vârf la care s-a referit Cătălin Bulgariu se regăsesc în şase zile din săptămână, când, în cursul dimineţii, sunt trei curse care decolează în decurs de 20 de minute, iar duminica sunt patru avioane – dintre care trei cu peste 100 de locuri – care pleacă în cursă într-un interval de 35 de minute (5:45-6:20). Modificările anunţate încă nu se regăseau ieri pe programul zborurilor afişat pe pagina de internet a Aeroportului Iaşi.

Pe de altă parte, opoziţia a minimalizat redeschiderea T1. „T1 e proiectat pentru maximum 80 de pasageri în condiţii decente. Pentru Airbus sau Boeing, cum se doreşte acum, discutăm de minimum 180 sau chiar 360 de persoane dacă se bagă două avioane odată. T1 nu are cum să asigure această capacitate de operare în condiţii de confort şi siguranţă”, s-a arătat sceptic consilierul judeţean liberal Romeo Vatră. El a comparat această măsură luată de conducerea aerogării ieşene cu investiţia de 15 milioane de lei într-un nou terminal pe Aeroportul Suceava şi cu finalizarea celui de pe Aeroportul Bacău, în cadrul unui proiect modernizare ce însumează 57 de milioane de lei. „Fac aceste consideraţii critice pentru că îmi doresc de doi ani să văd lucrurile mişcându-se serios la Iaşi pe direcţia necesară menţinerii ritmului de dezvoltare al Aeroportului Iaşi şi sunt exasperat de incompetenţa şi imobilitatea actualei conduceri”, a mai spus liberalul.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Nicolae GRECU

Proiectele, iluzii în fotbalul ieşean

Atunci, când Politehnica va fi un club puternic, când Copoul va fi un punct de atracţie pentru fotbaliştii din toată Moldova, atunci ne putem gândim şi la antrenorul necesar pentru a râvni la performanţă

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

Eugen MUNTEANU

Monumenta linguae Dacoromanorum. Scurt istoric al unui proiect filologic major (IV)

În foiletonul de faţă autorul evidenţiază rolul pe care l‑a jucat proiectul MLD la trezirea printre tinerii cercetători a interesului pentru studiile biblico-filologice.

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

pr. Constantin STURZU

Hirotonie de Episcop: Preasfinţitul Nichifor Botoşăneanul

Mâine va fi hirotonit noul Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, Nichifor Botoşăneanul, ales de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române în şedinţa sa din 25 februarie 2021. Acest post de Episcop-vicar era vacant după ce, anul trecut, Preasfinţitul Părinte Calinic Botoşăneanul a fost ales şi întronizat Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor. Vorbim, aşadar, despre un eveniment rar, un moment istoric. În Catedrala Mitropolitană din Iaşi, precedenta hirotonie de episcop săvârşită a fost tocmai cea a Preasfinţitului Calinic Botoşăneanul, în urmă cu 30 de ani, pe 25 martie 1991.

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Ce înseamnă să ai de-a face cu o lume mult prea complexă ca să o poţi înţelege pe deplin? (I)

Azi vă voi familiariza cu câteva dintre ideile şi teoriile unui om de ştiinţă, eseist, filozof şi fost trader, unul dintre cei mai cunoscuţi şi urmăriţi specialişti în înţelegerea probabilităţii, incertitudinii şi riscului. Fie că vorbim de lebădă neagră, (anti)fragilitate, sisteme complexe, stresor, şoc, criză, instabilitate, volatilitate sau predictibilitate, aceste noţiuni sunt extrem de criticate de către multe gulere scrobite ale orgolioşilor scientişti.

pulspulspuls

Suferinţele discrete ale madamei

Suferinţele discrete ale madamei

Una mai molcuţă, de uichend, pe azi, dacă tot e sâmbătă şi e aşa frig afară. Şi ce ar putea fi mai moale şi mai pufos decât opera lirică, stimaţi telespectatori, şi mai ales graniţa penală a acesteia cu politichia mâloasă de Bahlui? 

Caricatura zilei

De citit

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.