Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totsambata, 30.03.2024
Redeschis ieri, el va prelua câteva curse de la T3 timp de trei zile pe săptămână. Au apărut însă voci care cer investiţii consistente pe Aeroportul Iaşi.
Moş Crăciun a fost primul pasager care a trecut prin Terminalul T1 al Aeroportului Iaşi, redeschis după trei ani şi jumătate. Nu e o glumă: Moşul a ajuns la Iaşi cu două săptămâni mai devreme, cu o cursă inaugurală a Blue Air, respectiv cu aeronava Regele Ferdinand I, încărcată şi cu darului – pentru copiii de care are grijă Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţie a Copilului Iaşi. Momentul se înscrie într-o suită de evenimente prin care Aeroportul Internaţional Iaşi marchează Centenarul Marii Uniri. Acestea au început ieri cu prezentarea celui mai vechi aparat de zbor din Iaşi – YAK-17 UTI, un avion de antrenament cu motor cu reacţie, pe care ieşenii l-au putut vedea din 1960 încoace într-una din cele două curţi interioare ale Palatului Culturii. În ultimii doi ani, aparatul s-a aflat la Bacău, în halele Aerostar, unde a fost restaurat.
Aparatul este ultimul supravieţuitor din seria sa. De producţie sovietică (1948), aceste avioane s-au aflat nu doar în dotarea flotei aeriene române (9 aparate), ci a celor din Polonia, China şi, bineînţeles, din fosta Uniune Sovietică. Aparatul se află acum din nou în curtea Palatului Culturii. La Aeroport, odată cu aterizarea unui avion mai mare, cel care poartă efigia lui Ferdinand Întregitorul, a fost marcată redeschiderea Terminalului T1 pentru curse externe de pasageri. Cel mai vechi terminal al Aeroportului, proiectat la începutul anilor ’90, T1 are o capacitate mică faţă de celelalte două existente acum. El va opera în zilele de duminică, luni şi marţi, iar „din martie va prelua tot ce înseamnă suplimentările de frecvenţe pe care le au companiile în orele de vârf, astfel încât volumul traficului pe T3 să rămână relativ constant”, a precizat directorul general al Aeroportului, Cătălin Bulgariu. „Cu cele trei porţi de îmbarcare de pe T3 şi cu cele două redeschise pe T1, sperăm să facem faţă şi să descongestionăm orele de vârf ale Aeroportului Iaşi”, a adăugat el. Orele de vârf la care s-a referit Cătălin Bulgariu se regăsesc în şase zile din săptămână, când, în cursul dimineţii, sunt trei curse care decolează în decurs de 20 de minute, iar duminica sunt patru avioane – dintre care trei cu peste 100 de locuri – care pleacă în cursă într-un interval de 35 de minute (5:45-6:20). Modificările anunţate încă nu se regăseau ieri pe programul zborurilor afişat pe pagina de internet a Aeroportului Iaşi.
Pe de altă parte, opoziţia a minimalizat redeschiderea T1. „T1 e proiectat pentru maximum 80 de pasageri în condiţii decente. Pentru Airbus sau Boeing, cum se doreşte acum, discutăm de minimum 180 sau chiar 360 de persoane dacă se bagă două avioane odată. T1 nu are cum să asigure această capacitate de operare în condiţii de confort şi siguranţă”, s-a arătat sceptic consilierul judeţean liberal Romeo Vatră. El a comparat această măsură luată de conducerea aerogării ieşene cu investiţia de 15 milioane de lei într-un nou terminal pe Aeroportul Suceava şi cu finalizarea celui de pe Aeroportul Bacău, în cadrul unui proiect modernizare ce însumează 57 de milioane de lei. „Fac aceste consideraţii critice pentru că îmi doresc de doi ani să văd lucrurile mişcându-se serios la Iaşi pe direcţia necesară menţinerii ritmului de dezvoltare al Aeroportului Iaşi şi sunt exasperat de incompetenţa şi imobilitatea actualei conduceri”, a mai spus liberalul.
Cuvinte cheie: + Terminal, Iasi, Aeroport, deschidere, Mos Craciun
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
De râsul curcilor: filială ieşeană de partid îşi caută lider pe Facebook
UMF Iaşi stă pe un sac de bani. Buget de peste 60 mil. euro, lichidităţi în cont de 110 mil. euro
“Comoara” de milioane de lei descoperită de un fermier din Iaşi în bălegarul vacilor sale
„Ţesături şi broderii decorative din Moldova”: lansare cu fast la Palatul Culturii
Uşi deschise la Teatru, în luna aprilie. Zilelor Porţilor Deschise la Universitatea de Arte
Un tânăr motociclist a murit după ce s-a izbit de un cap de pod la Chicerea
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Virusul HIV a fost eliminat din celule, deocamdată, în laborator
Pacient de 22 de ani cu limfagiom chistic de mezocolon, operat cu succes la Arcadia
Ultimele calcule privind posibilitatea ca Iaşul să prindă un post de europarlamentar
“Extraordinara poveste a lui Peter Schlemhil” de Adelbert von Chamisso
Cum e să lucrezi într-o universitate (şi să participi la alegeri)
Ghici cine este blondina din acest tandem liberal indestructibil?
Publicitatea convenției matrimoniale și modificarea acesteia
Cum rescrie Kremlinul narațiunea privitoare la atacul terorist de la Moscova
Nicolae GRECUMai este de lucru la naţională |
Eugen MUNTEANUManolescu |
arh. Ionel OANCEASpaţiul sacru (4) |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |