Pana informatică globală a creat efecte inclusiv la Aeroportul Internațional Iași.
Efectele au fost indirecte, conform directorului Romeo Vatră. Nu au existat curse anulate, dar unii pasageri au fost nevoiți să facă check-in doar la ghișeu, din cauza problemelor cu care s-au confruntat unele companii aeriene.
„În mod direct, nu am fost afectați dar, având în vedere că au fost probleme la nivelul companiilor aeriene, în soft-ul lor, au fost afectați unii pasageri – au trebuit să meargă să facă check-in direct la ghișeu. Recomandarea noastră este ca pasagerii care au programat astăzi o călătorie să vină mai devreme pentru a avea timp să treacă pe la check-in”, a declarat Romeo Vatră.
În a doua parte a acestei zile, trei aeronave programate să decoleze de la Iași înregistrează întârzieri mari, în condițiile în care două dintre aceste zboruri sunt efectuate de Wizz Air, companie care a anunțat că se confruntă cu dificultăți tehnice din cauza întreruperii sistemelor IT globale. De asemenea, și un alt operator prezent la Iași (Ryanair) a făcut un anunț similar. Este vorba despre cursele spre Antalya (întârziere de 150 minute), Liverpool (întârziere de 245 minute) și Madrid (întârziere de 95 minute). Zborul spre Turcia trebuie să decoleze la ora 12:55, iar celelalte două la orele 15:10 și, respectiv, 15:25.
Între timp, presa internațională a relatează că pana informatică a fost provocată de un update de securitate la soft-ul Crowdstrike. La Iași, conform directorului Romeo Vatră, agenții de handling au propriul soft pe care îl utilizează.
Publicitate și alte recomandări video