Probleme tehnice la noile garnituri de metrou de la Alstom: Bucăți s-au desprins în mers în timpul testării, angajații metroului din București nu-și explică de ce

sâmbătă, 22 martie 2025, 10:40
2 MIN
 Probleme tehnice la noile garnituri de metrou de la Alstom: Bucăți s-au desprins în mers în timpul testării, angajații metroului din București nu-și explică de ce

După ora 23,00, când metroul bucureștean se închide pentru călători, în subteran este testat noul tren Alstom pentru Metrorex, „Ilfov”. Numai că noaptea trecută s-a petrecut un incident cel puțin bizar, pe care-l investighează reprezentanții producătorului și ai Metrorex, transmite Club Feroviar.ro.

Cum s-a petrecut incidentul?

Noul tren Alstom pentru Metrorex circula cu viteza de 80 km/oră de la stația Pipera spre stația Tudor Arghezi. Între stațiile Aurel Vlaicu și Aviatorilor, s-au smuls patru captatori de la vagoanele M2 și MP2 și un capac de la panoul de frână de la R2, transmite clubferoviar.ro

Urmăriți canalul „Ziarul de Iași” pe WhatsApp. Cele mai importante știri ale zilei sunt disponibile aici

Sursele citate și-au manifestat nedumerirea față de producerea acestui incident, spunând că este ciudat cum de la primul semitren (numărul 1401) nu s-a rupt niciun captator, iar de la acet tren, 2401, s-au rupt toți patru de pe partea stângă. Angajații Metrorex care participau la testarea trenului i-au cerut mecanicului de pe trenul de control să verifice cu mare atenție ca în urma acestui incident să nu fi fost afectată și șina a 3-a, cea care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor de metrou. În urma verificărilor a rezultat faptul că șina a 3-a nu a fost afectată de smulgerea captatorilor, iar circulația a fost reluată în condiții normale.

Piesele smulse, recuperate din calea de rulare

După ce s-au asigurat că totul este în regulă la infrastructură și că siguranța circulației nu va fi pusă în pericol odată cu sosirea dimineții, când se reia circulația trenurilor cu călători, angajații Metrorex au recuperat din calea de rulare cei patru captatori și capacul de la panou, care se smulseseră din trenul ce se afla în teste.

Oficial, nici reprezentanții Metrorex, nici cei ai Alstom Transport România nu au dorit să comenteze incidentul. Cauzele producerii acestuia urmează să fie stabilite de o comisie de anchetă constituită special. Club Feroviar nu se antepronunță în legătură cu cauzele care au dus la producerea acestui incident, însă așteptăm cu nerăbdare raportul final al comisiei respective, care va trebui făcut public.

Ce dotări au noile garnituri?

Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri și informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități. Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configurații.

Printre cei 60 de clienți din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal.

Etichete: alstom, incident, metrou

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii