anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

Produsele din magazinele online sunt cu 25% mai ieftine

Diferenţele cele mai mari dintre preţurile mărfurile în magazinele online şi cele clasice se regăsesc la cărţi, tablete şi telefoane mobile.

GALERIE
internet achizii card
  • internet achizii card
- +

Aceleaşi produse pot fi în medie cu până la 25% mai ieftine în magazinele online decât în cele clasice (offline), diferenţele cele mai mari regăsindu-se la cărţi, tablete şi telefoane mobile, iar cele mai mici la aspiratoare şi hrana pentru animale de companie, potrivit unui studiu Millward Brown.

De exemplu, la un model de telefon al cărui preţ este în jurul a 500 lei, în momentul efectuării studiului existau diferenţe de până la 80 lei între preţul din online şi cel din offline. De asemenea, cumpărătorul poate economisi în cazul tabletelor la anumite modele şi până la 300 lei dacă cumpără din online, iar anumite titluri de cărţi pot fi găsite la jumătate de preţ, ajungându-se la economii de 15 lei în unele cazuri. Astfel, diferenţele de preţ ajung la 25% în cazul cărţilor, 15% la tablete şi 14% la telefoane mobile. Cele mai mici diferenţe de preţ între online şi offline s-au constat la aspiratoare (4%) şi la hrana pentru animalele de companie (1%). Studiul arată că preţurile aceloraşi produse sunt mai mici în medie în magazinele online decât în magazinele offline. "Diferenţele dintre online şi offline în ceea ce priveşte preţurile fluctuează semnificativ de la produs la produs, dar majoritatea acestora par sa meargă în aceeaşi direcţie. Altfel spus, ai şanse mari să cumperi mai ieftin un produs dintr-un magazin online, chiar dacă nu ţi-ai făcut anterior temele legate de locul în care găseşti cel mai ieftin produs. Cu toate acestea, promoţiile joacă un rol important în dinamica preţurilor", a declarat Daniel Enescu, preşedinte Millward Brown România. În 11 din cele 12 categorii de produse studiate, produsele vândute online au fost în medie mai ieftine decât în magazinele clasice, o singură categorie fiind cu paritate de preţ - aparatele foto. Variaţia preţurilor între online şi offline în funcţie de produs este mult mai mare în cazul cărţilor (40% între produsul cu cea mai mică diferenţă şi cel cu cea mai mare diferenţă între online şi offline), tabletelor (23%) şi cuptoarelor cu microunde (18%) şi semnificativ mai mic în cadrul telefoanelor (8%), frigiderelor (6%) şi a hranei pentru animale de companie (2%). "Este foarte posibil ca în aceste ultime categorii marja de profit să fie mult mai mică, limitând posibilitatea unor promoţii spectaculoase", precizează studiul. Studiul, realizat în luna mai, a luat în calcul 12 categorii şi 120 de produse, câte 10 pentru fiecare categorie. Eşantionul constă în 21 de magazine online şi offline, selectate după relevanţa lor în categorie, fiind comparate doar produse cu caracteristici tehnice identice. Datele pot varia în timp în funcţie de politicile magazinelor şi de promoţiile de la un moment dat. Conform unui alt studiu realizat de Millward Brown România în martie 2014, preţul rămâne un element semnificativ în decizia de achiziţie. Aproape 49% dintre cei care cumpără online aleg magazinul online pe baza faptului că preţul este mai mic decât în magazinele clasice (offline). Pe lângă preţ/reducerile de preţ, factori cu o importanţă ridicată pentru cumpărători atunci când decid să cumpere online sunt oferirea de servicii gratuite (transport si returnare) şi rapiditatea livrării comenzilor.

 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Vremurile, ambiţiile neo-imperiale ale Rusiei, guvernele şi noi

Alexandru LĂZESCU

Vremurile, ambiţiile neo-imperiale ale Rusiei, guvernele şi noi

Războiul din Ucraina nu a făcut decât să amplifice crize globale deja existente; în condiţiile unui nou Război Rece, iluziile că mai este posibil modul de viaţă din trecut şi mai pot fi menţinute politicile sociale generoase, deja nesustenabile, trebuie abandonate.

opinii

Oglinda fisurată a lui Nicolae Stan

Nichita DANILOV

Oglinda fisurată a lui Nicolae Stan

Lumea lui Nicolae Stan se configurează rotindu-se melancolic în jurul pipei din lemn de cireş pe care o fumează agale stând în cerdacul casei parohiale tânărul preot al satului Crăsani, Radu Plămadă, pătruns până dincolo de adâncul sufletului său de ceea ce crede că ar fi menirea sa.

Un top al problemelor sociale din judeţul Iaşi şi din împrejurimile sale

Ciprian IFTIMOAEI

Un top al problemelor sociale din judeţul Iaşi şi din împrejurimile sale

Orice demers ştiinţific, implicit sociologic, începe cu definirea conceptelor, cu o definiţie, pentru ca toată lumea să ştie despre ce vorbim. În cazul ne faţă, trebuie să lămurim ce este o „problemă” şi ce anume o face să fie „socială”. De pildă, consumul de alcool sau droguri poate să fie o problemă individuală sau poate să devină socială la un moment dat. În genere, problema socială este un dezechilibru, o disfuncţie la nivelul societăţii, sau un eveniment care afectează oamenii negativ, despre care există percepţia că poate fi rezolvată prin anumite măsuri din partea statului (strategii, politici, metode, tehnici şi proceduri de intervenţie) şi/sau din partea mediului neguvernamental.

Sportul alb şi Războiul negru

Michael ASTNER

Sportul alb şi Războiul negru

A iscat ceva vâlvă decizia organizatorilor turneului de mare şlem de la Wimbledon, atunci când au decis să nu permită participarea jucătorilor şi jucătoarelor din Rusia şi din Belarus. 

pulspulspuls

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Acţiunea Autobuzul la filiala unui partid din Iaşi: crosul poştaşilor la votarea de azi

Foială mare de câteva zile la poştalionul ieşean, stimaţi telespectatori. Motivul: nu vreo chestiune profesională sau vreun eveniment legat de instituţiune, ci cu totul altceva: faptul că şeful de la Iaşi, un locotenent de-al menajerului de oraş Grămadă, va candida la alegerile pemepiste din filiala judeţeană, alegeri care au loc chiar astăzi. 

Caricatura zilei

Tik Tok Yoga

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.