Prof. univ. dr. Dumitru OPREA Deputat PNL: "Și Moldova trebuie să se europenizeze!" (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Declaratie de presa (P)

Prof. univ. dr. Dumitru OPREA Deputat PNL: "Și Moldova trebuie să se europenizeze!" (P)

GALERIE
dumitru-oprea-1
  • dumitru-oprea-1
- +

PSD a păcălit ani la rândul Moldova, regiunea din care partidul a colectat multe voturi, dar pe care a ținut-o intenționat în sărăcie.

Nu există altă explicație pentru gradul redus de dezvoltare în care se chinuie Moldova controlată de baroni PSD decât cea a unui plan de exploatare politică a resurselor regiunii prin menținerea unei mari părți a locuitorilor săi într-o stare de dependență de cei „care dau“.

Numai că PSD și baronii săi nu „au dat“ nimic oamenilor, nu le-au adus prosperitate, nu le-au adus dezvoltare. Din contră, au luat, au luat pentru sine, pentru rudele și pentru rețelele lor de corupție.

Tocmai de aceea, Moldova nu are autostradă la 30 de ani de la căderea comunismului, nu are nici măcar un drum expres veritabil. DN 2, legătura regiunii cu Bucureștiul, este un culoar al morții, nu o șosea în care autoturismele și vehiculele de transport marfă să se deplaseze în siguranță.

Cum să se dezvolte Moldova dacă nu este conectată la nici o rută europeană de transport? De ce ar veni un investitor, în oricare din orașele regiunii, să deschidă o fabrică, dacă exportul bunurilor către Europa s-ar face anevoios și cu costuri suplimentare, din cauza drumurilor proaste?

Premierul Ludovic Orban a fost la Iași, în campania electorală, și a anunțat cele mai mari proiecte de investiţii pe următorii 10 ani care se vor face în Moldova, printre care investiţii în infrastructura de transport și în rețele de distribuţie de gaze naturale.

Sunt două direcții cheie pentru a atrage investitori în producție, cei care să aducă plusvaloare zonei: drumurile de viteză și infrastructura de utilități.

Ludovic Orban a vorbit de trei mari investiţii rutiere: Autostrada Unirii Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, finanţabilă din fonduri europene, autostrada A7, care ar urma să facă legătura între Ploieşti şi Siret, şi Autostrada Bacău – Braşov.

Pentru autostrada A7 au fost semnate deja contractele pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru cele şapte tronsoane, din care cel puţin patru vor fi finanţate din fonduri europene.

Pe lângă aceste investiții care vor aduce dezvoltare, calitatea vieții depinde și de o sănătate bună a populației. Dar și de tratamente moderne, atunci când apar problemele.

Premierul a afirmat că obiectivul Guvernului este ca, până la sfârşitul anului, să semneze contractul pentru realizarea proiectului spitalului regional de la Iași, pe care PSD l-a promis acum 4 ani, dar care e abia în stadiu incipient.

Cu voință se poate, pentru că și Moldova trebuie să se europenizeze!

 

Prof. univ. dr. Dumitru OPREA

Deputat PNL

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Cosmin PAȘCA

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Peste toate, lipsa unui proiect este asemănarea cea mai izbitoare dintre echipa din dealul Copoului şi cea din Podu Roş. Nu cunoaştem obiectivele Politehnicii peste cinci ani - o cerinţă banală pentru un club respectabil - la fel cum nu există o foaie de parcurs a Iaşului care să depăşească un singur ciclu electoral.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Impersonare

Codrin Liviu CUȚITARU

Impersonare

„M-a echipat ca pe beizadea (e drept că şi semănam puţin cu juniorul Ceauşeştilor). Mi-a aranjat părul şi mi-a oferit un costum asemănător cu ale Nicuşorului. Mi-a spus că trebuie doar să râd zgomotos, să înjur şi să beau whiskey la greu. Aşa am procedat, mai ales la masa festivă (care s-a organizat în restaurantul meu). Mă scuzaţi, am fost pupat în fund în ziua aia, de nu vă puteţi imagina!... Totul a mers strună până în clipa în care nu mai ştiu cine a cerut ca eu să o sun pe mama, pe tovarăşa Elena, pe loc, şi să solicit fonduri suplimentare în teritoriu.”

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

Replierea teritoriului politic moldovenesc a impus mutaţii substanţiale la nivelul morfologiei şi structurii sistemului de aşezări. Din perspectiva noastră, e importantă îndesirea reţelei de aşezări urbane şi reconfigurarea ariilor de influenţă a acestora. 

Insuportabila greutate a fiinţării

Bogdan ILIESCU

Insuportabila greutate a fiinţării

„The chicken is only an egg’s way for making another egg.” (Găina este doar modul prin care un ou face un alt ou) - Richard Dawkins

pulspulspuls

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Una scurtă dar vioaie pe astăzi despre senatoarea panaramă aleasă de ieşeni, madam Şoşoacă, despre care mulţi cică se întreabă cam ce parcurs politic ar urma să aibă, acumă că şefii ei mai tineri, prin ordin de zi pe unitate primit de la cei cu stele în rezervă, au pus-o pe liber la partid. 

Caricatura zilei

Romantic

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.