Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Profesorul la elev, nu invers: 39 de elevi nu merg ei la şcoală, ci vine profesorul la ei

GALERIE
Lectii in apa la Colegiul Tehnic Ioan Holban
  • Lectii in apa la Colegiul Tehnic Ioan Holban
- +

Probleme în învăţământul preuniversitar se găsesc şi în cel mai sensibil compartiment al sistemului, acolo unde cele mai importante sunt grija şi hrana sufletească şi înmaga­zinarea de cunoştinţe pentru medii de 10.

Învăţământul special se confruntă cu un număr insuficient de profesori lo­gopezi, raportat la numărul de copii cu tulburări de limbaj, la nivelul judeţului Iaşi. „Este o realitate, sunt mai multe zone în care ne-am dori mai mulţi profesori de sprijin, în şcoli cu copii integraţi. Sunt copiii cu deficienţe în şcolile integratoare care au nevoie de mai mult sprijin pentru a se adapta. Este nevoie de mai mulţi consilieri şi în şcolile nor­male, însă numărul de posturi alocate sunt prea pu­ţine. Pentru a se putea des­chide un cabinet la o şcoală trebuie să fie minim 800 de copii înscrişi la acea şcoală, ceea ce este un număr foarte mare. Aceşti consilieri şcolari ar putea rezolva mai uşor şi mai repede problemele de adaptare şi integrare a şcola­rilor la mediul instituţional, dar şi la formatrea unei relaţii de armonie între copil şi familie“, a declarat Camelia Gavrilă, inspector general al Inspectoratului Şcolar Jude­ţean Iaşi.

Tot din curtea învăţă­mântului special lipsesc şi atelierele protejate, destinate profesionalizării şi integrării so­cio-profesionale a absolvenţi­lor, dar şi manualele didactice în concordanţă cu planurile cadru şi programele şcolare particularizate pe diferite tipuri de deficienţă. Din a­ceastă cauză, în ultimii ani se observă cum elevii cu di­zabilităţi şi diferite deficienţe se confruntă cu dificultăţi de integrare în şcolile de masă.

Un caz concret este cel al elevilor cu tulburări de comportament cuprinşi în Modulul de Reabilitare Comportamen­ta­lă din cadrul C.P. „Sf. Spi­ridon“, Târgu Frumos, şcola­rizaţi la Liceul Tehnologic Special „Trinitas“ din Tg. Fru­mos. „Există nevoia de formare, consiliere şi sprijin a cadrelor didactice care lu­crează la clasele care au integraţi elevi cu autism, nevoia de parteneriat între părinţii şi reprezentanţii legali datorită lipsei de interes a familiilor din care provin elevii şi ne­voia participării a mai multor cadre didactice la cursurile de formare în domeniul educa­ţiei speciale“, au specificat reprezentaţii ISJ, cu privire la dificultăţile şi disfuncţiile din învăţământul special.

Elevi care învaţă stând în apă

În acest an şcolar s-a rea­lizat şcolarizarea unui număr de 1.365 de preşcolari şi elevi cu patru tipuri de deficienţă moderată şi severă, deficienţă mintală, motorie şi neuromotorie, senzorial-auditivă şi vizu­ală. În prezent există doar şase unităţi de învăţământ în judeţul Iaşi în care se asigură asistenţa educaţională şi terapeutic- recuperatorie.

Tot pe acest an şcolar, 2013 -2014, sunt şco­larizaţi la domiciliu un număr de 39 de elevi cu grad de han­dicap grav, care nu se puteau deplasa până la şcoală. Există însă şi rezultate pozitive: un număr de 557 de elevi cu cerinţe educaţionale speciale s-au integrat în şcoli de masă, fără a beneficia de un profesor de sprijin. Tot în cadrul învă­ţământului special s-au asigurat până în prezent servicii de terapie unui număr de 779 de elevi preşcolari şi din ciclul primar, iar 81 de persoane private de libertate sunt şcola­rizate la nivel primar şi gimnazial în cadrul Şcolii Gim­naziale nr. 41, din cadrul Peni­tenciarului. Un aspect pozitiv este diversificarea tehnicilor de terapie şi intervenţie specializată prin hidrokinetoterapie, pentru recuperarea ele­vilor cu dizabilităţi motorii şi neuromotorii la Colegiul Teh­nic „I. Holban“, din Iaşi. Alte rezultate pozitive s-au înregistrat la Şcoala Gimnazială Spe­cială „C-tin Păunescu“ din Iaşi, unde şcolarizarea preşco­larilor şi a elevilor cu autism se face cu succes în clase speciale.

Tot pe parcursul acestui an şcolar s-a reuşit integrarea şi menţinerea în colectivele şcolilor de masă a unui număr de 114 elevi hiperactivi şi deficit de atenţie şi 69 de elevi cu tulburări din spectrul au­tism. Aceştia be­neficiază însă continuu de consiliere psihopedagogică şi sprijin în activitatea de învăţare.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri