Programul Casa Verde – Persoanele din zona Moldovei se pot înscrie pentru finanțarea de la stat pe 1 octombrie 2024
Ieșenii care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice cu bani de la stat se pot înscrie într-o nouă sesiune de finanțare în cadrul Programului Casa Verde.
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) va deschide această sesiune vineri, pe 27 septembrie 2024, ora 10:00, şi va dura până pe 8 octombrie 2024, ora 10:00 – câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni. Sesiunea din acest an vine cu modificări importante, anume că suma de la stat a fost majorată de la 20.000 lei la 30.000 lei, iar acum se finanțează și instalațiile pentru stocarea energiei electrice (acumulatori).
La nivelul Regiunii Nord-Est, care cuprinde județele Iași, Bacău, Botoșani, Neamț, Suceava și Vaslui, perioada de înscriere pentru persoane fizice este 1 octombrie 2024, bugetul alocat fiind de 319,38 mil. lei, potrivit unui comunicat de presă emis ieri de AFM. Pe de altă parte, unitățile de cult din toate regiunile se pot înscrie în program pe 9 octombrie 2024, bugetul alocat fiind de 20,1 mil. lei. Bugetul total al sesiunii Casa Verde din acest an este de 2 mld. lei.
Cum se face înscrierea pe regiuni
Primii care se vor putea înscrie în program, adică pe 27 septembrie, sunt cei din Regiunea Nord-Vest, apoi urmează Regiunea Centru (30 septembrie), Regiunea Nord-Est (1 octombrie), Regiunea Sud-Est (2 octombrie), Regiunea Sud-Muntenia (3 octombrie), Regiunea București Ilfov (4 octombrie), Regiunea Sud-Vest (7 octombrie) și Regiunea Vest (8 octombrie).
Subvenția a crescut de la 20.000 lei la 30.000 lei
Ieşeanul Bogdan-Radu Balanişcu, secretar de stat în cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, în coordonarea căruia se află AFM, a oferit pentru „Ziarul de Iași” câteva detalii legate de noua sesiune.
„Sunt câteva noutăți pentru anul 2024 pe Programul Casa Verde. Prima este legată de buget, vorbim despre un buget național record de 2 miliarde de lei. A doua noutate constă în creșterea pragului de finanțare, de la 20.000 de lei la 30.000 de lei pentru fiecare beneficiar, iar a treia noutate este legată de faptul că începem să finanțăm din acest an și partea de acumulatori, nu doar partea de panouri fotovoltaice și invertor. Asta înseamnă o creștere a economiilor pe care le vor înregistra românii la factura de electricitate, deoarece din ce vor produce în timpul zilei cu ajutorul panourilor și nu vor consuma, prima dată vor stoca în acumulator, iar apoi diferența, dacă mai rămâne, o vor trimite în rețea. Seara vor consuma din ce au în acumulator, iar apoi vor consuma din rețea. Estimăm că și anul acesta, la fel ca anul trecut, în 2 – 3 minute se vor termina fondurile. (…) Bugetul pentru persoane fizice este împărțit proporțional cu numărul de case de pe fiecare zonă. Am început această procedură de anul trecut, astfel încât să creăm o echitate la nivel național cu privire la disponibilitatea bugetului pentru fiecare zonă de dezvoltare a țării, de aceea mergem cu aceste call-uri pe regiuni cu un buget proporțional cu numărul de case. Tot începând de anul trecut, am digitalizat întreg procesul și am schimbat metodologia pentru instalatori, oferim în momentul acesta mai multe garanții pentru beneficiari în relația lor cu instalatorii. De aceea instalatorii au acum o sesiune separată în care se înscriu și devin practic parte a programului de la început și până la final”, a declarat Bogdan Balanișcu pentru „Ziarul de Iași”.
Ce documente trebuie pregătite din timp
Înscrierea se va realiza prin intermediul aplicației informatice de pe site-ul www.afm.ro. Potrivit unui comunicat de presă AFM, documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicaţie sunt:
actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;
extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie;
copia cărții funciare colective, dacă este cazul
O persoană poate aplica o singură dată pentru finanțare într-o sesiune, și doar pentru un singur imobil. De asemenea, pentru persoanele fizice, proiectul trebuie să fie realizat la adresa de domiciliu din cartea de identitate.
Ce documente le trebuie unităților de cult ca să se înscrie în program
Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicaţie sunt:
certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie
Recent, AFM a mai făcut un anunț: crearea unui cont pe platforma inscrierionline.afm.ro trebuie să se facă cu cel puțin 48 de ore înainte de deschiderea sesiunii de depunere, respectiv 27 septembrie. Ce mai este important de menționat este că fiecare adresă de e-mail poate fi folosită pentru un singur dosar, iar cei care au aplicat în sesiuni anterioare sunt sfătuiți să își creeze un nou cont pentru sesiunea din acest an.
Publicitate și alte recomandări video