
Punct final al Proiectului Erasmus KA1 “Diversitate, modernitate şi motivaţie pentru egalitate de şanse" la Şcoala Gimnazială "Bogdan Petriceicu Haşdeu". Proiectul care s-a desfăşurat în perioada iunie 2020 – aprilie 2022, se înscrie în seria proiectelor de cooperare internaţională derulate la cea mai mare şcoală gimnazială din municipiu încă din 2002.
“Proiectul a oferit unui număr de nouă cadre didactice din şcoală, mare parte la prima mobilitate ocazia de a participa la trei cursuri de formare, dar şi de a interacţiona cu profesori din alte ţări, de a cunoaşte instituţii şcolare din străinătate, de a se familiariza cu practici educaţionale diferite. Proiectul a adus beneficii importante comunităţii noastre şcolare mai ales prin temele abordate, de real interes pentru contextul actual", a declarat prof. Luminiţa Doru, directorul Şcoalii Gimnaziale „B.P. Haşdeu”.
Proiectul a cuprins de fapt trei cursuri, organizate şi desfăşurate în trei ţări : Portugalia, Spania şi Grecia. Primul curs derulat în august 2021, a abordat metoda predării-învăţării bazate pe investigaţie, metodă care poate conduce la creşterea motivaţiei şcolare a elevilor cu risc de abandon sau eşec şcolar. “Cel de-al doilea curs derulat la Barcelona şi-a propus să ofere o perspectivă asupra celor mai bune prctivi şi modalităţi concrete de utilizare a tehnologiilor, soluţii web şi aplicaţiilor interactive care pot susţine şi îmbunătăţi activitatea de învăţare. Cel de-al treilea curs, desfăşurat la Pireu, Grecia, a subliniat importanţa promovării toleranţei, a acceptării diversităţii, în cadrul şcolii", a precizat prof. Anca Lungu, coordonatorul proiectului.
Proiectul s-a încheiat cu o conferinţă, la care au participat aproximativ 100 de cadre didactice din judeţ. Conferinţa a avut drept scop diseminarea informaţiilor acumulate de cei nouă profesori care au participat la cursuri. În deschiderea conferinţei de diseminare, lector univ.dr. Elena Seghedin, de la Faculatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei din cadrul UAIC, a ţinut să sublinieze importanţa formării capacităţii reflexive pentru dascăli în contextul procesului de perfecţionare continuă.
“Formarea iniţială, inclusiv acel an de debutăţie, înseamnă a recunoaşte că faci parte dintr-un grup profesional special. Fără acest model profesional, nu ar exista profesionişti într-o societate dată. Medicii, juriştii, poliţiştii, politicienii, toţi trec prin şcoală. Dacă noi, această breaslă, nu am fi îngrijoraţi de ceea ce înseamnă transmiterea valorilor autentice, vă imaginaţi ce haos ar fi în societate ! Şi atunci spune – «Oare prestaţia mea ca şi profesor, ar trebui să aibă aceată grijă a omului ca întreg?» Până la urmă, avem în faţă nişte viitori adulţi. Sunt, într-adevăr, în miniatură, dar sunt nişte personalităţi, şi trebuie să reflectăm la acest aspect", a subliniat lect.univ.dr. Elena Seghedin.
Publicitate și alte recomandări video