Proiect: o nouă strategie pentru promovarea Iaşului
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Proiect: o nouă strategie pentru promovarea Iaşului

GALERIE
Iasi promovare
  • Iasi promovare
- +

„Se vor crea campanii de promovare pe 4 axe esenţiale, - turism, business, educaţie, comunitate -, care să aducă oraşului mai mulţi investitori şi să susţină iniţiativele educaţionale sau turistice“, se arată în descrierea proiectului

Primăria face primul pas concret pentru o mai bună colaborare cu organizaţiile neguvernamentale. Consiliul Local (CL) va aproba mâine un plan de acţiune care cuprinde mai multe măsuri propuse de societatea civilă. Scopul acestor măsuri constă într-o mai bună interacţiune între cetăţeni şi autorităţi, având la bază principiul „guvernanţei deschise“. La propunerea societăţii civile (Asociaţia CIVICA), Iaşul a fost acceptat anul trecut într-o reţea globală intitulată „Parteneriatul pentru Guvernare Deschisă“ (OGP). Implementarea în bune condiţii a planului de acţiune va asigura Iaşului un loc în cadrul OGP şi după anul 2021. În afară de proiectele ce vor fi derulate şi colaborarea cu societatea civilă, avantajul Iaşului, ca parte din OGP, constă în faptul că autorităţile pot învăţa şi aplica la nivel local exemple de bune practici care au fost implementate în alte oraşe ale lumii, fiind asigurat şi un know-how în acest sens din partea unor experţi internaţionali.

Planul de acţiune este construit în jurul a trei proiecte, iar finanţarea totală este la îndemâna Primăriei: aproximativ 230.000 euro. Cel mai costisitor proiect (circa 100.000 euro) constă în realizarea unei strategii de branding a oraşului. Crearea strategiei va dura 4 luni, iar implementarea unor politici de branding va fi asigurată pe alte 12 luni. „Se vor crea campanii de promovare pe 4 axe esenţiale (turism, business, educaţie, comunitate), care să aducă oraşului mai mulţi investitori şi să susţină iniţiativele educaţionale sau turistice“, se arată în descrierea proiectului. Manualul de branding va presupune măsuri de la schimbarea totemurilor de la intrările în oraş şi până la participarea la târguri de turism din afara ţării. Prin intermediul acestui proiect va fi realizat şi un film de promovare a Iaşului. Strategia şi politicile de branding trebuie realizate până cel târziu în iulie 2020. Un al doilea proiect constă în realizarea unui platforme online „Design4Community“, un mecanism prin societatea civilă şi Primăria vor să identifice, să prioritizeze pro­blemele din comunitate şi să dezvolte soluţii inovative şi inteligente pentru rezolvarea acestora. Bugetul se ridică la 64.000 euro. Proiectul are două componente esenţiale: dezvoltarea platformei online unde se vor putea înscrie inclusiv cetăţenii şi înfiinţarea unui Birou de guvernanţă deschisă în cadrul municipalităţii. Noul compartiment al Primăriei, unde vor fi angajaţi doi oameni, va fi monitorizat de societatea civilă. „Mecanismul creează noi canale de comunicare între instituţiile publice locale şi cetăţeni, facilitează schimbul de informaţii, oferă posibilitatea participării cetăţenilor la identificarea problemelor şi implementare soluţiilor“, este un fragment din descrierea proiectului.

Nu în ultimul rând, cel de-al treilea proiect face referire la o iniţiativă care s-a pliat pe un program deja derulat de Primărie: colectarea selectivă a deşeurilor. Principalele măsuri ale proiectului, ce are un buget estimat la 65.000 euro, constau în achiziţia a 1.000 de recipiente de apartament cu saci menajeri personalizaţi, consultarea şi informarea ieşenilor asupra planului de operare a Salubris şi realizarea unui studiu cu scopul de a obţine statistici relevante despre cantităţile şi tipurile de de­şeuri generate de ieşeni. De remarcat că aceste proiecte au fost selectate în cadrul unui forum ce funcţionează pe lângă Primăria Iaşi, dar în cadrul căruia majoritari au fost reprezentanţi ai societăţii civile: organizaţii neguvernamentale, cetăţeni, antreprenori etc. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Politica nu este o luptă între Bine şi Rău, ci una pentru putere şi resurse

Alexandru LĂZESCU

Politica nu este o luptă între Bine şi Rău, ci una pentru putere şi resurse

Deşi în plan emoţional sunt de înţeles dezamăgirile privind formarea noii alianţe de guvernare PNL-PSD şi comportamentul lui Iohannis, acestea sunt expresia unei viziuni idilice asupra politicii, fără nici o legătură cu realitatea.

Filmuletul zilei

opinii

Curcubeul experimental al lui Robert Şerban

Nichita DANILOV

Curcubeul experimental al lui Robert Şerban

Citit cap-coadă, poemul lui Robert Şerban e cât se poate de coerent. Imaginile se leagă între ele, ideile sunt duse până la capăt. Aproape nimic nu e lăsat la voia întâmplării. Şi faptul acesta e de-a dreptul fascinat. Oare de ce dadaiştii nu alegeau o temă? De ce scrisul lor e disparat, alcătuit din unghiuri, cercuri şi linii frânte ce par a nu avea prea multe puncte comune cu realitatea?? Hazardul poate fi provocat şi apelând la logică şi raţiune. La inspiraţie poetică.

Evenimente demografice - IV. Divorţialitatea

Ciprian IFTIMOAEI

Evenimente demografice - IV. Divorţialitatea

Articolul din această săptămână încheie seria dedicată evenimentelor demografice (natalitatea, mortalitatea, nupţialitatea şi divorţialitatea) analizate pe baza statisticilor oficiale, relevante la nivel naţional şi pentru judeţul Iaşi. În luna martie 2021 s-a înregistrat cel mai mare număr de divorţuri din perioada ianuarie 2020 - septembrie 2021: 2702 divorţuri, iar trendul a rămas constant, cu peste 2000 de separări de cupluri, până în iunie 2021.

Aydan Özoğuz sau diversificarea diversităţii

Michael ASTNER

Aydan Özoğuz sau diversificarea diversităţii

În loc de motto: Să luptăm pentru pace până nu mai rămâne piatră peste piatră!

pulspulspuls

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Scenarii cu privire la desemnarea noului viceprimar din partea partidoiului la noi în târg

Aventurile consilierului Balalaicu de la partidoiul ieşean, care caută un post bun pe la vreun minister, dar, desigur, s-ar mulţumi şi cu ceva pe plan local, dar care musai să producă caşcaval, aventuri pe care le-am povestit aici la gazetă exclusiv din dorinţa de a arăta cum merg lucrurile în politichia ieşeană, au stârnit un interes neaşteptat în rândul cititorilor noştri şi nu numai. 

Caricatura zilei

Moș Nicoale & Co

Editia PDF

Bancul zilei

- "Pentru o digestie buna beau bere. Daca nu am pofta de mâncare, beau vin alb. Daca am tensiunea scazuta, beau vin ros (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.