Proiectul autostrăzii mai face o buclă pe după Guvern
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Proiectul autostrăzii mai face o buclă pe după Guvern

GALERIE
constructie autostrada
  • constructie autostrada
- +

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat ieri că ar fi cerut deja pregătirea documentaţiei pentru „Autostrada Unirii şi pentru Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi“. Tot ieri, preşedintele Maricel Popa a declarat că se vor şti mai multe după expirarea termenului de depunere a ofertelor pentru segmentul Iaşi-Tg. Neamţ.

 

La numai o zi după ce preşedintele Klaus Iohannis a aprobat declararea segmentului de autostradă Ploieşti-Braşov drept obiectiv strategic de interes naţional şi a propus acelaşi statut pentru Autostrada Moldovei, premierul Viorica Dăncilă s-a apucat de treabă. A doua zi după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, ea a anunţat, în debutul unei alte şedinţe, cea de guvern, că „am cerut deja pregătirea documentaţiei necesare pentru a putea include în rândul proiectelor de interes naţional şi alte in­vestiţii precum Autostrada Unirii, Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi sau Autostrada Sudului“.

Dacă autostrada A1 are traseul clar, Bucureşti-Ploieşti-Braşov-Sibiu-Deva-Lugoj-Timişoara-Arad, şi la fel şi Autostrada Sudului, Bucureşti-Alexandria-Craiova-Calafat-Drobeta Turnu Severin-Lugoj, care sunt celelalte? Autostrada Moldovei este, de cele mai multe ori, aceeaşi cu Autostrada Unirii (A8) Iaşi-Tg. Mureş. Acelaşi nume apare însă şi în dreptul arterei care va străbate cândva Moldova de la nord la sud, prin Buzău-Bacău-Paşcani-Suceava, paralel cu E 85/DN 2.

La rândul ei, Autostrada Unirii este cea pe care se va merge de la Tg. Mureş spre Iaşi prin Tg. Neamţ. Premierul a acordat astfel o şansă în plus realizării segmentului Iaşi-Tg. Neamţ. Amintim că, ignorând prevederile Legii 291/ 2018, a autostrăzii A8, guvernul a lăsat doar jumătatea montană Ministerului Transporturilor, care a dispus o actualizare a studiului de fezabilitate pe o perioadă de doi ani. Cealaltă jumătate, deşi trebuia să revină aceluiaşi minister, a rămas la Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, care a reuşit să scoată la licitaţie doar porţiunea de pe teritoriul judeţului, şi aceea doar până la Iaşi, nu şi mai departe, până la Ungheni. Termenul de depunere a ofertelor pentru miliardul de euro pus la bătaie în regim de parteneriat public privat expiră luni, 5 august. Şi segmentul de A1 Comarnic-Braşov a parcurs această procedură, dar Comisia evaluează de mai bine de şapte luni cele cinci oferte primite.

Va fi aceeaşi prelungire în necunoscut şi pentru cei aproape 70 km „ieşeni“ din A8? „După 5 august se vor face şi alte demersuri“, a spus pre­­şedintele CJ Iaşi, într-o conferinţă de presă. „Ştiu mai multe decât aş putea să declar acum“, a adăugat Maricel Popa. „Cu siguranţă este în atenţia Guvernului“, a mai afirmat el.

Pe de altă parte, „doamna premier nu poate să declare A8 obiectiv strategic de interes naţional deoarece preşedintele CSAT este domnul preşedinte Iohannis, care putea să pună şi această autostradă pe ordinea de zi“, a explicat, ieri, Maricel Popa. „Şeful statului face ordinea de zi“, a declarat el. Asociaţiile pro-autostradă au primit fără prea mult entuziasm acest nou anunţ făcut ieri de Viorica Dăncilă. 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

De la Koudela la Schär, via Şovre

Nicolae GRECU

De la Koudela la Schär, via Şovre

Corectitudinea politică în sport începe să însemne respectarea ad litteram a unor reguli, indiferent cât de stupide ar fi.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (IV)

În acest episod, autorul serialului se referă critic la încercările unui cunoscut etnolog contemporan de a impune ideea existenţei unui „mit fondator” românesc, bazat pe figura împăratului roman Traian, cuceritor al Daciei.

Iar şi iar despre pocăinţă

pr. Constantin STURZU

Iar şi iar despre pocăinţă

Pocăinţă nu se poate face decât în timp. Când se termină timpul, omul nepocăit "se încremeneşte în moleşeala sufletului şi în nesimţire". Există şi atunci un soi de pocăinţă, dar "pocăinţa lui de acolo este un regret pentru viaţa lui greşit trăită, dar unit cu neputinţa de a se mişca din ea" (Părintele Dumitru Stăniloae). 

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Aurelian-Petruș PLOPEANU

Cum a devenit Europa un model civilizaţional?

Ideile vehiculate în rubrica de azi, aparţinând marelui filozof francez Rémi Brague (1947-), deşi par străine de tărâmul economiei, au un rol important în înţelegerea modului cum s-au născut şi consolidat valorile şi instituţiile occidentale care caracterizează azi o naţiune civilizată, inclusiv sub raport economic.

pulspulspuls

Un deştept Grămadă

Un deştept Grămadă

Până mai ieri, indiferent de guvern, PSD sau PNL, fostul dipotat local PMP Grămadă avea numai cuvinte de laudă despre orice ministru al Sănătăţii.

Caricatura zilei

Cu telefonu pe trecere

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.