Cum decurg alegerile la UAIC pentru alegerea rectorului. La ora 14, s-a votat în proporție de 60,1% - UPDATE
UPDATE (22:52): Tudorel Toader: “La final de mandat de Rector al UAIC! Stimati colegi, Sunt on (...)
citeste totmarti, 19.03.2024
Mihai Chirica, în cadrul dezbaterii cu asociaţiile care cereau suspendarea: „Dacă găsim lucruri corijibile de substanţă, intervenim împreună şi, eventual, modificăm”. Ce argumente au reprezentanţi ai societăţii civile pentru a suspenda licitaţia de proiectare?
Licitaţia de proiectare a pasajelor supraterane din Podu Roş îşi urmează cursul firesc spre contractare. Aceasta este una dintre concluziile unei dezbateri online care a avut loc zilele trecute pe tema oportunităţii construirii celor două pasaje. Suspendarea licitaţiei în curs era una dintre solicitările societăţii civile, organizatorul dezbaterii fiind Alianţa pentru Promovarea Transportului Alternativ (APTA). „Nu există o fundamentare legală pentru care să suspenzi o procedură publică de achiziţie, cel puţin în acest moment. Dar, vă promit că voi contacta personal APTA, şi ne aşezăm la masă, cu toate documentele pe care le avem, analizăm împreună, dacă găsim, să spunem, lucruri corijibile de substanţă, intervenim împreună şi, eventual, modificăm şi în tema de proiectare, dar, deocamdată este singurul răspuns pe care pot să îl dau”, a declarat primarul Mihai Chirica, în cadrul dezbaterii.
Edilul-şef al Iaşului a susţinut oportunitatea construirii celor două pasaje în special prin faptul că acest proiect rezolvă o „zonă de conflict” de trafic în intersecţia Podu Roş. Potrivit acestuia, mijloacele de transport şi şoferii care vor tranzita intersecţia dinspre Nicolina sau Bucium-Socola spre Centru şi retur o vor putea face în condiţii mai bune, în contextul în care traficul de pe splaiuri va fi preluat de pasajele supraterane. În schimb, experţi în mobilitate urbană care au participat la dezbatere au subliniat că construirea celor două pasaje va induce şi mai mult trafic. Aceştia au subliniat că astfel de pasaje reprezentau o soluţie acum câteva zeci de ani, trendul actual în Europa fiind adoptarea de alte soluţii în favoarea transportului alternativ în detrimentul maşinii. În acelaşi timp, există riscul supraaglomerării intersecţiilor de după Podu Roş, zona Podului de Piatră fiind văzut ca principalul „punct fierbinte” din acest punct de vedere.
O altă problemă ridicată de societatea civilă a vizat faptul că potenţialul ca zona Bahluiului să devină loc de agrement va scădea semnificativ odată cu implementarea proiectului pasajelor. În schimb, primarul a susţinut că iniţiativa transformării zonei Bahluiului ca loc de promenadă rămâne în picioare şi a declarat că, recent, proiectul a primit şi avizul de mediu. Nu în ultimul rând, un alt aspect abordat de societatea civilă a făcut referire la oportunitatea finanţării proiectului pasajelor din fonduri europene în detrimentul altor iniţiative care ar putea favoriza un transport alternativ. Investiţia pentru construirea a două pasaje supraterane în Podu Roş a fost estimată la 70 milioane lei. Deocamdată, Primăria are în desfăşurare licitaţia de proiectare a lucrărilor, ofertele companiilor interesate fiind aşteptate la începutul lunii decembrie.
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate
Ce relații comerciale mai are Iașul cu Rusia. S-a redus diferența dintre importuri și exporturi
Pasionații de programare și hardware se pot înscrie la concursul național iTEC
Fiscul vrea să-i scoată la mezat bunurile unei femei care a avut un atelier de confecții
Peisagiștii evită să participe la o licitație a Primăriei pentru finalizarea unor „părculețe”
FOTBAL Leo, trezeşte-te, că nenoroceşti fotbalul ieşean! Cine-i arată lui Grozavu bârna din ochi?
Lista celor 10 finaliști pentru Premiul Național pentru Proză „Ziarul de Iași” 2024
In memoriam Paulică Răileanu, un reputat profesor al Politehnicii ieșene
Lista școlilor unde pot începe lucrări: Primăria a semnat opt contracte
Bosch va monta pe tramvaiele din Iași sisteme „inteligente” pentru evitarea accidentelor
O tânără din Iaşi, designer pentru celebrul brand adidas. A absolvit London College of Fashion
Proiectul A8 a ajuns „bătaia de joc a Guvernului Ciolacu/Ciucă”
O hoaţă a atacat o femeie chiar dacă era însoţită de un bărbat
NATO, confruntarea Vestului cu Rusia, ambițiile lui Klaus Iohannis
„D-ale noastre, ale studenţilor”. Tableta de duminică: astăzi, despre „gen”, „deci” şi „fără deci”!
VIDEO Dronele ucrainene au pătruns 1.000 de km în Rusia și au aruncat în aer două rafinării
VIDEO Un român este cel care a dat ”voce” deșertului Arrakis în superproducția Dune 2. Cine este
Duelul reftorilor sau cum reftorul Tudorel a întins floreta iar reftorul Caşcaval i-a luat maul
VIDEO Explozie puternică la o rafinărie din Rusia lovită de drone ucrainene
Anual, la nivel mondial, 1 milion de persoane mor din cauza poluării atmosferice
VIDEO Meciul Alcaraz – Zverev de la Indian Wells, întrerupt din cauza unui roi de albine
Substanţă cancerigenă, descoperită în unele produse împotriva acneei
Băieții născuți din mame obeze au șanse mari să devină și ei supraponderali
Roşia Montană: aspecte mai puţin înţelese şi complexul resurselor
Tradiţie veche la partidoiul ieşean: cum l-au împins pe scări la vale Bogdăneii taman pe Măricel?
Alegeri la „Al. I. Cuza”: Prof. Codrin Liviu Cuţitaru - NU VĂ FIE FRICĂ, TUDORICĂ PICĂ!
Cosmin PAȘCAAlianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin? |
Briscan ZARABunici obraznici |
Cristina DANILOVNoi, femeile |
Nichita DANILOVÎntre artă şi credinţă |