Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani vor plăti un impozit mai mare. Taxa ar putea ajunge și la 900 de lei pe an
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani vor plăti un impozit mai mare. Taxa ar putea ajunge și la 900 de lei pe an

GALERIE
masini vechi, taxe, poluare
  • masini vechi, taxe, poluare
- +

Cei care au maşini mai vechi de 15 ani au toate şansele să plătească un impozit mai mare. Valoarea acestuia va fi stabilită de primarii şi ar putea ajunge şi la 900 de lei pe an, potrivit stirileprotv

Pe de altă parte, autorităţile au în plan să îi ajute pe oamenii fără posibilităţi financiare să îşi schimbe maşinile vechi. Se discută despre aproximativ 3 mii de euro. Măsurile sunt discutate la nivelul Guvernului, pentru a descuraja importul de maşini la mâna a doua.

În România sunt în total 8 milioane de mașini. 4 din zece mașini au mai mult de 17 ani, spune ministerul mediului. Adică este un parc auto extrem de bătrân. Pentru Comparaţie media vârstei unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei mașini din Uniunea Europeană.

Parcul auto a îmbătrânit accelerat după ce România a scos orice formă de descurajare a importurilor de autoturisme vechi, spune ministrul mediului. Barna Tanczos susţine că Uniunea Europeană este în pragul unei revoluţii auto, pe care românii nu o conştientizează.

Din 2035, Comisia Europeană îşi propune ca toate modelele vândute de dealerii auto în Uniune, inclusiv în România, să fie electrice, fără emisii de carbon. Până atunci, ţara noastră trebuie să rezolve problema gravă a rablelor de pe străzi şi să reducă poluarea.

La nivelul coaliţiei de guvernare se discută un pachet de măsuri prin care românii cu venituri mici, proprietari de rable, să fie ajutaţi să-şi cumpere maşini mai puţin poluante. Pe de altă parte, cei care au bani - ar urma să fie descurajaţi să-şi folosească maşinile vechi.

Surse apropiate negocierilor din Coaliţie spun că una dintre variantele discutate prevede ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetăţenii vulnerabili să-şi schimbe maşinile vechi şi poluante cu unele noi, mai puţin poluante.

Cei cu venituri mici ar putea primi până la 3000 de euro. Prin programul Rabla primesc 1500 de euro, dacă îşi cumpără o maşină pe motorină sau benzină.

Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc.

Se pregăteşte însă şi o măsură de descurajare. Ar urma să fie modificat codul Fiscal, astfel încât primăriile să aibă dreptul să impună impozite mari pentru maşinile vechi. De pildă, proprietarul unei maşini de peste 15 ani ar putea să plătească un impozit de cel puţin 900 de lei.

De asemenea, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în statele membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele. Ca să intre în vigoare, ideea trebuie aprobată şi de Parlamentul Uniunii Europene.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Ce câştigă un profesor

Ioan Alexandru TOFAN

Ce câştigă un profesor

Oricum ar fi, lapte şi miere nu curg în pădurea despre care vorbesc. Dacă ea adăposteşte cumva vreo comoară, ea este aceea a frumuseţii lecturii, a pasiunii de a scrie şi a descoperirilor făcute împreună cu studenţii. Nu e puţin lucru, ba chiar aş spune că e suficient pentru a fi fericit. Dar într-o lume care preţuieşte mai ales câştigul financiar, nu e mare scofală.

Filmuletul zilei

opinii

Maestrul jocului

Codrin Liviu CUȚITARU

Maestrul jocului

Metafora „jocului” constituie nucleul „ideologic” al textului, sugerând abstracţiunea absolută, voluptatea fiinţării în raţiunea pură, nealterată de vreo „impuritate” emoţională ori instinctuală. Jucătorii lui Hesse aspiră la o stare intelectuală supremă, lipsită de orice constrângere existenţială.

Unirea şi Piaţa

George ŢURCĂNAŞU

Unirea şi Piaţa

24 ianuarie e o zi ce trebuie sărbătorită! Însă, nu doar antrenându-ne în Hora Unirii. 24 Ianuarie 1859 e o discontinuitate majoră în evoluţia noastră teritorială şi identitară, un eveniment marcant, fără îndoială, dar unul ce a avut un dublu efect. 

„Ultima tuşă”

Nicolae TURTUREANU

„Ultima tuşă”

Sub acest nou generic, reiau câteva secvenţe din receptările mele, în timp (şi în acest spaţiu), a celui care a fost pictorul, scriitorul, omul şi, peste toate, prietenul Val Gheorghiu.

pulspulspuls

Întâlnire secretă la o cabană din pădure, pentru împărţit ciolanul de la Iaşi

Întâlnire secretă la o cabană din pădure, pentru împărţit ciolanul de la Iaşi

Iacătă, stimaţi telespectatori, că abia azi s-a auzit, prin presa din zona cu pricina, despre una bucată întâlnire ultrasecretă a mai multor şefi pesedişti din Moldova, acum câteva zile, întâlnire la care cică s-ar fi pus pe masă posturile care ar reveni PSD în zonă, şi care să fie împărţite frăţeşte, doar la participanţi. 

Caricatura zilei

Auto-sanie

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X