Propuneri de la ieșeni pentru fluidizarea traficului în Nicolina: parcări supraetajate printre blocuri, căi suspendate pentru tramvaie și autobuze
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
Oala cu Gust
anunturi

Propuneri de la ieșeni pentru fluidizarea traficului în Nicolina: parcări supraetajate printre blocuri, căi suspendate pentru tramvaie și autobuze

GALERIE
traffic nicolina
  • traffic nicolina
- +

Traficul de coșmar din zona Nicolina, în care șoferii pierd ore bune pentru a tranzita zona, nu pare să aibă o soluție rapidă. Ultima ipoteză avansată de autorități este crearea unei benzi unice pentru mijloacele de transport în comun  din CUG până în Podu Roș. Măsura pare să îi nemulțumească pe șoferi care susțin că prin această modificare rutieră nu s-ar obține decât o aglomerare și mai mare prin reducerea celor trei benzi de circulație la două. Dorin Filipovici a venit cu câteva idei pe care le-a publicat pe Facebook: contruirea unor parcări supraetajate printre blocuri și pasarele pentru tramvaie și autobuze.

”Bulevardele sunt asemenea unor fluvii care coletează debitul râurilor adiacente, iar dacă nu se iau măsuri pragmatice și bine gândite de REZOLVARE  a problemei colectării unui debit mai mare decât cel pe care-l pot susține în mod real, atunci în loc să faci bine cu siguranță vei ajunge ca tu autoritate locală să generezi probleme și mai mari față de cele inițiale. Așa s-a întâmplat și în municipiul Iași, în zona Nicolina, unde traficul rutier era de mult timp foarte mare datorită dezvoltării imobiliare atât a zonei CUG- Nicolina, cât și a zonelor adiacente acesteia, iar prin stabilirea unei benzi doar pentru mijloacele de transport în comun s-a reușit de fapt să se ștranguleze traficul de la 3 la 2 benzi în condițiile unui "debit" rutier cu mult peste cel pe care-l putea susține Șoseaua Nicolina. Prelungirea acestei benzi până în CUG nu va rezolva problema și va duce la blocarea întregii șosele deoarece nu se poate ca la toate intersecțiile să se dea obligatoriu doar pentru virajele la dreapta și interzicerea celor la stânga și a tranzitării bulevardului de către mașinile care circulă înainte pe străduțele adiacente. Altfel spus, chiar dacă se va stabili o bandă doar pentru mijloacele de transport în comun de la CUG și până în Podu Roș și pe viitor acestea vor rămâne blocate în intersecții.
Ce soluții ar fi pentru o rezolvare reală a traficului rutier ieșean ?
În opinia mea doar dezvoltarea infrastructurii rutiere (inclusiv aceea folosită de către mijloacelor de transport în comun) și realizarea de parcări pentru masinile ieșenilor pentru a se evita parcarea pe bulevarde, însă aici apare problema lipsei spațiilor/parcelelor de teren, ceea ce nu prea permite o astfel de dezvoltare pe orizontală.
Deci soluțiile ar fi: realizarea de parcări supraetajate și a unei infrastructuri rutiere pe VERTICALĂ (în jos, în subteran, de genul metroului și prin construirea de pasaje sau/și în sus prin construirea de pasarele și căi suspendate de genul tramvaielor suspendate).
În mod concret, ar fi indicat ca parcările dintre blocuri să fie reamenajate (a ce citi construite) pe verticală, pe mai multe etaje, astfel încât, spre exemplu, o parcare de 50 de mașini să poată prelua 200 de autoturisme. Totodată, bulevardele să rămână pentru traficul auto (inclusiv pentru traficul greu), iar pe verticală (subteran sau suspendat) să se construiască infrastructura pentru mijloacele de transport în comun (tramvaie, autobuze electrice etc) și, nu în ultimul rând, să se construiască pasaje subterane și pasarele peste bulevarde pentru pietoni astfel încât arterele mari să nu mai aibă treceri de pietoni.”, a scris Dorin Filipovici.

Întreaga postare poate fi citită pe pagina lui de Facebook 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Armistiţiu ca să ce?

Cosmin PAȘCA

Armistiţiu ca să ce?

Propunerea unui armistiţiu este un semn de disperare din partea PNL. Un indiciu în plus că Iohannis şi Cîţu au aruncat ţara într-o criză politică fără să aibă un plan B, că baronii liberali joacă de două luni la cacealma, improvizează soluţii ca să câştige timp şi să se agaţe de putere.

Filmuletul zilei

opinii

O poveste (nebună) victoriană

Codrin Liviu CUȚITARU

O poveste (nebună) victoriană

Scriitorii sunt, din ce în ce mai mult, „regizorii” unor filme cu intrigi şocante, derulate, dinamic, în imagini pe hârtie, imagini creionate prin complicitate cu abilităţile onirice ale „consumatorului”, adică ale cititorului însuşi. Intervalul epic a ajuns spaţiul de desfăşurare a unor blitzkrieg-uri devastatoare cu imaginaţia celui de dincolo de fila cărţii.

Arta surâsului

Nicolae TURTUREANU

Arta surâsului

Această încercare de portret, săvârşită de mine în urmă cu cinci ani, şi reluată aici şi-acum, s-a vrut o punere în lumină a Vioricăi S. Constantinescu (27 mai 1943 - 22 oct. 2021). Pentru că Viorica însăşi emana lumină. Asta nu-i o metaforă (răsuflată), ci chiar modul de-a fi al unei fiinţe empatice, solare, exclamative şi interogative cât să nu tulbure „corola de minuni a lumii” celuilalt. A acceptat spontan să colaboreze la „Cronica veche”, bucurându-ne paginile cu traducţiuni şi comentarii „din lumi ce vorbeau în versuri”. Într-o vară şi într-o doară, mi-a spus (telefonic) că are o casă cu grădină, la Agapia, se duce să se odihnească în raiul acela. Îmi place să cred că-i tot acolo.

Instabilitatea politică şi performanţa economică

Alin ANDRIEȘ

Instabilitatea politică şi performanţa economică

Instabilitatea politică este considerată de economişti un factor care afectează negativ economia. Instabilitatea politică este definită în studiile economice ca fiind probabilitatea ca un guvern să fie demis şi înlocuit cu un alt guvern din cauza conflictelor sau a competiţiei vehemente dintre diferiţi politicieni sau partide politice.

pulspulspuls

Tot despre mâini înfinpe-n gât la partidoi: ce are nea Măricel şi n-are nea Vasile?

Tot despre mâini înfinpe-n gât la partidoi: ce are nea Măricel şi n-are nea Vasile?

Stăteam aseară la filosofat câte-n lună şi-n stele cu amicul Archibald Tănase, om cu doftorat magna cu lăute în sforăraie politică de Bahlui, iar la un moment dat, de la Prolegomenele lui Kant şi Zarathustra lui Nietzsche, am început a analiza, în context, şi oareşce psihologie socială legată de feţele unora sau altora de prin politichia locală. 

Caricatura zilei

Mall

Editia PDF

Bancul zilei

Cercetatorii ardeleni au descoperit ca oricâta mâncare le-ai da musafirilor, tot se îmbata.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Ar trebui închise școlile dacă se trece de 6 la mie?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.