Protecția Consumatorilor vine cu măsuri anti-shrinkflation, fenomenul prin care producătorii reduc gramajele și mențin prețurile

miercuri, 04 septembrie 2024, 14:36
1 MIN
 Protecția Consumatorilor vine cu măsuri anti-shrinkflation, fenomenul prin care producătorii reduc gramajele și mențin prețurile

Protecția Consumatorilor a finalizat un ordin prin care pregătește măsuri anti-shrinkflation, fenomenul prin care producătorii reduc gramajele produselor dar le mențin prețurile.

„Este gata și ordinul președintelui ANPC de stopare a fenomenului prin care comercianții scad gramajul produselor, dar lasă prețurile la fel. Aceasta formă de înșelăciune împotriva consumatorilor se încheie! Finalizăm azi procedura de consultare la nivel european și cel târziu luni putem avea actul publicat în Monitorul Oficial: producătorii trebuie să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, iar prețul produsului este neschimbat. Și aplicăm sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații!”, a declarat premierul Marcel Ciolacu, în deschiderea ședinței de Guvern.

Model francez

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat încă din luna mai modelul de informare pe care retailerii trebuie să îl afișeze în dreptul unui produs afectat de „shrinkflation”, adică pentru care cantitatea a fost redusă, dar prețul a fost menținut.

Economedia

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii