anunturi
grandchef
mineralia
Bolta rece
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional

duminica, 03.07.2022

Protest inedit al stewardeselor la Roma. S-au dezbrăcat în centrul oraşului

GALERIE
protest roma
  • protest roma
- +

Zeci de foste stewardese ale fostei companii aeriene Alitalia și-au dat jos uniformele miercuri în centrul Romei pentru a protesta față de măsurile anunțate de autoritățile italiene, potrivit Euronews.

 

Compania de transport aerian Alitalia și-a încheiat oficial existența joia trecută, pe data de 14 octombrie, odată cu efectuarea ultimului zbor pe ruta Calgliari- Roma, după 75 de ani de existență. Italia Trasporto Aereo (ITA), o nouă companie aeriană creată de autoritățile de la Roma pentru a înlocui Alitalia, a început zborurile în ziua următoare.

ITA a cumpărat brandul Alitalia însă a preluat doar 3.000 din cei 10.000 de angajați ai săi, motiv care a stârnit nemulțumiri în rândul angajaților disponibilizați.

Sindicatele italiene afirmă că salariile oferite de ITA sunt semnificativ mai scăzute decât cele ale fostei companii aeriene Alitalia și au cerut guvernului italian condus de Mario Draghi să extindă ajutorul de șomaj la 5 ani.

„Ne-au jupuit. Astăzi, sau mai bine spus pe 15 octombrie, ne-au luat pielea de pe noi. A ne lua uniforma înseamnă a ne lua totul. Pentru noi această uniformă ne reprezintă în lume și am purtat-o mereu cu mare mândrie”, au declarat fostele însoțitoare de zbor, care au lucrat mulți ani pentru compania aeriană națională a Italiei.

50 de femei s-au aliniat într-o piață din centrul Romei. Și-au dat uniformele jos și și-au șters machiajul. Gesturi simbolice prin care spun că au vrut să arate impactul devastator pe care l-a avut desființarea companiei aeriene Alitalia, notează ABC News.

„Suntem aici pentru a ne exprima în primul rând durerea, dar și solidaritatea față de toți colegii noștri, și cei care au fost primiți de ITA și care au fost obligați să semneze un contract umilitor”, a declarat o însoțitoare de zbor pentru ziarul italian Corriere della Sera.

De altfel, în ultimele săptămâni au avut loc mai multe proteste, organizate de foști angajați, față de felul în care au gestionat autoritățile desființarea companiei Alitalia.

„Este păcat, n-am cuvinte. Poate sună dramatic, dar așa stau lucrurile. Mai mult, această nouă companie este o dezamăgire, nu are nicio legătură cu Alitalia, cu banii publici. Suntem siguri, așa cum de altfel spun și specialiștii, acestă nouă companie se va închide și ea curând. Aspura acestui lucru vrem să atragem atenția azi, aici”, a declarat un reprezentant sindical.

Alegerea tradițională a papilor și a elitei politice italiene, Alitalia a fost condusă în ultimii 4 ani de administratori numiți de stat, în încercarea de a evita lichidarea. Fondată în 1946, compania a trecut prin numeroase restructurări, iar Guvernul italian a cheltuit pentru salvarea sa de la faliment peste 8 miliarde de euro în ultimii trei ani, subliniază Business Insider.

După ce a încercat să vândă Alitalia investitorilor privați, guvernul de la Roma s-a văzut neputincios în fața consecințelor pandemiei de COVID-19 și a decis să creeze Italia Trasporto Aereo (ITA) din cenușa Alitaliei.

Noul transportator, în care guvernul va investi 1,35 miliarde de euro în următorii trei ani, va începe cu o flotă de 52 de avioane și 2.800 de angajați, comparativ cu cele 110 avioane și cei 10.000 de salariați cât avea Alitalia. Deținută de Ministerul Italian al Finanțelor, cu o listă de datorii ștearsă, plus o finanțare de repornire de 700 de milioane de euro, ITA, noua companie aeriană din Roma intenționează să mărească flota la 78 de avioane până la sfârșitul anului 2022 și 105 avioane până în 2025.

În cadrul acordului negociat cu Comisia Europeană, trebuie să existe o discontinuitate clară între Alitalia și succesorul său, iar noul transportator trebuie să fie profitabil până la sfârșitul anului 2025. Dar viitoarul noului transportator aerian italian lasă un semn de întrebare asupra viitorului a peste 7.000 de lucrători care au fost deja disponibilizați.

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Efectul mediatic David Popovici

Nicolae GRECU

Efectul mediatic David Popovici

Banii, decoraţiile şi capra vecinilor sunt subiectele la modă după performanţa tânărului înotător.

opinii

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (V)

Eugen MUNTEANU

Curentul latinist şi configurarea conştiinţei identitare româneşti moderne (V)

În ultimul foileton al seriei, autorul sintetizează efectele acţiunii curentului latinist din Transilvania asupra configurării conştiinţei identitare româneşti, în special în chestiunile de fixare a normelor limbii literare şi ale ortografiei româneşti moderne.

Crize, amăgiri şi limpeziri

pr. Constantin STURZU

Crize, amăgiri şi limpeziri

Între cei 12 ucenici mai apropiaţi, Mântuitorul a ales şi pe doi care aveau să comită acte de trădare cumplite: este vorba despre Iuda, cel care L-a vândut, şi despre Petru (Chefa), cel care s-a lepădat de trei ori de El, în mod public. Nu ştia Domnul pe cine alege? 

Marele plan urbanistic zonal

arh. Ionel OANCEA

Marele plan urbanistic zonal

Urbanismul este un instrument de planificare spaţială în scopul armonizării funcţiunilor vitale ale oraşului astfel încât forma, imaginea de ansamblu, să povestească despre frumuseţea comunităţii. Ideile urbanistice s-au născut o dată cu locuirea. Astăzi oraşul este un organism atât de complex, de sensibil, încât urbanismul ca disciplină de sinteză trebuie să fie o activitate permanentă, altfel apar fracturile, sincopele în evoluţia spaţiului cu efecte similare bolilor greu vindecabile.

pulspulspuls

Semnificaţii şi coincidenţe stranii legate de disputa mitropoliilor actuale şi viitoare

Semnificaţii şi coincidenţe stranii legate de disputa mitropoliilor actuale şi viitoare

Pentru că ieri am auzit că ne-au cam probozit olecuţă, amical, unele feţe bisericeşti din zona mitropoliei, pe motiv că n-ar fi Fluturelul bocovinean pe atât de isteţ şi influent pe cât ar vrea să pară în lumea asta preoţească, şi că elucubraţiunile alea ale lui cu mitropolie la Suceava n-ar trebui luate prea în serios, ei bine, pentru asta am zis că musai să mai venim cu ceva amănunte pe care unii prelaţi de la Iaşi, fie cu iertare, par a nu le fi sesizat. 

Caricatura zilei

Retragere din Insula Serpilor

Editia PDF

Bancul zilei

Doctorul, panicat de o spargere de teava, suna repede instalatorul: -Hai, te rog, urgent, toata pivnita e inundata din cauza un (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.