anunturi
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

Răzvan Timofciuc, consilier local USR-PLUS: Reguli clare în urbanism: întâi utilitățile, strada și trotuarul, apoi blocul! (P)

GALERIE
DSC06169
  • DSC06169
- +

Consilierul local USR-PLUS Răzvan Timofciuc propune un regulament pe care dezvoltatorii imobiliari trebuie să îl respecte atunci când îşi pregătesc Planurile Urbanistice Zonale şi depun dosarele în vederea obţinerii autorizaţiei de construire. Practic, prin acest regulament se impun condiţii și constrângeri ce vizează infrastructura rutieră, educaţională, de transport sau de agrement.

Străzile vor fi construite de dezvoltatori

Potrivit proiectului de CL, ”autorizarea executării construcţiilor indiferent de destinaţia acestora este permisă numai dacă există posibilităţi de acces la străzile sau drumurile publice, dar şi numai dacă se asigură accese pietonale, potrivit importanței şi destinaţiei construcţiei”.

De asemenea, în noua hotărâre de Consiliu Local se prevede că terenurile aferente străzilor se vor dezmembra şi/sau alipi, după caz, vor fi înscrise şi intabulate în Cartea Funciară cu destinaţia de străzi sau drumuri. ”Pentru străzile sau drumurile având regim juridic privat al persoanelor fizice sau juridice se vor înscrie în carte funciară cu următoarele servituţi: «servitute de trecere cu piciorul», «servitute de trecere cu mijloace de transport», «servitute pentru reţele edilitare subterane sau supraterane», după caz”, se arată în textul actului normativ.

De asemenea, proiectul mai prevede ca drumurile care urmează să fie trecute în domeniul public al municipiului Iași să respecte mai multe condiţii și că vor fi  înscrise şi intabulate în Cartea Funciară cu destinaţia de străzi, iar proprietarii vor obţine autorizaţia de construire pentru amenajarea acestora.

Străzile vor fi construite de către investitori cu respectarea autorizaţiilor de construire emise de Primăria municipiului Iași. Străzile, la nivel de îmbrăcăminte semipermanentă şi organizarea de şantier aferente investiţiei, vor fi realizate înainte de începerea lucrărilor de construire a clădirilor din zonă. La lucrările de construire a străzilor, inclusiv, la fazele determinante, va participa şi un reprezentant din cadrul compartimentului de profil al Primăriei Municipiului Iași”, se mai arată în noul regulament. După finalizarea lucrărilor, străzile realizate vor fi preluate în domeniul public al Municipiului Iași, în condiţiile legale în vigoare. De asemenea, investitorii vor trebui să pună la dispoziţia Primăriei, cu titlu gratuit, documentaţiile pentru obţinerea autorizaţiei de construire, inclusiv Proiectul tehnic şi cartea tehnică.

Tot în ceea ce priveşte infrastructura rutieră în textul hotărârii se menţionează că drumurile se vor realiza conform categoriilor prevăzute în documentaţiile de urbanism aprobate în consiliul local.

 Inspectorii Primăriei şi reţeliştii vor putea verifica oricând şantierele

În ceea ce priveşte utilităţile publice, acestea trebuie realizate în condiţiile legale în vigoare, inclusiv în ceea ce priveşte contorizarea individuală a acestora.

În momentul în care se realizează lucrările la utilităţi, dezvoltatorii imobiliari vor trebui să permită accesul pe şantier a reprezentantului Primăriei Municipiului Iași, şi, respectiv, a deţinătorilor de reţele de utilităţi.

Conform noului regulament, dezvoltatorii imobiliari vor trebui să stabilească exact terenurile pe care se vor construi unităţile de învăţământ, unităţile medicale, dar şi parcelele pe care urmează a se amenaja spaţiile verzi (inclusiv cele de pe marginea drumurilor sau de pe sensul de separare a sensurilor de deplasare) sau pe cele necesare amenajării platformelor de gunoi îngropate. Totodată, investitorii vor trebui să precizeze unde vor fi parcările, dar şi să stabilească posibile trasee pentru mijloacele de transport în comun, staţiile şi refugiile pentru călători. Din documentaţia realizată de dezvoltatori nu vor trebui să lipsească pistele pentru biciclişti, spaţiile pentru separarea fluxurilor de trafic. Totodată, în noile ansambluri rezidenţiale vor trebui realizate şi amenajări pentru persoanele cu dizabilităţi, căi de acces pentru evacuare şi intervenţii, dar vor trebui proiectate punctele în care se vor amplasa hidranţi şi sistemul de iluminat public. 

Pentru documentaţiile de urbanism aprobate până la data intrării în vigoare a prezentei, certificatele de atestare a edificării sau extinderii clădirilor, vor avea la baza emiterii inclusiv recepţia drumurilor sau străzilor pe care se face accesul la amplasament, conform documentaţiei de urbanism aprobate”, se mai arată în actul normativ.

Studiu de trafic pentru proiectele imobiliare mari

În cazul imobilelor care vor genera o densitate mare a populatiei este obligatoriu a se intocmi un studiu de trafic care sa prevada implicatiile asupra traficului rutier si pietonal, iar solutia de amenajare a accesului la drumul public al locuitorilor unui viitor  imobil cu locuinte colective se va corela cu cele de la alte obiective avizate in zona sau care sunt in curs de avizare.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II)

Alexandru LĂZESCU

Cum trebuie citite demersurile d-lui Macron de modificare a Tratatului UE (II)

Într-un fel chiar şi Eurovisionul a arătat de ce mulţi europeni, mai ales cei din grupul nordic şi de pe flancul estic, nu au deloc încredere că o Europă suverană sub comandă franco-germană, decuplată de „anglo-saxoni”, le-ar putea asigura securitatea.

opinii

Cântăreţul cântăreţilor

Briscan ZARA

Cântăreţul cântăreţilor

Era o situaţie aproape incredibilă. E ca şi cum ai accepta la un concert de operă pe cineva care nu are voce decât de cântat sub duş, doar că să primească şi acela un salariu, din milă, din compasiune sau vreun interes. De fapt nu cred că exagerez dacă zic că în asta constau de fapt eşecurile pe bandă rulantă din toate domeniile de activitate din această ţară: lipsa de profesionalism a oamenilor.

Te văd abătut, nu ai vrea să vorbim despre asta?

Cristina DANILOV

Te văd abătut, nu ai vrea să vorbim despre asta?

Avem o provocare imensă, tocmai conștientizăm că sinuciderea există, că este o situație care necesită intervenție urgentă, că depășește situația în care cineva vrea doar să atragă atenția. Am auzit pe cineva spunând „Hai să vorbim despre sinucidere ca să nu mai vorbim despre sinucideri”, așa că va trebui, că ne place sau nu, să vorbim despre asta.

Preşedintele îngrijorării noastre

Mihai DORIN

Preşedintele îngrijorării noastre

Trăim vremuri grele, războiul e la fruntarii, starea de sărăcie şi depresie a populaţiei se adânceşte, iar ca un blestem cu repetiţie, clasa politică a coborât la cel mai de jos nivel de competenţă din toată istoria noastră post-decembristă. 

pulspulspuls

Iată un pasaj care trebuie citit cu mare atenţie şi cu băgare de seamă

Iată un pasaj care trebuie citit cu mare atenţie şi cu băgare de seamă

Stimaţi ieşeni, vă oferim pe astăzi un pasaj, unul mic dar tare interesant, din rechizitoriul care a dus la condamnarea la 10 ani a fostului premare de Bucureşti Sorin Oprescu. 

Caricatura zilei

Putkirnson

Editia PDF

Bancul zilei

Doi rechini : - Ce faci, ma? - Am fost bolnav... - Pai, ce-ai avut?  - Am mâncat un general rus si o saptamân (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X