Reacţii de management la inovaţiile tehnologice
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Pastila de management

Reacţii de management la inovaţiile tehnologice

GALERIE
Schipor Dan-consultant management
  • Schipor Dan-consultant management
- +

În ultimul timp inovaţiile tehnologice reprezintă un factor care a influenţat vizibil evoluţiile unor pieţe. Cele mai vizibile schimbări generate de inovaţiile tehnologice se observă în piaţa aparatelor de fotografiat unde compania leader de piaţă a dispărut datorită faptului că nu s-a adaptat schimbărilor tehnologice, în piaţa de telefoane mobile unde s-a produs o schimbare bruscă de leader sau în piaţa presei în care presa tiparită tinde să devină o nişă, marea majoritate a informaţiilor scrise ducându-se în on-line.

Analizând aceste exemple şi constatând efectul lor în piaţă, întrebarea este ce ar putea sau ar fi putut face managementul unor companii care se confruntă cu astfel de situaţii pentru a continua să aibă un model de afaceri sustenabil.

În primul rând, aş spune că aceste companii au ajuns în situaţiile prezentate datorită unei deficienţe de management strategic. Previzionarea este una din funcţiile de bază ale managementului. Dacă aceste companii nu au putut previziona în mod corect în ce direcţie va merge piaţa şi cum inovaţiile tehnologice care existau în piaţă le va putea afecta modelul de afaceri este clar o deficienţă de management strategic.
Trecând însă peste momentul previzionării pe care multe organizaţii îl ratează, să zicem că ne aflăm într-o situaţie în care o inovaţie tehnologică promovată de un concurent deja acumulează cote mari de piaţă. Multe companii intră în luptă directă cu acel concurent şi încercă să se poziţioneze împotriva tehnologiei promovate de el negând beneficiile evidente aduse clienţilor. Făcând acest lucru compania înoată de fapt împotriva unui curent mult prea puternic care o va duce la vale. Adoptând această soluţie de management şi nesesizând că factorii de diferenţiere a unui concurent se transformă în curent de piaţă, compania îşi iroseste eforturile şi îşi erodează continuu resursele şi baza de clienţi. Ca şi în cazul înotului impotriva unui curent de apă, recomandabil ar fi să nu înoţi împotriva lui ci să accepţi că nu vei ajunge în locul în care ţi-ai propus şi să îţi resetezi aşteptările. Negarea curentului şi lupta cu el duce de cele mai multe ori la epuizare sau chiar dispariţie. Şi în management ca şi în viaţă o astfel de situaţie se transformă într-o luptă pentru supravieţuire şi nu una de maximizare a rezultatelor şi de aceea ar trebui în primul rând preîntâmpinată.
În cazul în care însă te afli într-o astfel de conjunctură, a te lăsa dus de curent, în termini de management înseamnă dobândirea cât mai rapidă a acelor competenţe tehnologice care să te ajute să înoţi în noile condiţii de piaţă. În caz contrar soluţia ar fi să nu dai piept cu acel curent şi să te retragi pe o insuliţă din mijlocul acestuia adică într-o nişă de piaţă care nu te va mai duce în poziţia de leader dar ţi-ar putea conserva profiturile.
Dacă însă decizi să te arunci în curent,  acţiunile corecte sunt din domeniul  managementului strategic: fie prin remodelarea totală a afacerii, fie prin atragerea de resurse umane excepţionale capabile să înţeleagă sau să îmbunătăţească chiar acele inovaţii, fie prin investiţii strategice de cumpărare a unor tehnologii similare, fie prin integrări  sau parteneriate strategice cu companii care să compenseze dezavantajele tehnologice existente.
O greşeală care se face în mod frecvent este aceea de a încerca rezolvarea unei astfel de probleme prin acţiuni de management operaţional: schimbare oferte, restructurare cheltuieli, schimbări ale unor manageri din managementul operaţional, etc. Astfel de măsuri sunt de natură să trateze efectele cum ar fi scăderea vânzărilor sau a profitului dar nu acţionează asupra cauzei reale: îndepărtarea de tendinţele pieţei şi ancorarea într-un model de afacere învechit. Prin urmare reacţia la o inovaţie tehnologică care afectează întreaga industrie nu poate pleca decât din management strategic şi de la remodelarea întregii afaceri pentru a se putea alinia la noile tendinţe. Cu cât întârzii mai mult acest moment şi încerci să aplici măsuri de management operaţional pe termen scurt cu atât efectele negative vor fi mai mari.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Spiritul critic se află în moarte clinică

Alexandru LĂZESCU

Spiritul critic se află în moarte clinică

Scepticismul, spiritul critic sunt în pragul extincţiei într-un peisaj în care conformismul, alinierea cuminte la abordările predominante ale momentului sunt în ascensiune rapidă.

Filmuletul zilei

opinii

Iaşul marilor Uniri în viziunea lui Victor Bejan

Nichita DANILOV

Iaşul marilor Uniri în viziunea lui Victor Bejan

Având o astfel de istorie în spate, cartea-album este document îmbibat cu dragoste faţă de Iaşi şi România, un imn închinat istorie dulcelui Târg, menit să echilibreze, prin atmosfera şi sentimentele pe care le degajă, acele atitudini şi acele cărţi ce privesc istoria noastră dintr-un unghi din ce în ce mai derizoriu.

Efecte şi reacţii

Dana ȚABREA

Efecte şi reacţii

Nu numai că „Jocul de-a măcelul” de Eugen Ionescu pare să anticipe reacţiile oamenilor pe timp de pandemie, dar cei de la Teatrul Studenţesc Thespis au avut inspirata idee de a realiza un spectacol. Până la urmă, e spectacolul vieţilor noastre de aproape un an de zile. Cine şi-ar fi imaginat că o viaţă comună, normală, aşa cum am avut până la izbucnirea pandemiei de Covid ar putea fi dezideratul vremurilor pe care le traversăm?

2+2=4 pastile media

Michael ASTNER

2+2=4 pastile media

Orice şedere a mea la ţară înseamnă şi un fel de cură mediatică de detelevizare, în sensul că timp de două-trei săptămâni ori chiar timp de două luni nu mă uit la televizor. Desigur, mă mai „dau” pe net, da. Dar în principiu legătura mea cu ţara se face prin intermediul radioului. Care radio merge non-stop cât îs în casă (inclusiv noaptea, când dorm), iar asta invariabil pe RRA. În principiu, pot s-o spun, sunt mulţumit de mixul oferit dintre ştiri şi muzică etc.

pulspulspuls

Pe senatoarea Baubau de la Iaşi ştim bine că o ştiţi. Dar pe mama ei?

Pe senatoarea Baubau de la Iaşi ştim bine că o ştiţi. Dar pe mama ei?

Câteva informaţii pe azi şi despre noii aleşi ai ieşenilor mai puţin cunoscuţi publicului în ce priveşte viaţa lor privată. 

Caricatura zilei

Cerere

Editia PDF

Bancul zilei

In Antarctica s-a inregistrat cea mai scazuta temperatura de pe glob: -93,2 grade ...prin urmare va propunem sa ne reami (...)

Parteneri

Alte ziare locale

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.