Zeci de maşini din Iaşi au fost vandalizate. Poliţişti în civil pândesc parcările. De ce sunt furate catalizatoarele?
De altfel, în ultimile zile, tot Iasul a auzit de patania unor ieseni din Alexandru care s-au (...)
citeste totvineri, 27.01.2023
Primăria a organizat marţi seara (15 martie) o primă dezbatere publică privind planul strategic care stabileşte direcţiile de dezvoltare a mobilităţii urbane în următorii 15 ani. Este vorba despre Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), document întocmit de către consorţiul de firme Search Corporation - PTV Group - TTK, la comanda Ministerului Dezvoltării.
Într-un text apărut în paginile Ziarul de Iaşi, (EXCLUSIV: PLAN URIAŞ DE TRAFIC ÎN IAŞI! Include străzi de tip „shared-space“), pe partea de transport au fost propuse următoarele variante:
- extinderea liniei de tramvai în vestul oraşului de pe bulevardul Dacia până la centrul comercial ERA, construcţie nouă corelată şi integrată cu realizarea unui drum nou de legătură şi a unui pasaj peste Bahlui (scenariul 3). Cei 3 km de cale de rulare şi amenajările aferent ar urma să coste 11,75 milioane euro.
- între str. Canta şi str. Strămoşilor este proiectat un pasaj rutier şi cu linie de tramvai, calea de rulare din Alexandru urmând a fi extinsă cu aproape 300 m pe str. Strămoşilor.
- amenajări sau reabilitări ale căilor de rulare a tramvaielor pe tronsoanele T. Vladimirescu (Bucşinescu - Calea Chişinăului), Pădurii (5 Drumuri - Tătăraşi), Ţuţora (Podu Roş - Calea Chişinăului), Virgil Săhleanu (Piaţa V. Săhleanu - Rond Ţuţora), Aurel Vlaicu şi Calea Dacilor (Vasile Lupu - Rond Dancu), şoseaua Naţională (Splai Bahlui Mal Drept - Podu Roş), Socola (Trei Fântâni - Podu Roş) sau în Bucium (Socola şi Calea Chişinăului - rond Baza 3).
O primă reacţie a venit din partea Asociaţia "Prietenii Tramvaiului" Iaşi:
"Pe partea de transport public documentul este lamentabil. Solutii aruncate cu furca fara a avea vreun real contact cu orasul.
Unificarea liniilor 3 si 6 este o mare prostie. Cele doua trasee deservesc zone diferite: Tramvaiele de pe 6 ajung pline in zona Garii si, majoritatea calatorilor coboara intre Piata Unirii si Targu Cucu. Vagoanele de pe 3 ajung la capat de linie, Gara, si pleaca incarcate spre Tatarasi si Dancu. Nu vad cum, cu actualul parc si personal de bord, RATP sa poate sustine o asemenea unificare.
De ce avem nevoie de conectarea rondurilor Canta si Dacia?
Linie de tramvai la Gara Socola, pe bune? Chiar cineva a gandit acest lucru? De troleibuz nu se mai aude nimic, ca tot ne batem cu caramida in piept ca sustinem transportul ecologic?
Redeschiderea tronsonului Podu Ros - Podu de Piatra, pe SOSEAUA NATIONALA??? Aceasta este traversata de o gramada de utilitati, precum sistem de canalizare, alimentare cu apa si energie termica. De ce sa nu pastram actualul amplasament si sa refacem legaturile din Podu Ros si sa infiintam doua racorduri dupa cum a propus Asociatia "Prietenii Tramvaiului" Iasi".
Reacţiile integrale, pe Asociaţia "Prietenii Tramvaiului" Iaşi
Cuvinte cheie: + transport iasi, prieteni tramvai reactii
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
A murit Attilio Labis. Fostul prim-balerin al Operei din Paris avea 86 de ani
Uriaşul imperiu al lui Gautam Adani, cel mai bogat om din Asia, se prăbuşeşte în urma unui scandal
Un magnat american dă două milioane de dolari pe an ca să întinerească
Drulă (USR): Politicile guvernului actual pun gaz pe focul inflaţiei
Şeful PSD: Nu vor exista impozite mai mari la capitalul românesc, la IMM-uri, la Horeca
Compania de asigurări Euroins, amendată de ASF în decembrie cu peste 300.000 de lei
Marcel Ciolacu: Să ştiţi că nici Marian Neacşu nu se duce la ANRE, nici Tudose la Energie
Putin vrea să revendice porţiuni uriaşe din fundul Oceanului Arctic
Fast-food închis temporar de către Protecţia Consumatorilor. Au fost găsite insecte vii şi moarte
Reuters: Franţa speră să câştige contracte militare profitabile în România
Primăria Comunei Miroslava a dat în folosință luna aceasta trei parcuri de joacă
Damascul a comis un atac cu clor la Duma, în 2018, stabileşte într-un raport OIAC
Analist economic: O inflaţie mai mică nu înseamnă o scădere a preţurilor
Serialul „Clanul” revine cu sezonul 2 la Pro TV şi pe Voyo din 19 februarie
Modificarea legilor Educaţiei, motiv de gâlceavă între PNL şi PSD
VIDEO - Pericol major pentru şoferi la intersecţia străzilor Gavriil Musicescu, Arcu şi Gându
Ziua Internațională de comemorare a victimelor Holocaustului (P)
UNTOLD, ales pentru a doua oară în top 10 cele mai mari festivaluri din lume
Proiect de ordin: Cursurile şcolare încep în 11 septembrie şi se încheie în 21 iunie
Românul criminal în serie. Ucidea cu ciocanul de șnițele. A jurat răzbunare la 80 de ani
Incendiu la locomotiva unui tren cu 22 de vagoane pline cu biocombustibil lichid
Unde investeşti în criză. „Refugiu” în imobiliare, aur şi economisire. Afacerile care aduc bani
O nouă tehnologie de terapie antiinflamatorie ce i-a entuziasmat pe toți specialiștii lumii MSK (P)
Un județ din România, pe locul 5 în lume la categoria cele mai ospitaliere zone turistice
Proces celular care poate duce la moartea sau regenerarea celulelor stem
Învățătoare bătută de mama unei eleve la o școală din municipiul Botoșani
E timpul să înveți engleza, limba de circulație internațională! (P)
25 de judeţe şi Bucureşti sub cod galben de ninsoare şi viscol până sâmbătă seara. Polei în Moldova
Ioan Alexandru TOFANOPENAI: despre viitorul luminos al şcolii |
Alexandru CĂLINESCUConservator? De ce nu… |
Neculai SEGHEDINIoT |
pr. Constantin STURZU„Dezumanizarea” femeii Canaanence |
Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.