Realitatea din spitale cosmetizata cu sondaje

miercuri, 07 noiembrie 2012, 21:28
2 MIN
 Realitatea din spitale cosmetizata cu sondaje

Asiguratii botosaneni sunt multumiti de serviciile medicale oferite. Cel putin aceasta este concluzia unui sondaj realizat de Casa de Asigurari de Sanatate (CAS) Botosani, in semestrul II, in ce priveste gradul de satisfactie al populatiei asigurate privind calitatea serviciilor medicale furnizate in  medicina de familie si unitati spitalicesti. Au fost testate 13 segmente ale populatiei asigurate, printre care persoane inscrise in listele medicilor de familie si pacienti internati la Spitalul Judetean de Urgenta Botosani. Testele au fost atasate foilor de internare din septembrie, pacientii fiind rugati sa le depuna la externare in cutii speciale. Cu toate acestea, nimeni nu are certitudinea ca acele chestionare au fost completate chiar de pacienti. Au fost colectate 437 chestionare, in studiu fiind luate in considerare primele 400. Dintre respondenti 372 au fost internati in spital.

In urma analizei rezultatelor, s-a constatat ca pacientii sunt informati asupra drepturilor si indatoririlor ce le revin in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, 98,75% din cei chestionati afirmand acest lucru. De asemenea, 58,75% dintre ei considera ca sistemul asigurarilor de sanatate le ofera serviciile medicale de care au nevoie, in timp ce 36,5% spun ca aceste servicii sunt oferite partial. 89,75% dintre asigurati spun ca beneficiaza de toata atentia si intelegerea din partea medicului de familie si doar 9% partial.

Bolnavii lauda cadrele medicale

Reprezentantii CAS au dorit sa afle de la asigurati de cate ori au fost programati pentru efectuarea investigatiilor de laborator in ultimul an. 221 de asigurati, adica 55,25% spun ca au beneficiat de aceste servicii o data pe an, in timp ce peste 95% sustin ca in ultimii doi ani nu au beneficiat de investigatii de inalta performanta.

Ceea ce este interesant de mentionat este faptul ca pacientii se declara multumiti de procedura de internare, 99,46% dintre acestia spunand ca li s-a acordat toata atentia de care au avut nevoie in spital. 74% au spus ca spitalul le-a asigurat medicamentele de care au avut nevoie, iar 22% au mentionat ca au cumparat o parte din medicamente.

Daca inainte pacientii erau nemultumiti de atitudinea personalului medical, acum nu mai putin de 97,84%, spun ca au beneficiat de intelegere si atentie din partea acestui personal si doar 1,61% sunt nemultumiti.

– Tudor CHIRIAC

tchiriac@monitorulbt.ro

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii