TEXT UMORISTIC

Reclama, sufletul alegerilor

marți, 05 noiembrie 2024, 07:00
3 MIN
 Reclama, sufletul alegerilor

A început campania electorală și în curând începe Postul Crăciunului; urmează o perioadă în care românii vor pendula între smerenia creștină și ciolaniada cretină. Pesemne că de aia a fost pusă campania în post, măcar parțial: să scape candidații de suduieli și gânduri necurate din partea alegătorilor! Fiind perioadă fertilă pentru cei aflați în vâltoarea evenimentelor (de pildă, pentru cei care se ocupă cu promovarea candidaților), stăm de vorbă cu directorul unei agenții de publicitate, băgată până la gât în campanie:

– Bună ziua! Cum se numește agenția dumneavoastră și cu ce se ocupă, mai exact?

– Agenția se numește Agenție și se ocupă mai exact cu ce se cere, că nu-s alegeri la fiecare chenzină ori lună, nici măcar anual. Cum să trăiești cu venituri din patru în patru ani?

– Mai exact, n-am înțeles ce vreți să spuneți.

– Vrea candidatul promovare? Suntem agenție de publicitate! Dacă dorește la mare, ne facem agenție turistică, dacă vrea casă, agenția devine imobiliară, dacă vrea stripteuze acasă, de un exemplu, ne facem agenție de impresariat artistic.

– Aha! Dar ați mai lucrat în publicitate?

– Am promovat recent niște pastile antidiaree și ne-au rămas idei de refolosit.

– Ați trecut ușor de la diaree la politică? Se potrivesc ideile?

– Și de la laxative se potrivesc, că politica tot prin stomac trece…

– Ce ați păstrat din campania anterioară și folosiți acum?

– Sloganuri. A fost „Dacă simți că nu mai poți să faci măcar un pas și că ai ajuns la capătul puterilor, ia o pastilă”; am înlocuit „ia o pastilă” cu „votează-l pe candidatul nostru!”, iar candidatul nostru a fost tare mulțumit.

– E campanie, dar începe postul; cum le îmbinați?

– Avem sloganuri pentru adversarii politici: „Noi ținem postul, voi țineți cu prostul”, „Înainte de Ignat vi-l pârlim pe candidat!”, „Înainte de Crăciun tot al nostru e mai bun!” ori „Cum cad fulgii groși de nea și al vostru va cădea!”.

– Faceți și materiale promoționale, afișe, bannere, dintr-astea?

– Nu vrem să risipim hârtie, să se taie păduri pentru ele, deci am mers pe partea economică, ecologică. În loc de afișe dăm gumă la copiii din cartier, să facă ei mustăți, bărbi, coarne și ce mai trebuie, cu markerul, pe afișele celorlalți candidați…

– Tot ei scriu și prostii, porcărele pe afișe, nu?

– Nu, că-s mici! Pentru texte cu porcărele dăm de băut la oameni mari, cu o bogată experiență la înjurături! Cel mai tare e un fost șofer de basculantă, că știe tot repertoriul de autobază!

Fraude la vot în SUA! Găleți de la Trump și pui congelați de la Kamala oferiți alegătorilor!

 

Politicienii par a fi la fel indiferent de naționalitate: mai mulți alegători din Statele Unite s-au plâns că în timpul campaniei electorale au primit de la echipele celor doi candidați găleți republicane inscripționate cu „Vote for Donald!” și pui congelați imprimați cu „Kamala for President!”. Problema, din câte spun ei, nu e cu darurile, ci cu calitatea acestora: găleților de la Trump li s-a rupt mânerul în timp ce alegătorii scoteau cu ele vin din beci (paguba a fost considerabilă!), iar puii congelați, lăsați la dezghețat, s-au topit, din ei rămânând doar o pastă urât mirositoare. Mulți americani nervoși au comparat alegerile lor cu alea din România, din 2000, când au nimerit în turul al doilea Iliescu și Vadim.

Zeci de autocare cu turiști din Teleorman au invadat SUA!

Nenumărați locuitori din diverse state americane au văzut și chiar fotografiat cu telefoanele niște autocare cam hârbuite, cu numere de înmatriculare străine, pe care se zărea indicativul TR. S-a bănuit într-o primă fază că ar fi vorba despre o excursie organizată și că autocarele ar fi pline de turiști (TR de la „tourist” au crezut ei), dar acum autoritățile din Statele Unite au demarat o anchetă pentru a afla de ce în zonele în care au fost semnalate asemenea autocare s-a votat deja în proporție de 450 la sută.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii