Renault va opri producţia de automobile la fabrica Flins de lîngă Paris
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

Renault va opri producţia de automobile la fabrica Flins de lîngă Paris

GALERIE
Renault
  • Renault
- +

Renault va opri producţia de automobile la fabrica Flins de lângă Paris, pe care o va transforma în centru de cercetare, reciclare şi de reparaţii, până în 2024, o măsură care are rolul să salveze locurile de muncă full time de la această uzină, a anunţat miercuri grupul francez, transmite Reuters.

Constructorul auto francez, care înregistrează pierderi, a arătat că intenţionează să angajeze 3.000 de persoane la această unitate care va fi reconvertită, până în 2030. În caz contract, această fabrică ar fi fost în pericol de închidere, în condiţiile în care Renault se concentrează pe modelele cele mai profitabile şi reduce cheltuielile.

”Continuarea situaţiei actuale nu mai este posibilă, trebuie să fim lucizi”, a declarat preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard, în timpul unei conferinţe de presă online, după o întâlnire cu sindicatele la Flins, avându-l alături pe directorul general Luca De Meo.

Renault, care avea probleme legate de profitabilitate şi vânzări şi înainte de impactul pandemiei de coronavirus, a anunţat în acest an renunţarea la 4.600 de locuri în de muncă în Franţa şi un plan de economii de 2 miliarde de euro. Sindicatele au anunţat că propunerile lor pentru păstrarea unor activităţi de asamblare de maşini au fost respinse.

Compania va continua să fabrice modelul electric Zoe la fabrica Flins până în 2024, iar în paralel va începe noile activităţi. Acestea vor include reechiparea unor maşini, cum ar fi cele utilizate în leasing, crearea unui grup care va lucra la inovaţii în domeniul bateriilor pentru automobilele electrice şi reciclarea de componente auto. Angajaţii vor fi reconvertiţi pentru aceste activităţi, a spus De Meo, fără să ofere detalii referitoare la buget.

Între cei 3.000 de angajaţi se vor afla şi lucrători ai fabricii de la Choisy-le-Roi, unde lucrează 260 de persoane, care va fi închisă. În prezent, la Flins lucrează 2.400 de lucrări permanenţi şi circa 1.400 de angajaţi temporari. Flins ar putea lucra şi pentru alte companii, ceea ce ar crea alte locuri de muncă, a mai spus De Meo. Potrivit Renault, fabrica Flins ar putea fi dotată pentru a reechipa 130.000 de maşini pe an, până în 2030.

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Cosmin PAȘCA

Iaşul îşi merită echipa de fotbal

Peste toate, lipsa unui proiect este asemănarea cea mai izbitoare dintre echipa din dealul Copoului şi cea din Podu Roş. Nu cunoaştem obiectivele Politehnicii peste cinci ani - o cerinţă banală pentru un club respectabil - la fel cum nu există o foaie de parcurs a Iaşului care să depăşească un singur ciclu electoral.

Filmuletul zilei

Franta a construit în insula Reunion o autostrada-viaduct de 12,5 km (care a costat 1,7 miliarde euro), ce serpuieste prin O (...)

opinii

Impersonare

Codrin Liviu CUȚITARU

Impersonare

„M-a echipat ca pe beizadea (e drept că şi semănam puţin cu juniorul Ceauşeştilor). Mi-a aranjat părul şi mi-a oferit un costum asemănător cu ale Nicuşorului. Mi-a spus că trebuie doar să râd zgomotos, să înjur şi să beau whiskey la greu. Aşa am procedat, mai ales la masa festivă (care s-a organizat în restaurantul meu). Mă scuzaţi, am fost pupat în fund în ziua aia, de nu vă puteţi imagina!... Totul a mers strună până în clipa în care nu mai ştiu cine a cerut ca eu să o sun pe mama, pe tovarăşa Elena, pe loc, şi să solicit fonduri suplimentare în teritoriu.”

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

George ŢURCĂNAŞU

Reţeaua urbană a Moldovei între 1774 şi 1859 (III)

Replierea teritoriului politic moldovenesc a impus mutaţii substanţiale la nivelul morfologiei şi structurii sistemului de aşezări. Din perspectiva noastră, e importantă îndesirea reţelei de aşezări urbane şi reconfigurarea ariilor de influenţă a acestora. 

Insuportabila greutate a fiinţării

Bogdan ILIESCU

Insuportabila greutate a fiinţării

„The chicken is only an egg’s way for making another egg.” (Găina este doar modul prin care un ou face un alt ou) - Richard Dawkins

pulspulspuls

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Iaca unde va ajunge senatoarea panaramă de Iaşi până la urmă!

Una scurtă dar vioaie pe astăzi despre senatoarea panaramă aleasă de ieşeni, madam Şoşoacă, despre care mulţi cică se întreabă cam ce parcurs politic ar urma să aibă, acumă că şefii ei mai tineri, prin ordin de zi pe unitate primit de la cei cu stele în rezervă, au pus-o pe liber la partid. 

Caricatura zilei

Cum s-a petrecut accidentul

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Relaxarea condițiilpr de deplasare în starea de alertă va duce la:

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.