România, campioana UE la morţi în accidente rutiere. Combinaţiile letale care duc la carnagii pe şosele
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco
agri.shop

duminica, 09.05.2021

România, campioana UE la morţi în accidente rutiere. Combinaţiile letale care duc la carnagii pe şosele

GALERIE
accident, carnagiu, sosele
  • accident, carnagiu, sosele
- +

Pe şoselele din ţara noastră continuă carnagiul, iar victimele din accidentele mortale ajung la o rată dublă faţă de cea înregistrată în medie în Uniunea Europeană În 2020, pe şoselele europene au fost cu 4.000 de victime mai puţin faţă de anul precedent, dar România rămâne ţara din Uniunea Europeană cu cele mai multe victime ale accidentelor rutiere - 85 la un milion de locuitori, potrivit adevarul.ro.    

Deşi evoluţia fără precedent constatată în 2020 a determinat anumite schimbări în clasamentul ratelor mortalităţii pe ţări, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (18/1 milion), în timp ce România (85/1 milion) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii în 2020. Media UE a fost de 42 de decese la un milion de locuitori.   

Conform documentului, pe lângă îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi a vehiculelor, scăderea volumelor de trafic, ca urmare a pandemiei, a avut un impact clar, deşi nu poate fi măsurat, asupra numărului de accidente rutiere mortale.    Datele CE arată că în România a fost înregistrată o scădere cu 12% a numărului de accidente soldate cu decese faţă de anul 2019 şi chiar cu 31% faţă de 2010. Totuşi, aceasta a fost cea mai mică rată de scădere a numărului de accidente mortale din UE, mai arată datele oficiale. În afara României, cea mai periculoasă ţară din Europa din acest punct de vedere, valori mari ale indicatorului decese din accidente rutiere la 1.000 de locuitori se observă în Letonia (74), Bulgaria (67) şi Polonia (65).   

"România trebuie să investească masiv şi urgent în soluţii pentru siguranţa rutieră: infrastructură adecvată pentru fiecare tip de mobilitate, programe de educaţie, reformă legislativă pentru introducerea tuturor principiilor europene în domeniu. Sper ca investiţiile în transporturi prevăzute în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă să aibă o componentă consistentă de siguranţă rutieră. România are nevoie de o strategie integrată în această privinţă, care să lege investiţiile în infrastructură de cadrul legislativ’’, a declarat comisarul pentru transporturi, Adina Vălean. 

Campion naţional de raliu, dar şi patron al unei şcoli de pilotaj şi conducere defensivă, Valentin Porcişteanu a explicat pentru "Adevărul” că, în România, pericolele de pe drumurile publice au mai multe cauze: "În primul rând, infrastructura adecvată sau mai degrabă lipsa ei. Toată lumea ştie că nu avem destule autostrăzi şi că circulăm pe şosele naţionale care ne pun viaţa în pericol. Problema este că şi autostrăzile care există devin adevărate capcane nu de puţine ori. Gardurile împrejmuitoare nu mai sunt şi se înregistrează zeci de accidente cu animale intrate pe calea de rulare, mai ales noaptea. Din când în când mai avem chiar şi un pieton care mai traversează autostrada sau câte un şofer care mai circulă pe contrasens. Pe o autostradă bine concepută, acest lucru nu ar fi posibil. Apoi, sunt un pericol şi utilajele de întreţinere lăsate aiurea sau gropile imense care pot cauza explozii de pneuri”, a precizat pilotul. 

 Vali Porcişteanu spune că, pe de altă parte, şoferii nu au o pregătire corespunzătoare. „Accidente fatale apar şi pentru că şoferii, după parcurgerea cursurilor la şcolile de şoferi, nu mai participă la cursuri de recalificare sau specializare. Ca în orice disciplină, e nevoie să se facă din când în când recalificări, dar la şoferie nu se întâmplă asta: iei permisul şi mergi până mori. La şcoala de şoferi nu te învaţă nimeni cum să circuli pe autostradă, că pe aceste tronsoane nu trebuie să rulezi nici prea tare, dar nici prea încet pentru că ajungi o şicană mobilă. Aşadar, toate deprinderile de şofat sunt obligatoriu de reîmprospătat. Am oameni care au venit la cursuri de conducere defensivă şi care, după ce au fost în simulatoare de accident, au realizat pericolul. Şi-au dat seama că o maşină este ca o armă care poate ucide dacă nu e folosită cum trebuie. Dar prea puţini vin la aceste cursuri şi aşa dăm de combinaţia letală. Adică avem şi drumuri proaste, şi şoferi care nu prea sunt capabili să conducă”, mai arată pilotul.  

Mai mult, pe adevarul.ro

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Obsesiile microbiştilor români

Nicolae GRECU

Obsesiile microbiştilor români

„Ne-a furat arbitrul” şi „jucătorul X ne-a vândut la pariuri” sunt unele dintre acestea.

Filmuletul zilei

opinii

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Eugen MUNTEANU

Metamorfoze ale protocronismului sau despre incompetenţa cu ştaif (VI)

Episodul de azi, penultimul din această serie, conţine o succintă prezentare a confuziei medievale dintre denumirile istorice Dacia versus Danemarca, respectiv Dacus versus Danus, confuzie pe baza căreia autori contemporani construiesc ipoteze aberante, cu motivaţie „patriotică”, dar cu un puternic iz protocronist.

După Înviere

pr. Constantin STURZU

După Înviere

Cea mai importantă predică a Domnului a fost una fără cuvinte. A început în Ghetsimani, cu sudoarea Lui, care "s-a făcut ca picături de sânge" (Luca 22, 44) şi a continuat pe Cruce, până la gestul de a-Şi da duhul de bunăvoie, nu pentru că fusese biruit de moarte. 

Dezastru de sărbători

Alexandru CĂLINESCU

Dezastru de sărbători

Să nu ne amăgim cu gândul că lumea, în special tinerii, nu se mai uită la televizor. România TV are audienţă la un segment deloc neglijabil din populaţie, sensibil la „patriotism” şi la grija pentru „nevoile românilor”. Direct sau insidios, postul exercită o influenţă nefastă, cu consecinţe pe termen lung.

pulspulspuls

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Imagini de colecţie: oare ne-am schimbat sau nu în bine?

Un amic cetitor atent atent ne-a pus ieri la dispoziţie această faină poză de campanie, stimaţi telespectatori. 

Caricatura zilei

Bravo autorităților locale care au ținut gol Spitalul Mobil de la Lețcani!

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.